کد خبر: ۳۹۱۲۶۶
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲

معاون وزیر صنعت: 243 هزار اشتغال مستقیم در دولت تدبیر وامید ایجاد شد

معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سه سال گذشته 243 هزار اشتغال مستقیم ایجاد شده و موضوع اشتغالزایی جزء برنامه های مهم دولت یازدهم است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا حسین ابویی مهریزی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه رویکرد مهم دولت رفع مشکلات مردم و ایجاد اشتغال است افزود: طی همین مدت 15 هزار پروانه بهره برداری صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ششم توسعه باید به متوسط رشد هشت درصد در اقتصاد برسیم ادامه داد: برای تحقق این امر به حداقل 750 میلیارد تومان اعتبار در سرمایه گذاری نیاز است.

معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از برنامه های مهم دولت تکمیل زنجیره فولاد است که در این راستا 35 میلیون تن ظرفیت سازی برای تولید فولاد بخصوص کنسانتره و شمش فولادی انجام شده است.

ابویی مهریزی گفت: طی این مدت هفت تن به ظرفیت تولید طلای کشور افزوده شد و توجه ویژه برای تولید سیمان و پتروشیمی و افزایش ظرفیت تا 5.5 میلیون تن انجام گرفته است.

معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه منابع کشور برای تحقق رشد اقتصادی، کم است تصریح کرد: تا زمانی که سرمایه های خرد و کلان مردم در مدار تولید و فعالیت اقتصادی قرار نگیرد نمی توان به سقف رشد هشت درصد رسید.

ابویی مهریزی اظهار داشت: علیرغم تلاشهای انجام گرفته در این بخش مهم، نتایج فعالیت های انجام شده هنوز برای مردم ملموس و روشن نیست و باید فعالیت ها را به سمتی هدایت کرد تا مردم دلزده نباشند.

همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تبریک هفته دولت و تشکر از اقدامات انجام شده، مهمترین مشکل عمده جامعه را آگاهی نداشتن جوانان برای اشتغالزایی دانست.
ایت الله محمد رضا ناصری افزود: ایجاد طرح های مدون کوچک و متوسط با حمایت مسئولان و دستگاه های مرتبط از طریق سرمایه گذاری های بخش خصوصی نقش مهمی در تولید و اشتغال دارد .

امام جمعه یزد گفت: بسیاری از طرح های مختلف هنوز نیمه تمام است و باید بانک ها در این زمینه برای تمکیل آنها همکاری کنند تا موجب شکوفایی و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال شود.
ناصری از دیگر مشکلات حوزه تولید و اقتصاد را نبود بازار برای فروش محصولات و کیفیت پایین برشمرد و خواستار توجه به کیفیت کالاها و ایجاد رقابت شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین