کد خبر: ۳۸۵۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴

رئیس پلیس لندن زنگ خطر حملات تروریستی در انگلیس را به صدا درآورد

«برنارد هوگان هو» رئیس پلیس متروپلیتن لندن در یادداشتی که روز یکشنبه منتشر شد، بیان داشت: آنقدر احتمال حملات تروریستی در این شهر زیاد است که با وجود تمام تلاش های پلیس و نیروهای امنیتی، نمی تواند قول دهد هیچ حمله تروریستی به وقوع نخواهد پیوست.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا، رئیس پلیس لندن در این یادداشت که در ساندی میل منتشر شد، نوشت: اینکه آیا حمله تروریستی انجام می شود یا نه مطرح نیست بلکه مساله این است چه زمانی این حملات انجام می گیرد.
کمیسر پلیس متروپلیتن هشدار داد: هرچند مسئولیت من جلوگیری از وقوع هرگونه حمله تروریستی است اما نمی توانم قول دهم که حمله تروریستی به وقوع نخواهد پیوست.
هوگان-هو با اشاره به حملات اخیر تروریستی در فرانسه و آلمان بیان داشت: من این ترس را در میان مردم احساس می کنم و به عنوان پلیسی که باید از وقوع این حوادث جلوگیری کنم می دانم که توقع دارید این اطمینان را به شما بدهم.
رئیس پلیس لندن اضافه کرد: اما متاسفانه چنین اطمینانی را نمی توانم بدهم. چون همانطور که می دانید سطح هشدار امنیتی در لندن طی دو سال گذشته در بالاترین حد ممکن قرار داشته و همچنان وضعیت همان است.
رئیس متروپلیتن ادامه داد: بالا بودن سطح هشدار امنیتی یعنی اینکه احتمال حملات تروریستی خیلی زیاد است و سئوال الان این است که این حادثه چه زمانی روی می دهد نه این که آیا چنین حادثه ای روی خواهد داد یا خیر.
وی در عین حال مدعی شد که «فرهنگ انگلیسی» سبب شده تا این کشور در معرض حملات تروریستی قرار گیرد.
هوگان-هو افزود: پلیس متروپلیتن لندن ضمن به کار گیری صدها افسر اضافی، تاکنون حملات تروریستی متعددی را خنثی کرده و روابط بسیار خوبی نیز با سازمان امنیت داخلی (MI5) و سازمان اطلاعات خارجی (MI6) دارد که همین مساله منجر به پیشرفت های خوبی در زمینه های امنیتی شده است.
وی با بیان اینکه نیروی پلیس انگلیس همچنان برای ایجاد رابطه بهتر با جامعه، سلاح حمل نمی کند، افزود: بگذارید شرایط همین طور بماند - شما چشمان و گوش ما در مقابل تروریسم باشید.
روزنامه دیلی تلگراف نیز اخیرا در گزارشی نوشته بود دستگاه های اطلاعاتی انگلیس احتمال حمله تروریستی در خاک این کشور را به دنبال حملات تروریستی اخیر در خاک اروپا از جمله فرانسه، خیلی زیاد، ارزیابی کرده اند .
به نوشته این روزنامه، دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس نگران از حمله داعش و سایر گروه های تروریستی به تجمعات مردم هستند.
«ترزا می» نخست وزیر انگلیس نیز سه شنبه گذشته در جریان کنفرانس مشترک خبری اش را 'اندا کنی' همتای ایرلندی اش در لندن در واکنش به حمله تروریستی در فرانسه گفت احتمال این گونه حملات تروریستی در انگلیس نیز بسیار محتمل است. 
اما دولت انگلیس به رغم حملات تروریستی اخیر در کشورهای فرانسه و آلمان همچنان سطح هشدار تروریستی در این کشور را ثابت نگه داشته است.
سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال 2014 میلادی به سطح 'شدید' ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) رسیده است که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است.
در صورتی که اوضاع امنیتی جزیره به بدترین حالت خود برسد، سطح هشدار امنیتی به سطح «بحرانی» می رسد و این بدان معناست که «وقوع یک حمله قریب الوقوع تروریستی انتظار می رود.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین