کد خبر: ۳۸۶۳۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

تدبیر، شفافیت و آرامش

دکتر روحانی، رییس جمهوری کشورمان در اولین شب از آخرین سال دور اول حضور خود در پاستور میهمان خانه های ایرانیان شد تا به گفتگو درباره مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم و مسائل کشور بپردازد.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدمهدی هاشمی- بعد از اجرایی شدن برجام و به خصوص در دو ماه گذشته فشار رسانه ای بر دولت در خصوص نتایج برجام شدت یافته است. نابرجامیان که سعی در نشان دادن بی ثمر بودن برجام با این امید که دولت یازدهم تمرکز و آرامش خود را از دست خواهد داد و آنها را به خواسته شان که تک دوره ای بودن دولت تدبیر و امید است، نزدیک تر می کند. 

در گفتگوی تلویزیونی خود، رییس جمهوری با بیانی شفاف و با استفاده از آمار و جداول نشان داد که دولت یازدهم با وجود تمامی مشکلات توانسته است که تورم تک رقمی، پیشی گرفتن نرخ افزایش حداقل دستمزد از تورم، افزایش تعداد روابط کارگزاری در نظام بانکی، افزایش خود اتکایی در محصولات کشاورزی، افزایش فروش دو و نیم برابری نفت ، افزایش صادرات غیر نفتی، افزایش سرمایه گذاری خارجی و افزایش بازگشت نخبگان را برای کشور به ارمغان بیاورد و آرامش و ثبات ایجاد شده در فضای اقتصادی کشور امیدبخش رسیدن به رشد اقتصادی 5 درصدی در سال آینده باشد.

رییس جمهوری همچنین به خوبی روشن کرد که اگر برجام نبود و سناریوی گذشته ادامه پیدا می کرد صادرات نفت که همچنان بخش اصلی درآمدهای ارزی کشور را تامین می کند، به صفر می رسید و البته این نکته را نیز متذکر شد که در خارج از مرزها و در برخی کشورها و نیز در مجلس آمریکا عده ای مشغول سنگ اندازی در مسیر صحیح اجرای برجام هستند و تلویحا مشخص کرد که دولت با همان تدبیر و پشتوانه مردمی و هدایت های رهبری معظم که برجام را به فرجام رساند در پسا برجام نیز این اهمال کاری ها را می تواند مرتفع سازد.

دولت یازدهم از ابتدای کار خود با نگاه توسعه گرایانه مبتنی بر عقلانیت و بهره گیری از نظرات نخبگان به حل مشکلات کشور در زمینه های مختلف پرداخته و اجازه نداده تا نقد ها و تخریب هایی که به طور پیوسته با آنها روبه رو بوده است، آرامش و ثبات فکری دولت را مختل کند و برهم زند. توسعه اقتصادی نیازمند داشتن برنامه های علمی و انسجام ملی با افق های زمانی مشخص است و قطعا در طول چند ماه نتیجه آن مشخص نخواهد نشد. صحبت های منطقی و توام با آرامش رییس جمهوری در این گفتگو نیز اثبات دیگری بر این مدعا بود که دولت مسیر اعتدال و تدبیر را همچنان ادامه می دهد و طرح مسائل حاشیه ای آن را از اهداف اساسی خود دور نمی کند.

دولت همواره در عین حفظ ثبات قدمی خود با اعتماد به  نفس نیز کاستی ها و حتی اشتباهات خود را نیز پذیرفته و عذر خواهی کرده و رییس جمهوری حتی از اینکه مانند بحث حقوق های نامتعارف، مردم در شبکه های اجتماعی به بحث در مورد آن پرداخته اند از آنان تشکر کرد و بیان داشت که ایجاد شفافیت، واگذاری بخش های اقتصادی به مردم و خصوصی سازی واقعی راه حل های اساسی حل این مسئله هستند.

دکتر روحانی احیای اخلاق را نیز همچنان یکی از اولویت های دولت یازدهم بر می شمارد و ریشه ی همه فسادهایی که در گوشه و کنار وجود دارد را فاصله گرفتن از اخلاق می داند و می خواهد که تا هتاکان و نارواگویان منزوی شوند. 

همچنین رییس جمهوری راه پیشرفت کشور را حرکت در سایه وحدت، محترم شمردن اصول اخلاقی و احترام به بزرگان انقلاب و کشور و پرهیز از بی اخلاقی هایی که حیثیت افراد را مخدوش می کند و باعث ایجاد حس عدم امنیت در جامعه می شود، می داند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
1
0
عجب آرامشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
اگه امثال تو بذارن .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین