کد خبر: ۳۸۷۱۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

المپیک در خطر حملات سایبری

دولت برزیل طی برگزاری بازی‌های المپیک ریو دو ژانیرو 85 هزار سرباز مسلح و پلیس را برای برقراری امنیت در خیابان‌ها مستقر کرده غافل از اینکه تهدیدهای بزرگتری از جمله اینترنت علیه بازدیدکنندگان این بازیها وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
چندین گزارش و تجزیه و تحلیل از کارشناسان نشان می‌دهد که یکی از بزرگترین تهدیدها برای بازدیدکنندگان در ریو دو ژانیرو مسئله "اینترنت" است.

گزارشاتی که از جانب شرکت امنیت سایبری  Fortinet مطرح شده نشان دهنده این است که حجم آثار مخرب و حملات فیشینگ(به عنوان مثال نام دامنه و آدرس) در برزیل در حال افزایش است.
این کشور شاهد افزایش83 درصدی در آدرسهای مخرب بوده که این میزان در مقایسه با سایر نقاط جهان بسیار زیاد است زیرا این میزان در نقاط دیگر جهان تنها 16 درصد رشد داشته است.

با توجه به یک گزارش از شرکت کسپراسکای، برزیل دارای بیشترین حملات فیشینگ بوده و این هکرها در زمان بازی‌های المپیک، ورزشکاران را نشانه گرفته اند.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، محققان کسپراسکای همچنین اعلام کردند که آزمایشات امنیتی مختلف در برزیل نشان داده است که تقریبا از هر چهار اتصال و دسترسی به اینترنت بی‌سیم توسط گردشگران، یک دسترسی نسبت به حملات سایبری آسیب پذیر است.

شورای امنیتی خارج از کشور آمریکا(OSAC) گزارش می دهد که تلفات سالانه مربوط به امنیت سایبری و کلاهبرداری آنلاین در برزیل به میلیاردها دلار رسیده است.

برزیل همچنان اولین رتبه را از نظر جرایم اینترنتی در سراسر جهان دارد.
گزارش‌های اخیر نشان می دهد که گروه هایی از مجرمان اینترنتی از دیگر نقاط جهان در حال تلاش برای برقراری ارتباط با مجرمان اینترنتی در برزیل هستند و  500هزار بازدیدکننده این بازدیدها ممکن است هدف این مجرمان اینترنتی قرار گیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین