کد خبر: ۳۸۶۵۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
تخلف از ناحیه لغو‌کنندگان کنسرت‌های مجوزدار صورت گرفته است

بهانه‌ مخالفان‌ کنسرت‌های‌موسیقی قصاص‌قبل‌ازجنایت است/وزارت‌ارشاد پای مجوزها بایستد

یک حقوقدان با تاکید بر اینکه تخلف از ناحیه لغو‌کنندگان کنسرت‌های مجوزدار صورت گرفته است، ادامه داد: اگر این لغوها قبل از انجام کنسرت باشد و لغو یک دستور العمل باشد دخالت در حوزه مرجع قانونی صدور مجوز است و اگر بعد از آن باشد که بگویند ما شنیدیم قرار است یک ناهنجاری اجتماعی صورت بگیرد قصاص قبل از جنایت است زیرا هنوز اتفاقی نیافتاده در ضمن وظیفه آنها ایجاد امنیت کنسرت است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- نعمت احمدی حقوقدان در گفت‌وگو با «آفتاب‌نیوز» درباره لغو کنسرت‌های مجوزدار در شهرهای مختلف کشور، گفت: بهانه‌ لغوکنندگان کنسرت‌ها قصاص قبل از جنایت است/وزارت ارشاد پای مجوزها بایستدلغو کنسرت‌های مجوز‌دار از نظر حقوقی و قانونی وجاهت ندارد چون متولی فرهنگ کشور وزارت ارشاد است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، این حقوقدان افزود: وزارت ارشاد یک دستگاه عریض و طویل دارای معاونت و اداره کل‌های مختلفی است که در آنجا بررسی می‌کنند و مجوز صادر می‌کنند لذا یک مجموعه‌ای بیاید در یک شهری به این بهانه که اینجا می‌خواهد جرمی اتفاق بیافتد یا بدحجابی باشد و یا مختلط باشد -قبل از آن که بخواهد حادثه‌ای اتفاق بیافتد- یک مجوز قانونی که از طرف مرجع صلاحیت‌داری صادر شده است را لغو کند خلاف قانون است.

احمدی ادامه داد: با این بهانه که مثلا ما حدس می‌زنیم اینجا شلوغ می شود این ضعف است. چطور اعمال حاکمیت نمی‌کنید؟ قوه قضاییه مسئول تحقق‌بخشیدن عدالت قضایی است؛ نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط دستگاه قضایی باید فرامین و دستورات مقام قضایی را اجرا کند. مقام قضایی وقتی می‌تواند در موضوعی ورود پیدا کند که یک جرمی اتفاق افتاده باشد. وقتی که شما یک مجوز کنسرتی برای آقای کیهان کلهر صادر می‌کنید؛ برای یک شخصیت‌شناخته‌شده داخلی و خارجی و در سطح بین‌المللی آن نهاد و سازمان همه چیز را برسی کرده است؛ حالا فردی در نیشابور اعلام مخالف می‌کند. آن فرد در نیشابور با سازمان و نهادی که مرجع قانونی صدور مجوز بوده مخالفت کرده و این خلاف قانون است.

وی با تاکید بر اینکه تخلف از ناحیه لغو‌کنندگان کنسرت‌های مجوزدار صورت گرفته است، ادامه داد: اگر این لغوها  قبل از انجام کنسرت باشد و لغو یک دستور‌العمل باشد دخالت در حوزه مرجع قانونی صدور مجوز است و اگر بعد از آن باشد که بگویند ما شنیدیم قرار است یک ناهنجاری اجتماعی صورت بگیرد قصاص قبل از جنایت است؛ زیرا هنوز اتفاقی نیافتاده در ضمن وظیفه آنها ایجاد امنیت کنسرت است.

این حقوقدان با اشاره به راهکاری موجود برای برای جلوگیری از لغو کنسرت‌ها گفت: وزارت ارشاد باید پای مجوز‌های خودش بایستد. 

وی ادامه داد: می‌گویند آقایان باید تعهد بدهند اتفاقی نیافتد. اینها نباید تعهد بدهند؛ مثل این است که من تعهد دهم آنجا اتفاقی نمی‌افتاد. اتفاقا نهادهای قضایی انتظامی امنیتی وظیفه‌شان است که ایجاد امنیت کنند و نگذارند اتفاقی بیافتد این نقص غرض  و با اصطلاح حقوقی تکلیف مالایطاق است. 

عده‌ای کنسرتهای مجوزدار و ایجاد نشاط را برنمی‌تابند

شهربانو امانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز در گفت‌وگو با «آفتاب‌‌نیوز» با اشاره به لغو کنسرتهای مجوز‌دار گفت: دامنه افسردگی در کشور بسیار گسترده است و علاوه بر آن ضریب اعتماد عمومی سالهاست از شرایط مطلوبی برخوردار نیست و بسیار ضعیف شده است.

وی با بیان اینکه امید در بین قشر زنان و جوانان محدود است، ادامه داد: متاسفانه عده‌ای کنسرتهای مجوزدار و ایجاد نشاط شرعی و قانونی را برنمی‌تابند و وزرات کشور در بحث برهم‌زدن نشست‌های مجوز‌دار خیلی قدرتمند برخوردار نکرد. متاسفانه وزارت ارشاد هم این نقیصه را دارد. امیدواریم این حداقل‌ها را از مردم نگیرند تا جوانها به سراغ موادمخدر و نا‌هنجاری اجتماعی نروند‌.

امانی با تاکید بر اینکه مسئولان در مورد موسیقی و کنسرت‌ها حد قانونی را مشخص و سپس همه آنها به قانون تمکین کنند، ادامه داد: انتظار می‌رود قوه قضاییه به دولت در این زمینه کمک کرده و پاسخگوی افکار عمومی باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
1
زمان دولت سابق کسی جرات این کارا رو نداشت.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین