کد خبر: ۳۹۰۲۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴

رتبه جهانی گمرک ایران در کشف مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان

گمرک جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای عضو رایلو (RILO) در حوزه کشفیات انواع مواد مخدر روان‌گردان و پیش‌سازهای صنعتی، موفق به کسب رتبه چهارم شد.
آفتاب‌‌نیوز :
براساس آخرين گزارش منتشره دفتر رابط اطلاعات منطقه‌اي آسيا/ اقيانوسيه (RILO A/P)، گمرك ايران بيشترين كشفيات مربوط به مواد مخدر، روان‌گردان و انواع پيش‌سازهاي صنعتي را پس از كشورهاي استراليا، نيوزلند و پاكستان به خود اختصاص داده است.

براساس گزارش منتشره شده در بولتن شماره 40 اين سازمان (فوريه تا آوريل 2016) گمرك ايران از لحاظ ميزان كشفيات انواع مواد مخدر و پيش‌سازهاي آن و مواد روان‌گردان در ميان بيش از 30 كشور عضو در رتبه چهارم قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، دفتر مركزي رايلو با بيش از 30 عضو در شهر سئول پايتخت كره‌جنوبي مستقر بوده و كشورهاي عضو آخرين گزارش كشفيات خود را در حوزه مبارزه با تخلفات گمركي از طريق شبكه بانك اطلاعاتي (CEN) به اين دفتر ارسال مي‌کنند. رايلو دفتر منطقه‌اي مركز اطلاعات و امنيت سازمان جهاني گمرك به‌شمار مي‌رود.

گمرك جمهوري اسلامي ايران فقط در سال گذشته 290 تن انواع موادمخدر و پيش‌سازهاي آن را كشف كرد و فعاليت‌هاي گمرك ايران در مبارزه با موادمخدر و انواع پيش‌سازهاي سنتي و صنعتي طي ماه‌هاي اخير مورد تحسين و تقدير سازمان جهاني گمرك (WCO) و مركز اطلاعات و امنيت سازمان جهاني گمرك (RAILO) قرار گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین