کد خبر: ۳۸۵۰۶۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶

محرومیت بانوی اول ورزش روسیه از ریو 2016 قطعی شد

یلنا ایسینبایوا قهرمان پرش با نیزه روسیه که با کارنامه پر از قهرمانی متعدد جهانی، المپیک و ثبت 18 رکورد بانوی اول ورزش این کشور شناخته می شود به اتهام استفاده از داروهای نیروزا نمی تواند در رقابت های المپیک 2016 برزیل شرکت کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا، تاکنون حدود 110 ورزشکار روسی از جمله تمامی اعضای تیم های دو ومیدانی زنان و مردان، چندین شناگر، قایقران و وزنه بردار محروم شده اند که افزون بر ایسینبایوا در بخش بانوان، روسلان البیگ اف وزنه بردار و دارنده دو عنوان قهرمانی فوق سنگین جهان، دو المپیک و دو اروپایی، استاد ورزش و افتخار ملی روسیه به اتهام دوپینگی بودن نیز محروم شده است.

ورزشکار زن روس که در رشته پرش با نیزه سه بار در فضای باز و چهار در سالن قهرمان جهان شده و دو عنوان قهرمانی المپیکی نیز در سال های 2004 و 2008 کسب کرده است، پس از انتظار برای روشن شدن وضعیت خود، امروز (جمعه) در اینستاگرام نوشت: متاسفانه معجزه ای که منتظر بودم رخ نداد و از حضور در رقابت های ریو 2016 محروم شدم.

روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس نیز اعلام کرد: دبیرخانه فدراسیون بین المللی ورزش دو ومیدانی شکایت ورزشکار زن روس را برای تجدید نظر در محرومیت اعلام شده رد کرده است.
ایسینابایوا که سرگرد ارتش است و به عنوان نخستین زن جهان توانسته با نیزه از سد ارتفاع پنج متری با موفقیت بگذرد، چهارشنبه شب نیز در دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به عنوان سخنران با حالتی گریان از محرومیت گسترده ورزشکاران روسی انتقاد کرد.

همزمان ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه نیز اعلام کرد: اتهام زنی کمیسیون مستقل سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ علیه ورزشکاران روسی با هیچ مدرکی اثبات نشده است. 

کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده است که شرکت ورزشکاران روسی در ریو 2016 منوط به بررسی و تایید استفاده نکردن ورزشکاران روسی از داروهای نیروزا در فدراسیون های بین المللی هر رشته است. 

براساس نتایج تحقیقات وادا که چندی پیش انتشار یافت، روسیه با 148 مورد تایید شده نقض مقررات برای سال 2014 در صدر این فهرست جهانی قرار گرفته است و سپس ایتالیا با 123 و هند با 96 مورد دوپینگ تایید شده در رده های دوم و سوم هستند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین