کد خبر: ۳۸۵۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴

تکرار قهرمانی ایران در المپیاد شطرنج نوجوانان جهان

نوجوانان ایران در المپیاد جهانی شطرنج با پیروزی مقابل رومانی در دور پایانی به عنوان قهرمانی دست پیدا کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، ملی پوشان شطرنج ایران در آخرین دور از رقابتهای المپیاد جهانی شطرنج نوجوانان موفق شدند در یک دیدار حساس مقابل رومانی به پیروزی برسند و قهرمانی سال گذشته خود را تکرار کنند.

ایران در حالی به مصاف رومانی رفت که از طرف دیگر روسها دیگر مدعی کسب عنوان قهرمانی در برابر بلاروس قرار گرفته بودند و همین موضوع حساسیت دیدار پایانی را دوچندان کرده بود. در این دور علیرضا فیروزجا ، پرهام مقصودلو،آرش طاهباز و آناهیتا زاهدی فر ترکیب تیم ملی را تشکیل دادند.

علیرضا فیرزوجا ستاره‌ی 13 ساله ایران موفق شد در این دیدار بازی پرفراز و نشیبی که حتی خطر باخت در آن بود را با هوشمندی به پیروزی تبدیل کند.طاهباز دیگر ستاره ی ایرانی این رقابتها نیز با پیروزی و پرهام مقصودلو که این روزها نفر یک شطرنج ایران است با یک تساوی ارزشمند باعث شدند تا تیم ملی این دیدار حساس را با نتیجه 2/5 بر 1/5 ببرد.

این برای دومین سال پیاپی است که تیم ملی شطرنج ایران موفق به قهرمانی در المپیاد زیر 16 سال می شود.
تیم روسیه قدرت اول شطرنج جهان پایین تر از ایران و در جایگاه دوم رقابتها قرار گرفت و ارمنستان سوم شد.

پرهام مقصودلو-علیرضا فیروزجا-آرین غلامی-آرش طاهباز و آناهیتا زاهدی فر به سرمربیگری خسرو هرندی و سرپرستی محمد بنایی در این رقابتها حضور پیدا کرده بودند.

261شطرنجباز از 40 کشور جهان در این مسابقات حضور داشتند. رقابتهای المپیاد جهانی شطرنج نوجوانان از اول تا 9 مرداد به میزبانی اسلواکی برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین