کد خبر: ۳۸۵۰۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷

سایه انتخابات ریاست جمهوری بر سر شوراهای شهر

شوراهای شهر و روستاها یکی از مهمترین ارکان اداره کشور بر مبنای حضور و رای مردم است که در قانون اساسی صراحتا از آن صحبت شده است. چه شوراهای روستاها و چه شوراهای شهر متناسب با اختیارات و وظایفی که دارند باید در اداره کشور با مسئولین مربوطه همکاری نزدیک داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
اعضای این شورا چون توسط مردم به شکل شهری و منطقه ای انتخاب می شوند با سکونت در حوزه انتخابیه خود به خوبی می توانند از مشکلات مردم آن منطقه آگاهی پیدا کرده در حل و رفع آن در چارچوب اختیارات قانونی چاره اندیشی نمایند.

همانطور که گفته شد به دلیل نقش تعیین کننده شوراها در اداره کشور انتخابات آن نیز امری بسیار مهم است. مردم باید با آگاهی و نشاط درانتخابات شوراها حضور پیدا کنند تا نماینده ای که انتخاب می شود در حل مشکلات آنها بکوشد.

علاوه بر اختیارات قانونی شوراها به عنوان نماینده مردم در مسائل عمومی، حوزه انتخابیه افراد نیز بسیار تاثیرگذار است. اقشار و گرایش های مختلف سیاسی باید مردم را برای حضور موثر در انتخابات شوراها تشویق نمایند و همچنین کاندیداهایی را معرفی کنند که بستر کار را برای رسیدگی به مشکلات عموم مردم فراهم نمایند و همچنین با گرایشات سیاسی آنها هماهنگ باشد.

همزمانی انتخابات شوراها با انتخابات ریاست جمهوری بر حساسیت و اهمیت این انتخابات می افزاید. باید توجه شود و سازوکاری از سوی هر دو جریان برای حمایت نامزدهای مورد نظرشان اندیشیده شود که انتخابات شوراها زیر سایه انتخابات ریاست جمهوری قرار نگیرد و اهمیت و لزوم مشارکت همه جانبه مردم در این انتخابات برهمگان مشخص شود.

*عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم
منبع : خبر آنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین