کد خبر: ۳۸۵۴۱۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
رییس مجتمع پتروشیمی بیستون:

آتش‌سوزی خللی در کار پتروشیمی بیستون ایجاد نکرده است

رئیس مجتمع پتروشیمی بیستون با بیان اینکه آتش سوزی روز گذشته خللی در کار این مجنمع ایجاد نکرده، گفت: ظرف سه تا چهار روز آینده میزان خسارات وارده مشخص خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : محمدرضا کرم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آتش‌سوزی که عصر روز جمعه (هشتم مرداد) در یکی از مخازن پتروشیمی بیستون رخ داد، اظهار کرد: منتظر نظر کارشناسان بیمه هستیم تا خسارت دقیق آتش‌سوزی را برآورد و اعلام کنیم.

وی ادامه داد: اقداماتی برای برآورد خسارت انجام شده اما طی سه تا چهار روز آینده نتیجه نهایی آن اعلام خواهد شد.

کرم همچنین از روند عادی فعالیت پتروشیمی بیستون خبر داد و عنوان کرد: آتش‌سوزی خللی در روند کار و تولید این مجتمع ایجاد نکرده و کاهشی در تولید محصولات نداریم.

وی در خصوص دلیل بروز آتش‌سوزی نیز خاطرنشان کرد: گازهای قابل اشتعال "لایت ‌آن" در این مخزن تجمع کرده بود که یک جرقه باعث انفجار  شد.

به گفته رئیس مجتمع پتروشیمی بیستون، دلیل این جرقه هنوز مشخص نیست، چون تجهیزاتی که درون مخزن بوده سوخته و مشخص نیست که آیا این تجهیزات از قبل آسیب دیده بودند، یا نه.

کرم بیان کرد: خوشبختانه بخش قابل توجهی از مواد داخل مخزن قبل از آتش‌سوی به روال کار معمول پتروشیمی تخلیه شده بود و همین امر باعث شد آتش‌سوزی با خسارت کمتر و در زمان کوتاهتری مهار شود.

وی گفت: این مخزن حاوی ماده "لایت آن" بوده که چیزی شبیه نفت سفید است.

یکی از مخازن مجتمع پتروشیمی بیستون واقع در ١٥ کیلومتری شرق کرمانشاه روز جمعه( هشتم مرداد) دچار حریق شد که با حضور به موقع و تلاش آتش‌نشانان و دیگر دستگاه‌ها، حدود ساعت ١٩ به طور کامل مهار شد.

خوراک پتروشیمی بیستون سالانه ٣٨٦ هزار تن نفت سفید و ١٩ هزار تن بنزن است که نفت سفید از پالایشگاه کرمانشاه و بنزن از مجتمع پتروشیمی بندر امام(ره) و پتروشیمی اصفهان تأمین می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین