کد خبر: ۳۹۱۴۰۷
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

رایانه‌های قدیمی خود را به مدارس مناطق محروم اهدا کنید

جمعی از نیکوکاران از سال 1386 تاکنون بیش از 2500 رایانه به مدارس مناطق محروم اهدا کرده‌اند. شما نیز می‌توانید رایانه و وسایل جانبی رایانه‌های قدیمی خود را برای ارسال به مناطق محروم اهداء کنید.
آفتاب‌‌نیوز :
امروزه مفهوم "سواد" از تعاریف گذشته فراتر رفته و دیگر نمی توان به کسی که به کار با رایانه آشنا نیست وبا دنیای اینترنت غریبه است باسواد گفت. از سوی دیگر در شرایطی که امکان تأمین فیزیکی بسیاری از نیازهای فرهنگی و آموزشی در مناطق دور افتاده میسر نیست، می توان با فراهم کردن رایانه، بسیاری از این نیازها را از دریچه اینترنت در این نقاط تأمین کرد.

پویش "رایانه برای همه" با ترکیب اختصاری "رای به" به معنای زیبای "اندیشه نیک" توسط جمعی از نیکوکاران مؤسسه خیریه مهرگیتی از سال 1386 شروع به فعالیت کرده است و تاکنون بیش از 2500 رایانه به مدارس مناطق محروم اهداء کرده است.

این نیکوکاران مأموریت خود را استفاده از توان دوستداران این فکر و ارتباط با مؤسسات نیکوکاری مدرسه ساز و به کمک طلبیدن کلیه سازمان‌ها و مؤسسات عمومی و دولتی برای تأمین رایانه مورد نیاز مدارس، کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی مناطق محروم و ایجاد  شبکه‌ای سراسری برای این کار قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، هدف از این طرح تأمین رایانه مورد نیاز مدارس، کتابخانه ها و مراکز آموزشی- فرهنگی مناطق محروم کشور با استفاده از همکاری خیرین و سازمان‌ها و مؤسسات خصوصی و دولتی بوده است. در این طرح، افراد و یا موسسات دولتی و غیر دولتی رایانه‌های فرسوده و قدیمی خود را به مؤسسه تحویل می‌دهند و سپس این رایانه‌ها در موسسه تعمیر شده و ارتقاء می‌یابند و در نهایت برای مدارس نقاط محروم کشور ارسال می‌شوند تا نیاز آن مناطق را تأمین کرده و دانش‌آموزان دورافتاده‌ترین نقاط کشور نیز از این تکنولوژی پیشرو دور نمانند.

شما نیز می‌توانید رایانه و وسایل جانبی رایانه‌های قدیمی خود را برای ارسال به مناطق محروم اهداء کنید. موسسه خیریه مهرگیتی از دوم تا پنجم شهریورماه در اولین نمایشگاه کامپیوتکس در  مجموعه نمایشگاهی گلستان (جنوب مصلی تهران) از ساعت 11 الی 22 آماده پذیرش رایانه‌ها و لوازم جانبی نو و دست دوم برای ارسال به مدارس مناطق کم‌برخوردار کشور است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین