کد خبر: ۳۹۱۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶

وقتی آمریکا در افغانستان درمانده می‌شود/ همه راه‌حل‌ها را می پذیریم!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که نسبت به تلاش‌های برقراری صلح افغانها توسط سازمان همکاری اسلامی خوشبین هستیم اما زمانی که خشونت‌های طالبان پایان یابد برای پذیرش هرگونه راه حل سیاسی آماده‌ایم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش  «پژواک»، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که نسبت به تلاش‌های برقراری صلح افغان‌ها توسط سازمان همکاری‌های اسلامی خوشبین هستیم، اما تغییری در شروط خود در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح نمی‌دهیم.

به گزارش تسنیم ، این مقام آمریکایی افزود: زمانی که طالبان به خشونت خود پایان دهد، آماده‌ایم تا هر گونه راه حل سیاسی برای رفع اختلافات بین دولت و طالبان را بپذیریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: طالبان باید به رابطه خود با تروریست‌های بین المللی پایان دهد، قانون اساسی افغانستان، حقوق زنان و اقلیت‌ها را نیز بپذیرند.

همچنین وی تاکید کرد که این شروط از دستاوردهای 14 ساله افغانستان محافظت می‌کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که طالبان افغانستان نیز در کنفرانس پگواش در قطر شروطی را مطرح کردند که خروج نظامیان خارجی یکی از مهمترین این شروط بود.

نمایندگان چهار کشور افغانستان، آمریکا، چین و پاکستان با برگزاری نشستهایی تلاش داشتند تا راه‌حل مناسبی برای پایان دادن جنگ و صلح با طالبان پیدا کنند اما طالبان افغانستان با انتشار بیانیه‌ای از شرکت در این مذاکرات امتناع کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین