کد خبر: ۳۹۰۸۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
شکایت مانوئل ژوزه سرمربی سابق سرخ‌های پایتخت به فیفا

بدهی 6میلیاردی برای پرسپولیس/رویانیان: 300هزاریورو به گردن من است/ آقایان جوابگوی 5 میلیارد دیگر باشند

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: با عرض تاسف باید بگویم که در آمدن ژوزه به پرسپولیس خوردبین نقش کلیدی داشت. او به همراه علی پروین و دیگر پیشکسوتان پرسپولیس که 20 نفری می‌شدند همگی خواهان حضور ژوزه در پرسپولیس بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
 از زمانی که محمد رویانیان از باشگاه پرسپولیس جدا شد و دیگر مدیرعامل این باشگاه نبود، هر از چندگاهی بحث دوران مدیریت وی به بدهی 6میلیاردی برای پرسپولیس/رویانیان: پروین و خوردبین ژوزه را تایید کردند/ 300هزاریورو به گردن من است/ آقایان جوابگوی 5 میلیارد دیگر باشندواسطه اتفاقات مختلفی که به دوران مدیریت وی ربط داشت،‌ در محافل خبری مهم‌ترین بحث می‌شود. عمده مسائل هم مربوط به بدهی‌های مالی است که از آن زمان باقیمانده و باعث شده تا مدیران بعدی سرخ‌پوشان مشکلات و مصائب این باشگاه را به دوران مدیریت رویانیان ربط بدهند.

هفته گذشته بود که اعلام شد شکایت مانوئل ژوزه سرمربی سابق سرخ‌های پایتخت به فیفا بدهی 6 میلیاردی برای باشگاه پرسپولیس به بار آورده است. ژوزه در دوران رویانیان هدایت تیم پرسپولیس را برعهده داشت و در همان زمان از کار برکنار شد. در آن زمان اعلام شده بود شکایت ژوزه بدهی‌ زیادی روی دوش باشگاه پرسپولیس خواهد گذاشت اما توافق نهایی با این مربی پرتغالی صورت نگرفت. محمد رویانیان با خبرنگار خبرگزاری آنا هم‌صحبت شد تا پاسخ‌های لازم در مورد مانوئل ژوزه و دیگر مسائل دوران مدیرعاملی خود در باشگاه پرسپولیس را بدهد.

* به نظر تلاش‌هایی که در گذشته انجام دادید، امروز نتیجه عکس داشته است؟

- به نظرم این واکنشی که به عملکرد من صورت می‌گیرد یا از روی جهل است و نمی‌دانند برای توسعه باشگاه باید چه کارهای زیربنایی انجام داد یا از لجبازی است یا اینکه قسمت من بوده که این چنین برخوردهایی نصیبم می‌شود.

* مگر شما چه کردید که عملکردتان زیر سوال رفته است؟

- کارهای زیربنایی که من انجام دادم را تنها هواداران پرسپولیس درک می‌کنند که همواره حامی‌ام بودند. ما زمانی تیم پرسپولیس را به سمت باشگاه شدن پیش بردیم که هنوز واژه باشگاه در میان تیم‌های فوتبال ایران شکل زیبایی پیدا نکرده بود چون فوتبال به این سمت نیامده بود که باید زیرمجموعه باشگاهی باشد که ورزش‌های دیگر هم در کنارش مشغول باشند. ما تلاش کردیم تا صنعت فوتبال را از باشگاه پرسپولیس جلو ببریم و کارهای عملیاتی زیادی هم در این زمینه انجام دادیم اما چه کنیم که ما را از زمین و زمان زدند. حالا اینکه تقصیر چه کسی است و پشت پرده چه اتفاقی می‌افتاد، آن را دقیقا نمی‌توان حدس زد.

* محمد رویانیان همواره از سوی مدیران بعدی به انجام کارهای مدیریتی غلط متهم شده است؛ چرا؟

- اینکه مسلم است. مدیران بعد از من لطف کرده‌اند و مرا زیر سوال برده‌اند ولی این کار شیوه خوبی نیست. در مدیریت باید یک مدیر نگاه کند مدیر قبلی چه کرده است. کارهای مثبت آن را ادامه دهد. کارهایی که نیمه کاره است را درست اجرا کند تا به نتیجه برسد. این اتفاق برای ما نیفتاد. حالا چه حرفی به آنها بزنم. بهتر است چیزی نگویم.

* اما در پرونده مانوئل ژوزه و بدهی 6 میلیاردی امروز پرسپولیس، بسیاری شما را مقصر می دانند؟

- آنچه واقعیت این ماجرا بوده و اسناد آن موجود است، بدهی ما به ژوزه پرتغالی 300 هزار یورو بوده است. خیلی تلاش کردیم و البته که جلسه گذاشتیم تا این بدهی اندکی کسر شود و طبق توافقی که می‌شود چند وقت بعد پرداخت شود اما یکسری بودند که مانع شدند. برای خود من هم عجیب است افرادی نگذاشتند با ژوزه توافق کنیم که همگی ایرانی بودند. لابد مسلمان هم هستند. درست روزی که می‌خواستیم رضایت ژوزه را بگیریم و با او توافق کنیم همان افراد آمدند و شب قبل از آن روز ژوزه را از هتل فراری دادند و او را از ایران خارج کردند. تا ما متوجه می‌شویم پرواز از ایران رفته بود. به این شکل به پرسپولیس لطمه زدند و بعد هم ما را مقصر قلمداد می‌کنند.

* چرا به شکل دیگری 300 هزار یورو ژوزه را ندادید تا کار به اینجا بکشد؟

- فرصت این کار به ما داده نشد. آقایانی هم که بعد از ما آمدند همگی کم توجهی کردند و تلاشی نداشتند تا این موضوع فیصله پیدا کند. ما برای آنکه ماجرای ژوزه را حل کنیم، به خاطر خروج ناگهانی این مربی از ایران و عدم مذاکره مستقیم با باشگاه پرسپولیس از وی شکایت کردیم. می توانستیم ضمن اینکه 300 هزار یورو را نپردازیم وی را به دلایلی که گفتم محکوم کنیم اما دوره مدیریتی‌مان تمام شد. آقایانی که بعد از ما آمدند هم پیگیر نبودند و نتوانستند از حق و حقوق پرسپولیس دفاع کنند. با این حال می‌گویم 300 هزار یورو بیشتر به من ربطی ندارد. آن آقایانی که دفاع نکردند باید جوابگوی مابقی طلب ژوزه باشند چرا که پنج میلیاردی که به طلب ژوزه اضافه شده، همه جریمه دیرکردی است که دوستان پیگیری نکردند. باید دنباله ماجرا را می‌رفتند. آن موقع هم گفتم اما گوش کسی نمی‌شنید.

* حالا که کار به اینجا رسیده شما راه‌حلی هم دارید؟

- گفتم که دوستان پیگیر نبودند. با این حال هنوز هم می شود با این مربی صحبت کرد و با او به توافق رسید. شنیدم که نمایندگانی هم برای مذاکره با ژوزه رفته‌اند. در این میان خیلی‌ها هستند که دوست دارند یک موجی را پیدا کنند و روی آن سوار شوند. من نمی‌دانم خسته نشدند که در این سه سال علیه من اینهمه حرف زدند. باور کنید اگر کوه هم بود الان آب می‌شد. حال شب دراز است و قلندر بیدار. می‌بینیم شمایی که در این سه سال در باشگاه حضور داشته‌اید چقدر بدهی بالا می‌‌آورید. تا اینجا که یک 25 میلیارد تومان بدهی، یکی از مدیران در دادگاه دارد، یک فقره یک و نیم میلیارد تومانی دارند، دو تا از آقایان 15 میلیارد تومان به عنوان قرض داده‌اند که الان پولشان را می‌خواهند،‌ پس چرا فقط مرا می‌بینند. باز هم من کاری ندارم ولی فقط من دیده می‌شوم، آن هم در صورتی که این اتفاق ممکن است برای همه انسان‌ها رخ دهد. به جای محکومیت ژوزه که 700 هزار یورو به خاطر نیم‌فصل از من گرفت و حقش نبود،‌ به او فرصت فرار دادید و حالا من را مقصر می‌دانید.

* محمود خوردبین اعلام کرده که او موافق حضور مانوئل ژوزه در پرسپولیس نبود اما این مربی را به پرسپولیس آوردند؟

- خیلی جالب است. آقای خوردبین انسان محترمی است و من او را دوست دارم اما با عرض تاسف باید بگویم که در آمدن ژوزه به پرسپولیس خوردبین نقش کلیدی داشت. او به همراه علی پروین و دیگر پیشکسوتان پرسپولیس که 20 نفری می‌شدند همگی خواهان حضور ژوزه در پرسپولیس بودند. مدرک نامه‌ای که آنها زیرش را امضا کردند، موجود است. این حرف‌ها بد است، نباید زده شود. سرپرست که نمی‌تواند سرمربی تعیین کند. من هم اگر از خوردبین و پروین و پیشکسوتان پرسپولیس نظر گرفتم به این خاطر بود که امروز مرا متهم نکنند که ژوزه را با تصمیم فردی آوردم. خوردبین، بزرگوار و دوست‌داشتنی است. او گفته برانکو هم با تایید وی به پرسپولیس آمده است. اصلا اینطور نبوده است. هیچ دستوری از بالا هم نبوده است. برانکو را خارج از باشگاه پرسپولیس به این باشگاه آوردند. صداقت داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
0
1
بيشتر از اين ديگه ... نزن!!
ناشناس
|
Sweden
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
0
0
اونقدر داره كه از ٣٠٠ هزار يورو مانند چرك دست صحبت مبكنه. البته وقتي ١٠٠ ميليارد وصيقه ايشان باشه ، اين پول ها براشون كشك است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین