کد خبر: ۳۹۱۳۹۵
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
گزارش آفتاب نیوز از دیدار ظریف با زییس مجلس اکوادور

ظریف: علی رغم فاصله دور روابط ما با آمریکای لاتین بسیار نزدیک است

رییس مجلس اکوادور با بیان اینکه ده ماده قانون تصویب کردیم که سرمایه گذاری خارجی را تضمین می کند ادامه داد: نه تنها ارتباطات اقتصادی بلکه تقویت علقه های سیاسی نشانگر نزدیکی روابط دو کشور است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرنگار اعزامی آفتاب نیوز به اکوادور وزیر امورخارجه با رییس مجلس اکوادور دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار رییس مجلس اکوادور گفت : سفر و حضور شما نشانگر علاقه مندی شما برای تقویت روابط  دو کشور است و ما خوشحالیم با توجه به تحولات جدید روابط با دولت ایران همچنان رو به گسترش است.

وی افزود: در مجلس سعی کردیم قوانینی برای تسهیل سرمایه گذاری وضع کنیم تا ایرانیها بهتر سرمایه گذاری کنند.

رییس مجلس اکوادور با بیان اینکه ده ماده قانون تصویب کردیم که سرمایه گذاری خارجی را تضمین می کند ادامه داد: نه تنها ارتباطات اقتصادی بلکه تقویت علقه های سیاسی نشانگر نزدیکی روابط دو کشور است.

وی ادامه داد: من به شخصه پیرو حرکت انقلابی و تحول طلبانه در آمریکای لاتین هستم و اعتقاد به جهان چند قطبی و نه تک قطبی دارم و این چالش برای همه ما ترقی طلبان به عنوان سرمشق طلقی می شود .

رییس مجلس اکوادور با بیان اینکه ما در ده سال گذشته شاهد تحولات خوبی در استقلال ملتها بودیم ادامه داد: ولی امروزه ظرف چند ماه گذشته شاهد دسیسه در حفظ حاکمیت هستیم اما پیروزی ما اجتناب ناپذیر است چون ملت از  ما حمایت می کند.

وی افزود: در واقع ما از میان ملتهایی برخواستیم که با حساب کتاب مبارزه را شروع کردیم و ادامه خواهیم داد.

وی به انتخابا در اکوادور اشاره کرد و گفت:ظرف چند ماه آینده شاهد انتخابات خواهیم بود برای ما غم انگیز است که رییس جمهور محبوب ما نمی تواند در انتخابات شرکت کند ولی ساختار مردم سالاری تشکیل دادیم که با بود و نبود افراد محبوب خدشه ای به مردم سالاری وارد نخواهد شد.

رییس مجلس اکوادور با تاکید بر اینکه ثبات ما تداوم پیدا خواهد کرد ادامه داد: به شما اطمینان می دهیم اکوادور به عنوان کشور ترقی خواه به مبارزه خود ادامه خواهد داد و همواره در کنار ملت ایران خواهیم بود علی رغم همه ناملایمات.
وی در پایان گفت: می دانم سفر بسیار طولانی داشتید و از کشور کوبا و نیکاراگوئه دیدار کرده اید لذا بیش از این اطاله کلام نمی کنم.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در ادامه گفت: سلام گرم رییس مجلس و اعضای مجلس را به شما اعلام می کنیم.
وی افزود: مردم ایران و اکوادور به دلایل مختلف به هم علاقه مندند ولی مهمترین عامل وابستگی متقابل مردم تلاش برای استقلال و مقاومت در برابر سلطه گران است به همین دلیل علی رغم فاصله دور روابط ما با آمریکای لاتین بسیار نزدیک است.

ظریف با بیان اینکه بسیار خوشحالیم  این میزان از پیشرفت را تحت رهبری رییس جمهور کوره آ را در اکوادور می بینیم ادامه داد: هم توسعه کشور افزایش پیدا کرده هم فاصله فقیر و غنی کاهش یافته که این برای ما که طرفدار کشورهای مترقی هستیم خوشحال کننده است .

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه ما همواره از حمایت مردم ودولت اکوادور سپاسگزاریم و در کنار شما خواهیم بود ادامه داد: رابطه سیاسی ما رابطه بسیار قوی است و اینک با یک هیات اقتصادی بزرگ آمدیم تا رابطه اقتصادی را نیز مستحکمتر کنیم .

ظریف در ادامه به دستاوردهای سفر به اکوادور اشاره کرد و گفت: خوشحالم که امروز به توافقات خوبی دست یافتیم سه توافق دولتی داشتیم و 
توافقات زیادی بین بخش خصوصی در زمینه تکنولوژی و فناوری بدست آمد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در مورد تثبیت قیمت نفت گفتگو داشتیم افزود: اهمیتی که شما به عنوان پارلمان به روابط دو کشور می دهید برای ما بسیار مهم است و تصویب قوانین سرمایه گذاری به تثبیت روابط کمک می کند.

ظریف با اشاره به اینکه از تعامل دو مجلس استقبال می کنیم ادامه داد: از روابط دوستی در سطح رییس مجلس کمیسیون ها و پارلمان دوستی برای ما بسیار خوشحال کننده است و خوشحال خواهم شد کمک کنیم به رفت و آمد های پارلمانهای دو کشور .

ظریف با بیان اینکه رییس مجلس ما بسیار خوشحال خواهد شد از جنابعالی در تهران استقبال کند گفت: از شما به عنوان نماینده اکوادور  به خاطر مهمان نوازی مردم مقاوم تشکر می کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین