کد خبر: ۳۹۱۰۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵

واکنش شمخانی به انتقادات درباره همکاری ایران و روسیه/کشورهای متوهم،اسیر ابتکار ایران شدند

دبیر شورای عالی امنیت گفت: هماهنگی نزدیک ایران، روسیه و سوریه در اجرای عملیات های اخیر علیه تروریست های تکفیری در سوریه، راهبرد تاخیری آمریکا برای تحمیل اراده خود در معادلات امنیتی سوریه را با شکست روبرو کرد.
آفتاب‌‌نیوز : دریابان علی شمخانی با اشاره به تلاش آمریکا و متحدان منطقه ای این کشور برای عدم ضربه پذیری تروریست هایی که تحت عناوین جعلی معارض معتدل جنایت های بی شماری علیه مردم سوریه مرتکب شده اند، افزود: برای ناکام گذاردن عملیات تاخیری آمریکا و متحدان آن در عملیات اخیر و برخلاف منویت آنان، ضربات تعیین کننده ای از زمین و هوا به تروریست های تکفیری در سوریه وارد شد.

به گزارش ایرنا، وی حجم عظیم خبر پراکنی رسانه های غربی و سعودی در خصوص همکاری مشترک ایران، روسیه و سوریه در عملیات اخیر را با هدف جنگ روانی به منظور پوشش دادن به شکست سنگین متحدانشان در مناطق تدمر، ادلب، حومه لاذقیه و ریف حلب ذکر کرد و اظهار داشت: برخی کشورهای غربی و عربی که توهم قدرتمندی در تغییر معادلات منطقه ای دارند در عملیات اخیر، اسیر ابتکار عمل سیاسی، دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی شدند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی به برخی اظهارنظرهای غیردقیق در خصوص همکاری ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم نیز اشاره کرد و افزود: روابط همه جانبه ایران و روسیه که مبتنی بر تامین منافع ملی و در قالب همکاری های راهبردی درجریان است، صرفا در حوزه مبارزه با تروریسم نبوده و ابعاد گسترده تری را شامل می شود.

شمخانی تاکید کرد: هماهنگ سازی ظرفیت یکی از قدرتمندترین نیروهای هوایی جهان برای دفاع از مردم مظلوم سوریه و مقابله با تهدیداتی که می تواند امنیت ملی جمهوری اسلامی را مخدوش کند، حاکی از ابتکار عمل و اقتدار سیاسی و دفاعی ایران است.

وی با اشاره به پیچیده و فراگیر بودن پدیده تروریسم و تهدیداتی که از این زاویه امنیت جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده است، اظهار داشت: ایجاد بازدارندگی در قبال تهدیدات بویژه خطر تروریسم تکفیری راهبرد غیر قابل تغییر کشورمان بوده و از مجموعه ظرفیت های داخلی و خارجی برای تحقق مقتدرانه این راهبرد به صورت مستمر استفاده خواهیم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
0
0
برادر کشورهای متوهم فقط نه ..نمیتونن بفهمند اتحاد ایران و روسیه اول به نفع ایرانه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین