کد خبر: ۳۹۱۳۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
پرونده‌های جنایی از پزشکان و پرستاران قاتل

از قاتل کودکان و جنایت‌های مرگبار درخانه سالمندان تا قتل‌های سریالی پرستار/بی‌رحـم‌ترین پزشکان دنیـا را بشناسید+عکس

پزشکان در طول تاریخ همواره به‌عنوان سفیر مهربانی و دلسوزی شناخته می‌شوند که در دوران فعالیت‌شان جان بسیاری از انسان‌ها را در سراسر دنیا نجات می‌دهند. اما همیشه درهر شغلی استثناهایی نیز وجود دارد ازجمله درمیان پزشکان.
آفتاب‌‌نیوز :
اسناد تاریخی نشان می‌دهد برخی پزشکان و پرستارانی هم بوده‌اند که با وجود تبحر زیاد درطبابت، به‌جای نجات جان انسان‌ها آنها را با قساوت زیادی به قتل رسانده‌اند و نام خود را در تاریخ به‌عنوان بی‌رحم‌ترین پزشکان دنیا ثبت کرده‌اند. درباره سرنوشت آنها نیز داستان‌های زیادی نقل شده که در پرونده‌های جنایی پلیس جهان منعکس است.

فرشته مرگ

یکی از این پزشکان فردی به نام «جوزف منگل» است که به فرشته مرگ شهرت دارد. وی حتی بدون بیهوشی دوقلوهای بهم چسبیده‌ای را عمل کرد که باعث مرگ آنها شد. او از پزشکان معروف «اس اس» آلمان نازی بود که در اردوگاه آشوویتس فعالیت داشت. کاراو در اردوگاه این بود که زندانیان را از لحاظ سلامتی بدن مورد مطالعه قرار می‌داد و بعد هم دستور قتل نژادهای ضعیف را صادر می‌کرد. با دستور این پزشک قاتل، زندانیان به اتاق گاز فرستاده وکشته می‌شدند. در یکی از بزرگ‌ترین جنایت‌های این دکتر قاتل 750 زن همگی در اتاق گاز کشته شدند. قتل‌های هولناک این پزشک به‌عنوان جنایت علیه بشریت شناخته شده است. او در آزمایشگاه خود اندام‌های انسان‌ها را قطع می‌کرد و سعی داشت افرادی متفاوت از نژادی خاص به وجود آورد. اکثر بیماران آزمایشی این جلاد بر اثر عفونت و شدت درد در آزمایشگاه جان می‌سپردند.

 قتل‌های سریالی پرستار

دومین قاتل در عرصه پزشکی یک پرستار زن به نام «جین توپان» بود که به قاتل سریالی شهرت داشت. او یک امریکایی بود که 31 تن از بیماران خود را با تزریق ماده کشنده مرفین به قتل رساند.وی درعین حال نیز بسیار خونسرد رفتار می‌کرد. قتل‌های این جنایتکار طی دو دهه و اغلب درایالت ماساچوست امریکا صورت می‌گرفت. این پرستار 26 ساله دوز تزریق داروی بیماران را هم تغییر می‌داد تا بمیرند. در پرونده این زن، قتل دو دخترش به دست خودش نیز به ثبت رسیده است که با مرگ سومین دختر وی، پلیس به او ظنین شد و با نبش قبر و انجام آزمایشات روشن شد که این دختر را هم مسموم کرده است. این زن پرستار پس از دستگیری به قتل 31 نفر اعتراف کرد اما از آنجایی که وی چندین بار قصد خودکشی داشته اما موفق نشده بود.او را به بیمارستان روانی منتقل کردند و 40 سال در بیمارستان روانی تحت نظر پزشکان قرار داشت تا اینکه جان سپرد.

 پزشکی که بیماران را زجرکش می‌کرد

سومین نفر یک پزشک قاتل به نام «مایکل سوانگو» است او به خاطر سم دادن به دوستان و همکارانش شهرت داشت. در دوران انترنی این پزشک بیماران به شکل ناگهانی می‌مردند و این حوادث هولناک باعث شگفتی پزشکان ومسئولان شده بود. وی در دانشگاه اوهایو مشغول به کاربود که ابتدا به‌عنوان راننده آمبولانس کار خود را آغاز کرد. او در اعترافات هولناکش گفته بود از دیدن خون، مرگ و گور بشدت لذت می‌برد. او بیماران خود را بتدریج مسموم می‌کرد تا مرگ آنها را به چشم ببیند. اکثر قربانیان وی از درد معده جان می‌سپردند. او همکاران خود را پس از ضرب و شتم با خوراندن شیرینی مسموم به قتل می‌رساند. مأموران پلیس در خانه این دکتر دیوانه دستورالعمل‌های دست نویس از سم و تهیه آن پیدا کردند.

پلیس فدرال امریکا بارها به اومظنون شده بود اما او هربار به دلیل کمبود مدارک پلیسی از بازداشت فرار می‌کرد و سرانجام نیز از ایالات متحده فرار کرد. دکتر سوانگو به بیمارستانی در زیمبابوه رفت و همان اتفاقات مرموز دوباره رخ داد. او مدتی بعد از آنجا هم گریخت و این بار به نامیبیا فرار کرد. در ادامه نیز پایش به خاورمیانه هم باز شد. او تلاش کرد در بیمارستانی در عربستان سعودی کار کند که پلیس وی را دستگیر کرد و به ایالات متحده تحویل داد. این پزشک قاتل اکنون با محکومیت 3 بار حبس ابد در زندان کلرادوی امریکا دوران محکومیت خود را می‌گذراند.

 اعتراف‌های هولناک در وصیتنامه

چهارمین پزشک قاتل به نام «جان بودکین ادامز» یک دکتر انگلیسی بود که بین سال‌های 1946 تا 1956 میلادی مسئول مرگ 160 بیمار خود بوده است که اغلب قربانیان وی زنان سالمند و ازنظر وی خود پسند بودند. پلیس یکبار به این پزشک ظنین شده و او به خاطر مرگ بیمارش دستگیرشد. اما به‌دلیل کافی نبودن دلایل محکمه پسند، او آزاد و تبرئه شد. اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد افراد سرشناسی در آن زمان از این دکتر حمایت کرده و مانع به زندان افتادنش شدند. اما این دکتر بیمار در وصیتنامه خود به صراحت به قتل 132 بیمارش اعتراف کرده بود. این وصیتنامه پس از مرگ وی خوانده شد در حالی که دیگر تأثیری بر روند پرونده نداشت.

از  قاتل کودکان و جنایت‌های مرگبار درخانه سالمندان تا قتل‌های سریالی پرستار/بی‌رحـم‌ترین پزشکان دنیـا را بشناسید+عکس

جنایت‌های مرگبار درخانه سالمندان

پنجمین نفر یک قاتل پزشک نما به نام «دورتی وادینگتون «بود. دورتی در یک مزرعه در ناتینگهام به دنیا آمده و به‌عنوان پرستاری دارای قابلیت‌هایی در حد یک پزشک فعالیت می‌کرد. او وارد خانه سالمندان ناتینگهام انگلیس شد و جنایت‌های مرگبار خود را در این خانه آغاز کرد. این زن که نشان افتخاری پرستاری را دریافت کرده بود درون خود اهریمنی شگفت انگیز و بی‌رحم داشت که تنها تشنه خون بود. او به جرم قتل یک مادر و دختر دستگیر و در نهایت به دار آویخته شد. جنایت‌های او با توجه به مدارک موجود بطور کامل روشن شده بود. در خون چند بیمار او مقدار زیادی مرفین تزریق شده بود.

جنایت‌های دکتر «اچ اچ هولمز»

ششمین قاتل جهان پزشکی یکی از جنایتکاران سرشناس معروف به دکتر «اچ اچ هولمز» بود. هولمز پزشکی امریکایی بود که قتل 100 نفر را در پرونده جنایت‌هایش دارد. او در دانشگاه میشیگان تحصیل کرده بود. وی اجساد قربانیان را به آزمایشگاه مدرسه پزشکی‌اش می‌برد و آنها را کاملاً تکه تکه می‌‎کرد. سپس ادعا می‌کرد که این افراد مرده‌اند و از بیمه پولی را به‌عنوان خسارت می‌گرفت و از این راه درآمد زیادی به دست می‌آورد. در سال ۱۸۸۶ به شیکاگو رفت و ساختمان بزرگی درآنجا ساخت. هولمز آن ساختمان را مطابق خواسته‌های شیطانی خود طراحی کرده بود. برای نمونه، آن ساختمان مجهز به در‌های ورودی مخفی از بیرون ساختمان و چندین اتاق مخفی بود. ساختمانی که به قلعه قتل و کشتار مشهور شد. او در زیر زمین این خانه بشکه‌های اسید و ابزار شکنجه بیماران خود را قرار داده بود. در اعترافات این قاتل که از وی به جا مانده نوشته شده «اهریمن با من‌ زاده شده است.»

پزشک مرگ

هفتمین اهریمن پزشکی تاریخ جنایی جهان فردی به نام «جایانت پاتل» است که به جرم قتل 87 نفر دستگیر شد. این پزشک جراح هندی – امریکایی بیماران خود را بین سال‌های 2003 تا 2005 میلادی به قتل رساند. این پزشک در بیمارستانی در کوئینزلند استرالیا مشغول به کاربود. وی سال 1989 میلادی به جرم سهل‌انگاری در درمان یک بیماردر پورتلند اورگان امریکا به 3 سال زندان محکوم شده بود اما پس از گذراندن دوران محکومیت و نقل مکان به استرالیا توانست دوباره به کارش در بیمارستانی دیگر ادامه دهد و جنایت‌های مخوف خود را عملی کند. این پزشک نام «پزشک مرگ» را برای خود برگزیده بود و اغلب بیماران وی می‌مردند. پرستاران بخوبی از این وضعیت آگاهی داشته و نگران بیمارانی بودند که تحت نظر پزشک مرگ قرار داشتند.

 قاتل کودکان

هشتمین پزشک قاتل دنیا پزشک زنی به نام «بورلی گیل» است. وی یک قاتل سریالی انگلیسی بود که به خاطر قتل 6 کودک بیمار در بیمارستان «لینکلن» شهرت داشت. تمامی کودکان قربانی نیز از تزریق دوز بالای انسولین جان سپرده بودند. دو قربانی دیگر نیز با تزریق سرنگ هوا جان داده بودند. دادگاهی در ناتینگهام این هیولای پزشکی را به 13 بار حبس ابد محکوم کرد. گفتنی است «بورلی» در سال 1991 میلادی در بیمارستان بتدریج کودکان را می‌کشت. قاضی پرونده او را فردی خطرناک برای جامعه دانست که هرگز نباید از زندان آزاد شود. اطلاعات پلیس روشن کرد که این پزشک زن در مدت زمان 59 روز نقشه قتل 13 کودک را طراحی کرده اما تنها توانسته بود 6 نفر از آنها را بکشد. در پرونده وی 13 فقره اقدام به قتل و 6 فقره قتل عمد دیده می‌شد. انگیزه جنایت‌های این پزشک روانی هرگز روشن نشد. اما پزشکان وی را دارای اختلالات روانی دانستند.

قتل‌های سریالی سالمندان

نهمین هیولای دنیای پزشکی «ارن فین نست» شناخته شده است. وی در گذشته پرستاری اهل نروژ بود که در موقعیت‌هایی نقش یک دکتر را داشته است. او به‌عنوان قاتل سریالی خانه سالمندان نروژ شناخته شد و در پرونده سیاه خود 22 فقره قتل دارد. از دیگر جرایم این قاتل سریالی جعل اسناد و اختلاس بود. پلیس گفته بود: این مرد 138 نفر را کشته که تنها 22 قتل او ثابت شده است. مرگ‌های مشکوک در خانه سالمندان باعث شد تا مأموران پلیس به وی ظنین شوند. وی تحت قوانین نروژ به 21 سال زندان محکوم شده است.

 15بارحبس ابد برای پزشک انگلیسی

دهمین جنایتکاردنیای پزشکی فردی به نام «هارولد شیپمن» است. دکتری انگلیسی که بیش از دویست نفر را در آرامش کامل کشته است. این پزشک در سال 2000 میلادی به‌عنوان پزشک قاتل دستگیر و به 15 بار حبس ابد محکوم شد. اما در سال 2004 میلادی در زمان گذراندن دوران محکومیت خود درسلولش خود را حلق آویز کرد. بیشتر قربانیان در زمان مرگ با این پزشک در اتاق تنها بوده‌اند و اکثر بیماران وی با تزریق دوز بالای هروئین جان باخته‌اند.

منبع: ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
آمیز
|
United States
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
0
1
متأسفانه(بعضی پزشکان ایرانی بعد از دهه ی دوم انقلاب باسم و تزریق و یا دوز دارو که نه ولی با روش های بدتری بیماران را زجر کش می کنند مثلا اگر کسی نداشت به گناه نداری با خفت از در می رانندش .
من از سایت آفتاب خواهش میکنم برای رضای خدا و انسانیت یک نظر سنجی بکنند ؛ سری به بیمارستان ها بزنند و پای درد دل درماندگان بنشینند ، حرفاشونو منعکس کنند . شاید گوش شنوایی پیدا شود و کاری بکند . نظام پزشکی که نظام جنایت و تجارت است و به ان امیدی نیست .
بشکنی ای قلم ای دست اگر
پیچی از خدمت محرومان سر
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
0
1
در ایران هم وجود دارند ولی کسی نمی تواند مچشان را بگیرد!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
0
هر صنفی هم بد داره و هم خوب
مهندسی که توو نظارتش کوتاهی می کنه
پزشک سهل انکار
معلمی که دل نمی سوزونه
راننده ای که کرایه بیشتر میگیره
فروشنده کم فروش یا گران فروش
باید خوبی ها رو تقویت و بدی ها رو کم کنیم
سخته ولی شدنیه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین