کد خبر: ۳۸۵۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
مدیرعامل صندوق هنر:

12 هزار نفر از اهالی فرهنگ و رسانه از تسهیلات بیمه‌تکمیلی بهره‌مند می‌شوند

مراسم امضای تفاهم‌نامه بیمه ایران و صندوق اعتباری هنر صبح امروز (یکشنبه 10 مرداد) در ساختمان بیمه ایران برگزار شد. این تفاهم‌نامه در حضور خبرنگاران به امضای غلامرضا خلیل ارجمندی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و محسن پورکیانی مدیر عامل بیمه ایران رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در این مراسم گفت: به‌موجب این سند همکاری، بیش از 12 هزار نفر از اهالی فرهنگ هنر و رسانه از خدمات و تسهیلات ویژه بیمه تکمیلی شامل خدمات بیمارستانی، دارویی، بستری پرداخت و هزینه‌های بیشتر برخوردار می‌شوند.

به گزارش آفتاب‌نیوز‌، مشاور اقتصادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به عضویت بیش از 47 هزار نفر در صندوق اعتباری هنر و پوشش بیمه‌ای آن‌ها، گفت: براساس تفاهم‌نامه با بیمه قرار است بیش از 12 هزار نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته و در آینده نیز تلاش داریم تعداد بیشتری از افراد واجد شرایط را به این نوع بیمه بیافزاییم. 

12 هزار نفر از اهالی فرهنگ و رسانه از تسهیلات بیمه تکمیلی بهره‌مند می‌شوند

خلیل ارجمندی با اشاره به اینکه با دو هدف بیمه ایران را برای امضای تفاهم نامه انتخاب کرده‌ایم، افزود: خدمات بیمه‌های عادی و تکمیلی هدف اول است که این بیمه مانند سایر بیمه‌ها خدمات ارائه می‌دهد و دوم سرویس‌های ویژه‌ای است که بیمه ایران تعهد کرده به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ارائه کند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه گفت: مساله دیگر بیمه‌نشدن محصولات نفیس فرهنگی و هنری از جمله تابلوهای ارزشمند نقاشی بود که هنرمندان ما آنها را خلق می کردند اما متاسفانه این آثار تحت پوشش بیمه‌ها نبودند و با توجه به تاکید بخش فرهنگی دولت در رونق‌گرفتن اقتصاد فرهنگ و هنر و همچنین عرضه این آثار در خارج از کشور، زیرپوشش‌بودن بیمه‌ای این آثار برای ما اهمیت داشت که خوشبختانه بیمه ایران این مورد را نیز تقبل کرده است.

مشاور اقتصادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به مظلوم‌واقع‌شدن اهالی فرهنگ، هنر و رسانه از برخی خدمات اجتماعی از قبیل بیمه و اینکه بسیاری از آنها حاضرند با کمترین خدمات بیمه‌ای، به فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود ادامه دهند، اظهار داشت: در خصوص بیمه تکمیلی این گروه، ترجیح این بود که به جای بیمه‌های طلایی دنبال بیمه‌ای باشیم که خدمات بیشتری ارائه کند، از این‌رو بیمه ایران انتخاب شد.

خلیل‌ارجمندی با اشاره به برخی تسهیلات درنظرگرفته‌شده از سوی بیمه‌گر در تفاهم‌نامه امضا‌شده، جامع و کامل‌بودن سیستم I T که در بیمه‌های دیگر کمتر مشاهده می‌شود، نرخ خدمات بیمه‌ای و گستردگی بیمه در سراسر کشور برای ارائه خدمات به اهالی فرهنگ هنر و رسانه را از ویژگی‌های برتر بیمه ایران نسبت به دیگر بیمه‌ها عنوان کرد و افزود: امیدواریم خدمات بیمه ایران به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه همچنان گسترش یافته و همکاری‌های میان دو طرف ادامه داشته باشد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اینکه چندین بیمه برای همکاری و ارائه تسهیلات در یک فضای رقابتی و با توجه به امتیازات مدنظر ارزیابی شدند، شائبه به تفاهم رسیدن با این بیمه صرفا به دلیل دولتی بودن را رد کرد. به‌گفته خلیل ارجمندی بیمه ایران با توجه به قبول تمامی شرایط و همچنین ارائه تسهیلات بیشتر و بهتر، به عنوان بیمه گر طرف قرارداد با این صندوق انتخاب شد.

وی افزود: چنانچه خدمات بیمه‌ای که در این تفاهم‌نامه باید به اعضای صندوق هنر ارائه شود، مفید باشد، خودبه‌خود از سوی این قشر که تریبون‌های مختلفی برای بیان نظرات خود دارند، تبلیغ می‌شود و چنانچه این خدمات مناسب نباشد، دقیقا عکس این رویه انجام خواهد شد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با بیان این که بیش از 70 درصد اهالی فرهنگ هنر و رسانه تحت پوشش صندوق اعتباری هنر هستند از مدیرعامل بیمه ایران خواست تا در نهایت سرعت و دقت، خدمات بیمه‌ای مندرج در تفاهم‌نامه به اعضای این صندوق با تعداد بیش از 12 هزار نفر، ارائه شود.

12 هزار نفر از اهالی فرهنگ و رسانه از تسهیلات بیمه تکمیلی بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل بیمه ایران: امیدواریم این تفاهم‌نامه منشاء خدمات به جامه هنری باشد

در این مراسم محسن پورکیانی، مدیرعامل بیمه ایران نیز گفت: یکی از مهمترین وظایف شرکت سهامی بیمه ایران برقراری مدل مدیریت ریسک برای کلیه سازمان‌ها، موسسات، شرکت‌ها و صندوق‌های اعتباری و اقتصادی است.

مدیرعامل بیمه ایران ادامه داد: در این رابطه بیمه خدمات مشاوره‌ای صحیح در خصوص تمامی خطرات و ریسک‌ها که می‌تواند برای موسسات هزینه‌آور باشد ارائه می‌شود و این موسسات می‌توانند با پرداخت هزینه اندک (حق بیمه) ریسک خود را به شرکت‌های بیمه واگذار کنند. براساس این توافق‌نامه خدمات و مزایایی که بیمه ایران به مجموعه اعتباری هنر ارائه می‌دهد افزایش می‌یابد.

پورکیانی با اشاره به هدف دوم این تفاهم‌نامه ادامه داد: یکی دیگر از مسئولیت‌های بیمه ایران علاوه بر بنگاه‌داری، مسئولیت اجتماعی است که از جمله می‌توان به سرویس‌دهی به خانواده شهدا و ایثارگران اشاره کرد و ما درصدد هستیم در ارائه خدمات بیمه و ایفای مسئولیت و تعهدات اجتماعی بهترین باشیم.

مدیرعامل بیمه ایران در پایان گفت: بیمه ایران با توجه به قرارداد بهترین سرویس را به صندوق اعتباری هنر ارائه خواهد داد و هر مساله دیگری خارج از آن باید بررسی شود.

به گزارش آفتاب، در مراسمی که صبح امروز( یکشنه 10 مرداد) و با حضور اصحاب رسانه در ساختمان بیمه ایران برگزار شد، غلامرضا خلیل ارجمندی و محسن پورکیایی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک در راستای گسترش و بهره‌مندی اعضای صندوق اعتباری هنر از خدمات بیمه‌ای را امضاء کردند.

این تفام‌نامه شامل بیمه‌نامه درمان تکمیلی اعضا، بیمه عمر مانده بدهکار تسهیلات‌گیرندگان از صندوق یا بانک‌های عاملی که اعتبار آنها از طریق صندوق تامین می‌شود و نیز بیمه‌نامه آتش‌سوزی اماکن صندوق و تسهیلات‌گیرندگان است.

بیمه‌نامه ثالث و بدنه خودروهای صندوق، بیمه‌نامه بدنه خودروهای مشمول تسهیلات صندوق، بیمه‌نامه عمر، حوادث، بیمه‌نامه عمر و پس‌انداز اعضای صندوق و نیز بیمه‌نامه مسئولیت و مهندسی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه به‌منظور تجمیع و تمرکز تمامی امور بیمه مربوط به اموال و دارایی‌ها، کارکنان و تسهیلات‌گیرندگان از صندوق اعتباری هنر نزد شرکت بیمه‌گر و ارائه انواع خدمات بیمه‌ای به‌منظور تامین امنیت‌خاطر در حفظ سرمایه‌های مالی و انسانی صندوق اعتباری هنر تدوین شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین