کد خبر: ۳۸۵۱۸۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

تولید برق و آب از دیوار آجری هوشمند!

محققان دانشگاه "وست آو انگلند" یک آجر هوشمند تولید کرده‌اند که با استفاده از سلول‌های سوخت میکروبی به تولید برق، آب تمیز و اکسیژن می‌پردازد.
آفتاب‌‌نیوز :
 امروزه چیزهای زیادی به شکل هوشمند درآمده‌اند و اکنون محققان در بریستول در تلاش هستند تا با استفاده از این آجر هوشمند بتوانند فاضلاب را تصفیه کرده و برق و اکسیژن تولید کنند.

سلول‌های سوخت میکروبی که درون آجرها قرار داده شده و به آن‌ها قابلیت هوشمندی می‌دهند، در گذشته ثابت کرده بودند که تاثیرگذار هستند و از آن‌ها برای تولید برق از ادرار انسان، حشرات مرده و گل ساده استفاده شده بود.

به گفته محققان، "موتورهای زنده" این دیوارها می‌توانند محیط و ساکنان را در داخل و خارج ساختمان حس کرده و واکنش نشان دهند. این دیوارهای راکتور زیستی بسته به شکل برنامه‌ریزی آنها می‌توانند چیزهایی مانند آب ناسالم، دی‌اکسیدکربن، نور خورشید، جلبک، باکتری و مواد مغذی را در خود جذب کرده و در عوض منابعی مانند آب آشامیدنی، اکسیژن، برق، گرما، مواد شوینده تجزیه‌پذیر، زیست توده و فلورسنس‌زیستی تولید کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از گیزمگ،این آجرهای هوشمند تنها بخشی از پروژه بزرگ "معماری زنده" در انگلستان و اروپا هستند که با هدف مقابله حل مشکلات پایداری جهانی فعالیت می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین