کد خبر: ۳۹۰۱۴۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

ترامپ به سیاه‌پوستان متوسل شد

«دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواه انتخابات آینده آمریکا بطور مستقیم از رای دهندگان سیاه خواست به وی رای دهند. وی همچنین از سیاه پوستان خواست از رقیب دمکراتش، هیلاری کلینتون، حمایت نکنند.
آفتاب‌‌نیوز :
 ترامپ روز جمعه در گردهمایی میشیگان که اکثر آنها را سیاه پوستان تشکیل می دادند، از رای دهندگان سیاه پوست خواست با رای ندادن به «هیلاری کلینتون» فرصت تازه ای به وی اعطا کنند. 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،ترامپ چنین استدلال کرد که دمکرات ها و از جمله هیلاری کلینتون از رای دهندگان آفریقایی تبار به نفع خود بهره گرفته اند و رای آنها را مسلم می دانند. 

این تاجر میلیاردر آمریکایی خطاب به جمعیت حاضر گفت: هریک از شهروندان آمریکایی آفریقایی تبار در این کشور که می خواهد آینده بهتری داشته باشد، به من رای دهد. 

وی خطاب به جامعه سیاه پوستان آمریکا پرسید: «با تجربه کردن فردی جدید مانند ترامپ، چه چیزی را از دست می دهید؟ شما در فقر زندگی می کنید و مدارس تان در وضعیت مطلوبی نیست، شغل ندارید و 85 درصد از جوانان تان بیکار هستند؛ پس چه چیزی را از دست خواهید داد؟»

ترامپ پیش بینی کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، در پایان چهار سال 95 درصد از آمریکای های آفریقایی تبار به وی رای خواهند داد. 

بیشتر نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که ترامپ به شکل چشمگیری از هیلاری نزد رای دهندگان سیاه پوست آمریکایی عقب است. «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا فقط توانست در کمپین انتخاباتی در سال 2012 که دومین دوره حضور وی در انتخابات بود، تقریبا 93 درصد از آرای سیاه پوستان را کسب کند. 

ترامپ در این سخنرانی بار دیگر کلینتون را به «تعصب وزری و تحمل نکردن دیدگاه های مخالفانش» متهم کرد و مدعی شد که نامزد دمکرات ها، آمریکایی های آفریقایی تبار را فقط به چشم یک رای دهنده و نه انسان هایی که شایسته آینده بهتری هستند، می نگرد. 

ترامپ تصویر ناخوشایندی از زندگی آمریکایی های آفریقایی تبار در محیط های کاری ارائه و بیان کرد که در شهرهایی مانند دیترویت، آنها «به مهاجرانی در کشور خود بدل شده اند.»

کمپین حامیان کلینتون در پیامی توئیتری به این اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و آن را احمقانه خواند.

«مارلون مارشال» از اعضای کمپین کلینتون در بیانیه ای نوشت: ترامپ از جامعه آمریکایی های آفریقایی تبار پرسیده که اگر به او رای دهند، چه چیزی را از دست خواهند داد. پاسخ، از دست دادن هر چیزی از سوی فردی است که شهروندی نخستین رئیس جمهوری آمریکایی آفریقایی تبار را زیر سوال برده است، با سفید پوستان نژادپرست همراهی می کند و به خاطر تبعیض علیه رنگین پوستان تحت پیگرد قانونی است. اظهارات ترامپ درباره زندگی جامعه سیاه پوستان نشان می دهد که ارتباط وی با آنها کاملا قطع است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه 18 آبان 1395 (هشتم نوامبر 2016) برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، هر کدام از دو نامزد حزب دمکرات و حزب جمهوری خواه که بتواند 270 الکترال کالج را از مجموع 538 الکترال کالج به دست آورد، به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد خواهد کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین