کد خبر: ۳۸۹۱۱۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
رایزنی‌ ایران، روسیه و ترکیه درباره بحران سوریه

در دیدار فرستاده ویژه پوتین با ظریف چه گذشت؟+تصاویر

«میخاییل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده رییس‌جمهور این کشور در امور خاورمیانه که در تهران به‌سر می‌برد، بعدازظهر امروز (دوشنبه) با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
معاون وزیر امور خارجه روسیه و فرستاده ویژه پوتین با ظریف به رایزنی و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز، در این دیدار آخرین تحولات و موضوعات منطقه‌یی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. هم‌چنین دو طرف پیرامون شرایط جدید در مساله سوریه گفت‌وگو و بر استمرار رایزنی‌ها تاکید کردند

بنا به این گزارش بوگدانف با حسین جابری انصاری هم در هتل اسپیناس تهران به رایزنی و گفتگو در خصوص مسایل مهم منطقه ای و بین المللی پرداخت که شرح آن در خبری جداگانه منتشر شده است.

گفتنی است، شنیده هایی از سوی برخی منابع وجود دارد حاکی از اینکه رایزنی‌ها میان ایران، روسیه و ترکیه در حال انجام است در جهت تشکیل ائتلافی در خصوص بحران موجود در سوریه که قریب به شش سال ناآرامی و جنگ را در منطقه گسترانده است. 

وقتی به برخی شواهد و قرائن با دقت بنگریم طرح این مساله چندان هم دور از ذهن نیست، نزدیکی دیدگاه ایران و روسیه در مساله سوریه که بر کسی پوشیده نیست، در کلیت موضوع و استراتژی کلان هر دو کشور مشابهت های زیادی وجود دارد، هم مسکو و هم تهران خواهان حل و فصل بحران سوریه از طریق سیاسی و گفتگوهای سوری- سوری هستند و از طرف مقابل جبهه غربی عربی هم با همه توان و قدرت سیاسی، نظامی خودش و با به کارگیری پیاده نظام های وحشی چون داعش و جبهه النصره که به تازگی تغییر نام هم داده تا شاید بتواند با بازی با کلمات گذشته سیاه خود را پاک کند، نمی گذراند این اتفاق بیافتاد و جنگ در سوریه پایان یابد چرا که منفعت آنها در حفظ این تنش ها و درگیر کردن منطقه و کشورهای آن در مسایلی اینچنی است تا امنیت رژیم صهیونیستی تامین شود.

به گزارش مهر، سفر چند روز پیش ظریف به ترکیه و حمایت های تمام قد مقامات عالی رتبه ایران از دولت قانونی ترکیه از ابتدای کودتای نافرجام در آن کشور، سفر قریب الوقوع رجب طیب اردوغان به ایران از طرف دیگر، سفر علی لاریجانی به ترکیه در هفته های آتی که به دعوت رئیس مجلس ترکیه است و لغو ممنوعیت سفر گردشگران ایرانی به ترکیه از سوی وزارت امو رخارجه ایران و ... نشانه هایی است که گمانه زنی فوق را بیشتر به واقعیت نزدیک می کند.

البته اهداف و انگیزه های دیگری چون سود خوب شرکت های اسلحه سازی، دور کردن ممالک مسلمان از هدف اولیه و اصلی خود یعنی مساله فلسطین و آزادسازی قدس شریف و نابودی اسراییل به عنوان دشمن اول مسلمانان و تضعیف حداکثری جبهه مقاومت و یاران و متحدان استراتژیک ایران چون سوریه و عراق را نیز نباید نادیده بنگریم که هر یک از این اهداف به بررسی و تحلیل خاص خود نیاز دارد که شرح آن در این مقال نمی گنجد.

به هر حال آنچه مسلم است در صورت نزدیکی و ائتلاف قدرت های منطقه ای چون ایران و ترکیه و در کنار آنها توان نظامی و سیاسی بالای روس ها می تواند منجر به افزایش توانجبهه مقاومت (ایران، سوریه، عراق، حزب الله لبنان، انصارالله یمن و دیگر گروه های مقاومت در سراسر منطقه) شود و این به منزله سنگین تر شدن کفه ترازو به سود ایران و متحدان آن در منطقه خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
1
5
به روسیه اعتماد نکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
2
روسیه هیچوقت قابل اعتماد نیست و هر لحظه ممکنه بخاطر منافع خودش پشتت رو خالی کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
1
جناب دكتر ظريف شما را قسم مي دهيم به اعتقاد وجدانيت كه مواظب تزويرهاي روباه و فرستاده وي باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
روسیه و انگلیس همیشه در کتاب تاریخ بر سر منافعشون ایران را قربانی می کردند ما توانایی حفظ مرزهامون رو داریم خواهشا جنگ علیه داعش که منظور نظر روسیه و آمریکا است را به داخل کشور نکشید
هرچند آقای دکتر ظریف به ظرافت همه چیز را می دانند
اگر می خواهید ا در خصوص سهم مالکیت بر خزر امتیاز بگیرید که بدجوری در زمان محمود از ما غارت شد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین