کد خبر: ۳۸۵۱۱۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹

حرف و حدیث های ساخت مسجد در اسپانیا / دانشگاه بارسلون خواستار رسیدگی به این موضوع شد

دانشگاه بارسلون گزارش داد که وضعیت مساجد و عبادتگاه ها در بارسلون یک 'موضوع ناتمام' است و شاید اکنون زمان آن رسیده که یک گروه از شهرداری به این موضوع رسیدگی و راه حلی برای آن پیدا کند.
آفتاب‌‌نیوز :
شهرداری بارسلون درصدد مجوز دادن ساخت مسجد جامع در این شهر است و پیشتر از دانشگاه بارسلون خواست که امکان ساخت یک مسجد را مورد مطالعه قرار داده و گزارش آن را ارائه دهد.
«لولا لوپز» کمیساریای مهاجرت ، فرهنگ و تنوع شهرداری بارسلون امروز جمعه گفت که دانشگاه بارسلون روز گذشته ، گزارش و توصیه های خود را ارائه داده است.
به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه آ ب ث، ساخت یک مسجد بزرگ بار دیگر روی بارسلون سایه کرده است .
دو سال قبل پروژه ساخت عبادتگاه مسلمانان در یکی از میدان های شهر سرو صدا به پا کرده بود اما اکنون شهرداری بارسلون به ریاست خانم «آدا کولائو» بار دیگر طرح ساخت مسجد را بر روی میز گذاشته و حاضر به دادن مجوز برای ساخت آن است.
منابع شهرداری بارسلون اعلام کردند که ساخت مسجد در این شهر از 25 سال پیش یک مساله داغ و بحث برانگیز بوده و جای تاسف است که نهاد های دیگر هیچ کاری تا کنون در این مورد انجام ندادند.
این گزارش تاکید دارد که شهرداری باید مجوز این پروژه را بدهد زیرا این گام ، به دیده شدن تکثر مذهبی در شهر کمک خواهد کرد و تاثیر نمادین بزرگی خواهد داشت و به ایجاد مکانیسم های گفت و گوی واضح تر با جوامع مسلمانی که بسیار پراکنده هستند،کمک می کند.
گزارش همچنین توصیه می کند که کمک های مالی خارجی یا دولتی ساخت مسجد که باعث بدگمانی هایی شده باید به خوبی تجزیه و تحلیل شوند.
گزارش دیگر در سال 2015 از شهرداری می خواهد که ارائه زمین و کمک مالی به ساخت مسجد را موردبررسی قرار دهد.
گزارش سال 2015 ، توصیه کرده بود که تامین مالی ساخت مسجد بر عهده خود جامعه محلی باشد و از کمک های عمده کشورهایی که نگرش افراطی دارند، جلوگیری شود.
«آلبرتو فرناندز» رئیس حزب مردمی در بارسلون ، روز گذشته گفته بود که شرایط برای ساخت مسجد فراهم نیست زیرا تامین مالی آن فقط می تواند از سوی دیکتاتور های عرب میسر شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین