کد خبر: ۳۸۵۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱

رطوبت خوزستان به 99 % رسید

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: با وجود پدیده شرجی در کل استان خوزستان ، بیشترین میزان رطوبت هوا روز شنبه در امیدیه با 99 درصد گزارش شد.
آفتاب‌‌نیوز : کوروش بهادری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: امروز میزان رطوبت در بسیاری از مناطق استان بالا است و طبق گزارش رسیده بیشترین میزان رطوبت در استان را شهرستان امیدیه با 99 درصد تجربه کرده است.

به گفته وی میزان رطوبت در ماهشهر و شادگان را 91، آبادان 92،هندیجان، اهواز و آقاجاری 90 ، دزفول و شوش 81 و رامهرمز و بهبهان 78 درصد است.

مدیرکل هواشناسی استان همچنین حداکثر دمای استان را بستان با 46 درجه سانتیگراد بالای صفر و حداقل دما در دهدز در 150کیلومتری شرق اهواز با 24 بالای صفر عنوان کرد.

بهادری افزود:حداکثر و حداقل دمای هوای امروز اهواز بین 45 تا 31 درجه در نوسان است و به دلیل رطوبت بالا تغییرات دمایی زیادی در روز یکشنبه (فردا) در استان نخواهیم داشت.

بر اساس این گزارش از اواخر تیرماه اغلب مناطق خوزستان شاهد پدیده شرجی و رطوبت بالا بوده است و در ماه مورد اشاره اهواز نیز در یک رکورد شکنی دمای هوای 53 درجه تجربه کرد.

با وجود دمای بالای هوا و رطوبت زیاد در استان که باعث اختلال در زندگی عادی مردم شده ولی هوای شرجی که در اصطلاح محلی به آن خرما پزان می گویند برای فضای سبز و نخلستان های استان بسیار مفید است.

ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان چندی پیش اعلام کرد در صورت افزایش دما در هر نقطه ای از استان تا 49 درجه ساعت کاری و اداری 2ساعت در روز کاهش می یابد.

پدیده شرجی از تیرماه در استان خوزستان کم و بیش ظهور می کند و در برخی مواقع تا آبان ماه که فصل برداشت خرما است ادامه می یابد.

در هفته گذشته بروز پدیده شرجی و مه آلودگی در ماهشهر سبب لغو پرواز هواپیمای حامل معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به این شهر بندری شده بود.

برخی از شهروندان خوزستانی بخصوص ساکنان مناطق ساحلی و بندری ترجیح می دهند در روزهای شرجی به مناطق خوش وآب هوا سفر کنند.

شرکت های توزیع برق و آب و فاضلاب خوزستان از عموم شهروندان خواستند در مصرف آب و برق صرف جویی کنند تا با مشکل رو به رو نشوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین