کد خبر: ۳۸۵۰۷۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸

وزیرکشور ایتالیا: 102 مظنون به تروریسم از کشور اخراج شده اند

'انجلینو الفانو' وزیر کشور ایتالیا گفت که از سال 2105 تاکنون 102 مظنون به تروریسم از این کشور اخراج شده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
وی در نشست توجیهی در مجلس سنای ایتالیا در خصوص تروریسم و فعالیت های پیشگیرانه پلیس، با اشاره به مورد اخیر اخراج دو تبعه مغربی گفت : از مجموع افراد اخراج شده هشت امام جماعت بوده اند.
وزیر کشور ایتالیا ادامه داد : این افراد بخاطر رادیکالی بودن و یا حمایت ایدئولوژیکی از افراط گرایان ، از کشور اخراج شده اند و ما به نتایج بدست آمده افتخار می کنیم. 
وی با اشاره به فعالیت پلیس این کشور در مبارزه علیه تروریسم گفت: در این مدت بیش از 160 هزار نفر مشکوک، کنترل شده و 549 نفر دستگیر و 884 مورد نیز تحت بازجویی قرار گرفته و دو هزار و 859 مورد تفتیش از سوژه های مشکوک صورت گرفت.
وزیر کشور ایتالیا گفت: روز چهارشنبه نیز یک مغربی 25 ساله به دلیل پرتاب صلیب یک کلیسا به زمین در مرکز شهر ونیز و قبل از او نیز یک مغربی 69 ساله که برای تخریب یک کلیسا دستگیر شده بود، از کشور اخراج شدند. 
الفانو افزود: البته هیچ وقت نمی توان گفت که خطر برابر با صفر است و ما نمی توانیم این موضوع را که به هر حال خطر وجود دارد را رد کنیم. 
وی همچنین با اشاره به دیدار و گفت و گو با جامعه مسلمانان در ایتالیا از ایجاد مقررات جدید صحبت کرد و گفت: امامان جماعت باید موعظه های خود را به زبان ایتالیایی خوانده و همچنین در صدد شناسایی و ردیابی حمایت های مالی به مساجد هستیم. 
در پی حملات تروریستی در بروکسل و پاریس تدابیر امنیتی در ایتالیا تشدید شده و مراکز تاریخی و باستانی مهم، منطقه اطراف واتیکان و اهداف حساس به دقت تحت نظارت مأموران امنیتی قرار گرفته و کنترل ها تقویت شده اند.
بیش از یک هزار هدف حساس در شهر رم با استقرار نیرو تحت کنترل قرار گرفته است. کنترل شبکه اینترنت و استراق سمع تلفنی از افراد مشکوک نیز از جمله رویکردهای امنیتی ایتالیا برای مبارزه علیه تروریسم و جذب نیرو در این کشور است. 
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین