کد خبر: ۳۸۵۲۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹

برنامه هفته دوم لیگ برتر؛ نبرد استقلالی‌ها در خرماپزان اهواز

هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری چهار دیدار در روز یکشنبه آغاز می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 هفته دوم رقابت‌های فوتبال ایران با برگزاری چهار بازی در روز یکشنبه و چهار بازی در روز دوشنبه آغاز می‌شود.

* پدیده – سیاه جامگان

داربی مشهد اولین بازی هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران است. دو تیمی که هفته گذشته برابر دو تیم مدعی قهرمانی از اصفهان به پیروزی رسیدند و با قدرت لیگ را آغاز کردند. تیم فوتبال پدیده موفق شد با یک گل تیم سپاهان را در هفته گذشته شکست دهد و در آن سوی تیم سیاه جامگان هم با حساب دو بر یک تیم ذوب‌آهن قهرمان جام حذفی فصل گذشته را از پیش روی برداشت.

داربی مشهد فصل گذشته یکبار با پیروزی تیم پدیده با حساب یک بر صفر به پایان رسید و یکبار هم دو تیم به تساوی رضایت دادند. حالا باید دید مصاف دوباره دو تیم به چه نتیجه‌ای می‌انجامد.

رضا مهاجری و فرهاد کاظمی سرمربیان دو تیم پدیده و سیاه جامگان امسال از ابتدا تیم خود را ساخته‌اند و انتظار می‌رود دیداری جذاب را دو تیم در این مصاف ارائه دهند.

از تقابل های جالب این دیدار حضور حسین زامهران در تیم پدیده است. او فصل قبل را در تم سیاه جامگان پشت سر گذاشت. او کسی است که فصل گذشته با زدن یک گل به ملوان باعث بقای سیاه جامگان درلیگ برتر شد.

* ذوب آهن – سایپا

دو تیم شکست خورده هفته اول درحالی به مصاف هم می‌روند که در نمایش نخست خود چندان امیدوار کنند ظاهر نشدند. تیم ذوب‌آهن با هدایت گل‌محمدی بازی را به سیاه جامگان واگذار کرد و سایپا هم با یک گل مغلوب پرسپولیس شد. یکی از جنبه‌های جالب این دیدار تقابل گل‌محمدی و فرکی است. گل‌محمدی سال‌ها در تیم ملی شاگران حسین فرکی بوده است.

تیم ذوب‌آهن در این فصل مانند دو سال اخیر بر بازی سرعتی تکیه دارد و باید دید تیم دگرگون شده حسین فرکی در این مصاف چه می‌کند.

از تقابل‌های جالب این دیدار حضور مسعود حسن‌زاده مهاجم فصل گذشته ذوب‌آهن در سایپا است. این بازیکن که پیشنهادات خوبی از چند تیم بزرگ داشت در نهایت راهی سایپا شد. حسن‌زاده هیچ‌گاه در ذوب‌آهن فرصت زیادی برای ارائه توانایی‌هایش نداشت و اصطلاحا در تاکتیک‌های فنی گل‌محمدی نمی‌توانست قرار بگیرد. شاید او در این دیدار تلاش کند تا توانایی‌های خود را به سرمربی سابق خود اثبات کند و این مسئله به جذابیت‌های بازی اضافه کند.

* پیکان – صبای قم

پیکان با هدایت مجید جلالی درحالی میزبان تیم صبا است که در هفته قبل مقابل گسترش فولاد به تساوی رضایت داد. در آن سوی تیم صبا هم با تساوی برابر نفت آبادان پای به این میدان گذاشته است.

پیکانی‌ها که مدعی هستند اینبار به دسته یک سقوط نمی‌کنند، این فرصت را دارند تا با شکست صبا شرایط خوبی را برای خود فراهم کنند. دلیل این امر هم دیر بسته شدن تیم صبا است. شاگردان مرفاوی در آخرین روزهای پیش از آغاز فصل تیم خود را بستند و طبیعتا با توجه به فرصت اندک نتوانستند بدنسازی مطلبوی را پشت سر بگذارند و شاید مجید جلالی با علم به این مسئله تاکتیک‌های ویژه‌ای را اتخاد کند.

به گزارش ایسنا،از تقابل‌های جالب این دیدار حضور مرفاوی به عنوان سرمربی صبای قم است. او آخرین سرمربی پیکان در دو سال پیش بود و نتوانست مانع از سقوط این تیم به لیگ یک شود. همچنین امیرحسین صادقی مدافع امروز پیکان، فصل گذشته را در صبای قم توپ زده است.

* استقلال خوزستان – استقلال تهران

مصاف استقلال خوزستان و استقلال تهران همیشه جذاب و دیدنی بوده است. استقلال خوزستان به عنوان مدافع قهرمانی در هفته گذشته توانست تراکتورسازی را در تبریز متوقف کند و استقلال تهران هم با وجود اینکه انتظار می‌رفت از نفت رد شود، برابر این تیم به یک امتیاز دست یافت.

استقلال خوزستان در هفته گذشته نشان داد همچنان می‌تواند دست به کارهای بزرگی بزند و بازیکنان جوان این تیم انگیزه لازم را مانند فصل گذشته دارند. در آن سوی استقلال تهران در هفته گذشته چندان در خط دفاع هماهنگ عمل نکرد و شاید این مسئله در بازی برابر هم نام خوزستانی باعث دردسر شود.

علیرضا منصوریان به خوبی می‌داند که از دست دادن امتیاز در هفته دوم می‌تواند برای تیمش حاشیه‌ساز شود و به همین دلیل انتظار می‌رود استقلال با ارائه یک بازی تهاجمی به دنبال پیروزی در این دیدار باشد و در آن سوی قطعا شاگردان پور موسوی با استفاده از شرایط میزبانی، نمی‌خواهند امتیازی از شهرشان خارج شود و این مسئله جذابیت‌های بازی را افزایش می‌دهد.

شاید یکی از رقبای اصلی استقلال تهران در این مصاف گرمای هوا باشد. گرمایی که منصوریان از آن به عنوان خرما پزان یاد کرده و این مسئله می‌تواند به لحاظ بدنی، توان آبی‌های پایتخت را کاهش دهد و کار را به سود آبی‌های خوزستان کند.

از تقابل‌های جالب این دیدار حضور مهدی مومنی مهاجم فصل گذشته استقلال تهران در استقلال خوزستان است. مومنی که شاگرد منصوریان در نفت تهران بود، بعد از ناکامی در آن تیم راهی استقلال شد ولی در این تیم هم موفقیتی نداشت و با آمدن منصوریان به استقلال، در لیست مازاد آبی‌های پایتخت قرار گرفت. او قطعا تلاش می‌کند تا توانایی‌های خود را در این بازی نشان دهد و به منصوریان ثابت کند در نفت و استقلال تهران درباره او اشتباه کرده است.

* تابلو اعلانات 4 بازی روز یکشنبه:

یکشنبه ۱۰ مرداد ۹۵

استقلال خوزستان – استقلال تهران – ورزشگاه غدیر اهواز ساعت ۲۰:۴۵

ذوب آهن اصفهان – سایپا تهران – ورزشگاه فولاد شهر اصفهان ساعت ۲۰:۳۰

پیکان تهران – صبای قم – ورزشگاه شهدا شهر قدس ساعت ۲۰:۳۵

پدیده خراسان  – سیاه‌جامگان مشهد – ورزشگاه ثامن مشهد ساعت ۱۹:۱۰
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین