کد خبر: ۳۹۱۴۳۰
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷

چین آب پاکی را روی دست کره جنوبی ریخت

چین با مخالفت دوباره با استقرار سامانه پیشرفته موشکی «تاد» آمریکا در خاک کره جنوبی، آب پاکی را روی دست این کشور ریخت تا نشان دهد همچنان بر مواضع قبلی خود در این رابطه پایبند است.
آفتاب‌‌نیوز :
ظاهرا «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در جریان نشست مشترک سه جانبه با همتایان کره جنوبی و ژاپنی در توکیو که از دیروز چهارشنبه چین آب پاکی را روی دست کره جنوبی ریختآغاز شده، به صورت دوجانبه با «یون بیونگ سه» همتای کره ای هم ملاقات و با صراحت مخالفت خود را با استقرار سامانه آمریکایی اعلام کرد.

وی در این ملاقات تاکید کرد که از دیدگاه چین استقرار این سامانه یک تهدید بزرگ برای منطقه و امنیت ملی چین است و پکن به هیچوجه زیر بار این تهدید نخواهد رفت.

«وانگ» که پیشتر کشورش مخالفت خود را با سامانه آمریکایی اعلام کرده بود از کره جنوبی خواست دست از این کار برداشته و مانع آرایش تاد در کره جنوبی شود.

او گفت که ما چطور می توانیم استقرار سامانه ای را که منافع و امنیت چین را تهدید می کند، بپذیریم. کره جنوبی باید به هر شکل ممکن راهی برای حل موضوع پیدا کند که مساله برطرف شده و خدشه ای به روابط دو کشور وارد نشود.

وی افزود: امسال مصادف با بیست و چهارمین سالگرد تاسیس روابط رسمی دو کشور است و در سال های گذشته ثمرات فراوانی در روابط داشته ایم و امروز به سئول توصیه می کنیم میوه حاصله از روابط خوب را بخاطر اشتباهاتش زیر پا له نکند.

«وانگ یی» در این ملاقات همچنین از «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی برای حضور در اجلاس ماه آینده سران «گروه بیست» در چین دعوت به عمل آورد.

رسانه های گروهی چین به اظهارات وزیر خارجه کره جنوبی در باره استقرار تاد اشاره نکرده اند اما خبرگزاری شین هوا گزارش کرده است که وی بر حل اختلافات با هدف حراست از روابط خوب دو کشور تاکید ورزیده است.

به گزارش ایرنا، کره جنوبی پیشتر اعلام کرده است که به دلیل مخالفت های چین و روسیه با استقرار تاد، تصمیم خود را برای آرایش این سامانه تغییر نخواهد داد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین