کد خبر: ۳۹۱۵۰۱
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶

برنده جایزه آرتور سی‌کلارک معرفی شد

کتاب «فرزندان زمان» درباره انسان‌هایی که زمین را ترک می‌کنند و برای زندگی به سیاره‌ای دیگر می‌روند، جایزه آرتور سی‌کلارک را از آن خود کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آدرین چایکفسکی نویسنده بریتانیایی جایزه آرتور سی‌کلارک برای رمان‌های علمی‌تخیلی را برد. هئیت داوران رمان او را هم‌وزن نوشته‌های آرتور سی‌کلارک نویسنده سرشناس داستان‌های علمی‌تخیلی دانستند.

جایزه آتور سی‌کلارک از معتبرترین جوایز در شاخه رمان‌های علمی و تخیلی سال 1987 با حمایت مالی آرتور سی‌کلارک نویسندۀ شهیر این سبک از ادبیات داستانی پا به عرصه وجود گذاشت. این جایزه عصر روز گذشته به کتاب «فرزندان زمان» اهدا شد. در این کتاب باقیمانده بشریت زمین در حال مرگ را ترک می‌کنند و به سیاره‌ای جدید پای می‌گذارند. آن‌ها در سیارۀ جدید با گونۀ جانوری تازه‌ای روبه‌رو می‌شوند که پیش از آن‌ها سیاره را اشغال کرده است.

تام هانتر مدیر جایزه آرتور سی‌کلارک رمان برنده را اثری در مقیاس جهانی و یادآور حس شگفتی موجود در آثار سی‌کلارک توصیف می‌کند. از برندگان صاحب‌نام پیشین این جایزه می‌توان به مارگارت اتوود، چاینا میویل و لورن بیوکس نام برد.

به گزارش خبرآنلاین، در همین حال اندرو ام‌باتلر رییس هئیت داوران جایزه اعتقاد دارد که انتخاب یک برنده از میان شش اثر حاضر در فهرست نهایی کار بسیاری مشکلی بود و داوران شور و اشتیاق بسیاری درباره هر شش اثر داشتند.  باتلر گفت: «فرزندان زمان دو داستان موازی درباره آخرین بازماندگان بشریت در زمین و ساکنان یک سیاره دیگر را روایت می‌کند. داستان حس همدردی و هراس خواننده را در اختیار می‌گیرد و استادانه با آن‌ها بازی می‌کند.»

پیش از اعلام برندۀ جایزه آرتور سی‌کلارک، در آمریکا نیز جوایز هوگو برندگانش را معرفی و در مراسم اهدای جوایز در شهر کانزاس جایزه بهترین رمان را به «پنج فصل» از ان‌کی جمیسین اهدا کرده بود.

منبع: گاردین / 24 اوت


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین