کد خبر: ۳۹۱۴۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

انتقاد عارف به دایرنشدن رشته‌های تحصیلی زبان و ادبیات اقوام در دانشگاهها

رئیس فراکسیون امید مجلس در پی نامه جمعی از فعالان ترک در مورد عدم ایجاد ظرفیت برای رشته تحصیلی زبان و ادبیات ترکی و آذری، از وزیر علوم درخواست کرد تا اقدام جدی در این مورد انجام شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 با توجه به اینکه جمعی از فعالین ترک خطاب به محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس نامه‌ای را در مورد عدم ایجاد ظرفیت برای رشته تحصیلی زبان و ادبیات ترکی و آذری و اعتراض به این رویه ارسال کرده بودند و در نامه آنان قید شده بود که با توجه به توضیحات و جداول رشته‌های تحصیلی در آزمون سراسری سال ۹۵ در هیچ یک از دانشگاه‌های کشور ظرفیتی برای جذب دانشجو در رشته تحصیلی مذکور ایجاد نشده است، از عارف درخواست داشتند تا نسبت به این موضوع نظر خود را ارائه کرده و پیگیری کنند.

به گزارش ایسنا، عارف نیز در پی نوشت نامه این افراد خطاب به وزیر علوم و تحقیقات نوشته است که با توجه به سیاست‌های  شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصل ۱۵ قانون اساسی دستور اقدام جدی و تامین نظر اقوام عزیز  ایرانی در مورد دایر شدن رشته های تحصیلی زبان و ادبیات اقوام داده شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
آراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
0
1
مطابق اصل 15 و 19 قانون اساسی ، تحصیل بزبان تورکی حق بیش از 40 میلیون ترک ایران است . نمایندگان تورک مجلس طوری از این حق قانونی صحبت میکنند که انگار یک عمل خلافی مرتکب میشوند . درود به غیرت و مردانگی اکبر اعلمی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
0
0
ای گرامیان برای آگاهی بیشتر از تاریخ ایران سنگ نوشته های داریوش را بخوانید که از کشوری با زبان های مختلف یعنی ایران سخن می گوید
لطفا تمام اقوام را در نظر بگیرید که این یک فرصت است برای اغنای فرهنگی نه یک تهدید، ما همگان نیاز به ارتباط نزدیکتر با هم داریم تا شرایطی که در 1500 سال پیش اتفاق افتاد و به علت تفرقه میان اقوام، افراد زورگو آمدند و به تمام خاک ما تجاوز کردند ،ایجاد نگردد....
پارس، ترک، کرد، بلوچ، لر، لک، عرب، گیلک، مازنی و ... همه ایرانند....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین