کد خبر: ۳۸۵۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲

۱۲ روز مثبت در تالار شیشه‌ای

در اولین روز از معاملات هفته جاری بورس، نماگر بازار توانست ۳۵۴ واحد افزایش پیدا کند و تا کانال ۷۶ هزار و ۵۷۹ واحدی بالا برود. این در حالی است که آیفکس تقریبا ۲ واحد رشد کرد و وارد کانال ۸۱.۶ واحدی شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز از ابتدای بازشدن معاملات با شیبی نسبتا کاهنده رشد کرد و در نهایت توانست با ۳۵۴ واحد افزایش به کانال ۷۶ هزار و ۵۷۹ واحدی برسد.

شاخص کل هموزن نیز  در اولین روز معاملات این هفته ۲۴ واحد رشد کرد و به رقم ۱۴ هزار و ۸۳ واحد رسید. شاخص آزاد شناور نیز ۵۱۳ واحد رشد کرد و در تراز ۸۶ هزار و ۴۸ واحدی ایستاد همچنین شاخص بازار اول امروز ۴۰۲ واحد افزایش یافت و تا کانال ۵۴ هزار و ۱۷۱ واحدی بالا رفت، اما شاخص بازار دوم ۱۳۰ واحد افت کرد و به رقم ۱۶۴ هزار و ۴۱ واحدی رسید.

نماد معاملاتی شرکت‌های توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گلگهر به ترتیب با ۹۰، ۵۹، ۴۳ واحد تاثیر در شاخص بیشترین نقش را در روند افزایشی شاخص بورس بازی کردند.

در طرف مقابل نماد شرکت های پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری غدیر و ماشین سازی اراک به ترتیب با ۳۹، ۱۶ و ۱۶ واحد تاثیر منفی در شاخص سعی کردند از رشد بیش از این مقدار شاخص جلو گیری کنند.

ارزش معاملات در اولین روز این هفته به رقم ۲۶۶ میلیارد و ۶۴۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۳۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۳ هزار و ۴۴۵ نوبت داد و ستد بود.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت کارخانجات نساجی بروجرد بابت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی متوقف شد.

همچنین نماد معاملاتی حق تقدم شرکت لابراتوار شرکت دکتر عبیدی، کارخانجات پلاسکو کار سایپا، پتروشیمی شیراز، توسعه معادن و فلزات، بانک کارآفرین، گروه سرمایه‌گذاری مسکن، حق تقدم شرکت نیلو کلر، گرانیت به سرام، نورد و تولید قطعات فولادی، بانک پاسارگاد، فولاد خوزستان از جمله نماد هایی بودند که امروز بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری خوارزمی، فولاد مبارکه اصفهان، سایپا و زامیاد بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص دادند.

آیفکس امروز با ۱.۹ واحد افزایش به رقم ۸۰۱.۶ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران نیز رقم ۱۴۰ میلیارد و ۳۹۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۸۶ میلیون و ۸۹۵ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۱ هزار و ۸۰۴ نوبت معامله بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین