کد خبر: ۳۸۵۲۶۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹

سرعت اینترنت‌تان چقدر است؟

سامانه بومی و متمرکز سنجش سرعت و کیفیت اینترنت مختص کاربران سرویس‌های اشتراکی اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات ایران توسط این شرکت راه‌اندازی شده و کاربران می‌توانند از این سامانه برای سنجش سرعت خدمات اینترنتی خود استفاده کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ارایه امکان بررسی سرعت مشترکین سرویس‌های اشتراکی اینترنت مصوبه‌ای را تنظیم کرده تا سامانه‌ای کیفیت و سرعت دسترسی مشترکین شرکت مخابرات ایران را بیازماید و تمامی اپراتورها نیز باید از این طرح پیروی کنند.

بنابراین با استفاده از این سامانه، تمام کاربران اینترنت شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور می‌توانند از امکان رصد پهنای باند و همچنین سرعت و کیفیت اینترنت خود بهره‌مند شوند. این سامانه قابلیت‌هایی از جمله ارائه زمان پاسخ دهی، سرعت آپلود و دانلود دارد که ضمن ارائه آن برمبنای سرور های محلی هر مشترک در کل کشور قابلیت ارائه سرویس بر اساس سرور بین‌المللی را نیز داراست.

رضا رضایی - مدیر کل سیستم‌های سازمانی شرکت مخابرات ایران - درباره این سامانه که به صورت بومی طراحی و پیاده‌سازی شده اظهار می‌کند: با راه‌اندازی این سامانه علاوه بر استفاده از امکانات تعبیه‌شده در نمونه‌های مشابه خارجی و صرفه‌جویی ارزی، کاربران از امکانات دیگری نظیر نسخه مبتنی بر تلفن همراه و همچنین سیستم جامع آنلاین مانیتورینگ ایستگاه‌های سنجش سرعت در تمامی استان‌های کشور برخوردار می‌شوند.

شرکت اوکلا (Ookla) خدماتی از جمله اندازه‌گیری سرعت اینترنت با استفاده از شاخص پهنای باند و سرورهایی که در اقصی نقاط جهان هستند را بر عهده دارد. شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۹۴ برای طراحی و پیاده‌سازی سامانه سنجش سرعت و کیفیت از خدمات اوکلا استفاده کرد و برای راه‌اندازی نهایی این سامانه باید به تعداد استان‌های کشور از این شرکت، لایسنس‌هایی با مدت اعتبار یک سال خریداری می‌کرد.

به گزارش ایسنا، اما این شرکت به دلیل وجود برخی مشکلات جاری و تعاملات اقتصادی مستقیم بین شرکت‌های آمریکایی با طرف‌های ایرانی پس از اتمام لایسنس‌های سامانه سنجش سرعت و کیفیت در ابتدای اردیبهشت ۱۳۹۵ قادر به تمدید نبود و بنابراین نیروهای متخصص داخلی اقدام به بومی‌سازی این سامانه کردند.

با توجه به اطلاعات شرکت مخابرات استان تهران، این سامانه در بخش مشتریان پرتال شرکت مخابرات ایران به آدرس www.tci.ir و یا speedtest.tci.ir قابل دسترس است و کاربران می‌توانند با مراجعه به این آدرس، سرعت خدمات اینترنتی خود را مشاهده کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین