کد خبر: ۳۸۵۰۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶

لزوم تجمیع روستاهای کمتر از بیست خانوار به منظور خدمات‌رسانی بهتر

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «15 هزار روستا با جمعیت کمتر از بیست خانوار وجود دارند»، پیشنهاد تجمیع این روستاها را به منظور خدمات‌رسانی بهتر مطرح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی وقفچی در گفت‌وگو با  ایسنا عنوان کرد:‌ در حال حاضر، 15 هزار روستا زیر بیست خانوار جمعیت دارند که جمعیت آن‌ها حدود ۳ درصد جمعیت روستاها است. اگر بخواهیم خدماتی مثل آسفالت، ‌برق‌رسانی و ‌طرح هادی را به این روستاها برسانیم با توجه به وسعت و پراکندگی، هزینه بسیار سنگینی را متحمل خواهیم شد.

وی با تاکید بر این‌که« روستاهایی با 5 یا 10 خانوار نمی‌توانند به شاخص‌های توسعه از جمله آموزش و بهداشت دست پیدا کنند»، پیشنهاد تجمیع این روستاها را مطرح کرد.

وقف‌چی خاطرنشان کرد: با تجمیع روستاها می‌توانیم خیلی از امکانات را به صورت مشترک در اختیار روستاییان قرار دهیم و هزینه کمتری هم صرف کنیم. به عنوان مثال، برق‌رسانی به یک روستای 20 خانواری از نظر خط انتقال فرق چندانی با یک روستای 1000 خانواری نمی‌کند؛ مضاف بر این‌که اکثر روستاهای زیر 20 خانوار، روستاهای دوردست هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
1
0
طرح تجمیع بلحاظ اقتصادی و شاخص های توسعه کار خوبی است .اما در کنار آن مخصوصا برای برخی مناطق باید وضعیت ژئو پولتیک لحاظ گردد.بطوریکه کریدور امن برای مفسدین ( باندهای قاچاق یا تروریست ها ایجاد نشود).بنابرین باید با شورای امنیت ملی نیز هماهنگ باشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین