کد خبر: ۳۹۱۵۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
مبنای انتخاب استانداران اصولگرا یا اصلاح‌طلب بودن نیست

وزیر کشور: هیچ اختلافی در دولت وجود ندارد

وزیر کشور، اعتدالی بودن را ویژگی مدیران ارشد دولت در استان‌ها دانست و گفت: این‌که فردی دارای گرایش‌های سیاسی اصلاح‌طلب و یا اصولگرا است، حائز اهمیت نیست، بلکه بنای اصلی انتخاب استانداران برای ما، داشتن مشی اعتدالی است.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم تودیع و معارفه استانداران زنجان، با بیان این‌که «دولت تجلی اراده ملت در عرصه اجرایی است»، گفت: به تبعیت از آرای مردم، باید مدیران ارشدی که متمایل و همراه دولت هستند، انتخاب کنیم و این حق همه دولت‌هاست که مدیری همگام با دولت داشته باشند.

وی، اعتدالی بودن را ویژگی مدیران ارشد دولت در استان‌ها دانست و اظهار کرد: این‌که فردی دارای گرایش‌های سیاسی اصلاح‌طلب و یا اصولگراست، حائز اهمیت نیست، بلکه بنای اصلی انتخاب استانداران برای ما، داشتن مشی اعتدالی است.

وی با اشاره به این‌که «داشتن قدرت هماهنگی و قدرت پیگیری و تلاش برای فعالیت مضاعف از دیگر ویژگی‌های مهم استانداران است»، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم دولت تدبیر و امید انسجام و وحدت داخلی است؛ چراکه در هیچ کجای این دولت اختلاف و مشکلی وجود ندارد.

وزیر کشور به اولویت‌های کاری استاندار جدید زنجان اشاره کرد و افزود: اولین اولویت از نظر دولت، اقتصاد مقاومتی است که از همه جهات اعم از نظر عقلی، علمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ضروری است.

وی با تاکید بر این‌که «باید مسیر توسعه و رشد اقتصادی را مبتنی بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی تعیین کرد»، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی مسابقه خیرات است و همه باید برای تحقق آن به شکل شبانه‌روزی تلاش کنند.

وی حفظ وحدت و انسجام استان را از جمله اولویت‌های استاندار جدید زنجان دانست و گفت: مسئله بعدی حفظ امنیت است؛ در حال حاضر منطقه در شرایط ناامن، ناپایدار و بی‌ثبات با دخالت ابرقدرت‌ها و کشورهای منطقه بوده ولی به لطف خداوند متعال، درایت رهبری و احساس مسئولیت مسئولان کشوری، نظامی و انتظامی، شاهد حاکم بودن امنیت در کشورمان هستیم که باید این شرایط را قدر بدانیم.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی تأکید کرد: اولویت کاری استاندار باید تحکیم شرایط امنیتی در استان باشد. امروز زنجان جزو سه استان امن کشور محسوب می‌شود ولی حفظ آن بر عهده استاندار است.

وی با اشاره به این‌که «سیاست داخلی از دیگر اولویت‌های استاندار در استان است» ابراز کرد: قانون اساسی، مشی مقام معظم رهبری و تدابیر رئیس‌جمهور بر این است که باید تنوع سلایق سیاسی داشته باشیم. هرگز نمی‌توان ایده، اندیشه و سلیقه‌های سیاسی را محدود و یا پاک کرد، خصوصا در دوران کنونی که همه امکانات توسعه و تقویت اندیشه سیاسی در قالب‌های مختلف همچون تکنولوژی و فضای مجازی فراهم شده است. باید تلاش کنیم تعاملات و فعالیت‌های سیاسی در قالب قانون و قانون‌مداری مدیریت شود.

وی تاکید کرد: احزاب و گروه‌های سیاسی به درجه‌ای از پختگی، جامعیت و شعور سیاسی رسیده‌اند که امروز شاهد شکل‌گیری بیشترین تعداد احزاب و تحرکات ساسی و تعداد بالایی از نشریات و هزاران سایت در فضای مجازی هستیم که در حال اطلاع‌رسانی، تحلیل و گفت‌وگوی سیاسی هستند ولی با این‌ حال مشکلی به وجود نمی‌آید.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از چنان استحکامی برخوردار است که کسی نمی‌تواند به آن کوچک‌ترین آسیبی برساند؛ از سویی دیگر مردم به چنان درجه‌ای از هوشیاری و تشخیص رسیده‌اند که کسی نمی‌تواند بر سر آن‌ها کلاه بگذارد. چطور که در بسیاری از موقعیت‌ها و در کوران مشکلات همچون انتخابات اقدام به انتخاب بهترین و اصلح‌ترین‌ها کرده‌اند.

وی یادآور شد: خوشحالیم که در شرایط کنونی منطقه و نیز اعمال بیشترین فشارها از سوی دشمنان، توانسته‌ایم در بسیاری از حوزه‌ها موفق باشیم. مسئله انرژی هسته‌ای، اعمال تحریم‌ها و جنگ‌های روانی با صدور قطعنامه‌های مختلف، ایران‌هراسی‌های عظیمی را علیه ما ایجاد کرده بود و از سویی دیگر فشارهای اقتصادی داخلی. ولی امروز شاهد خروج کشور از این شرایط ناحق و غیرانسانی و دفع این شر هستیم. البته این بدان معنا نیست که شرور هم دفع شده است؛ بلکه باید با بصیرت و دقت تمام رفتارهای دشمن خصوصا آمریکا و اسرائیل را رصد کنیم. باید تلاش کنیم قدرت دفاعی را افزایش دهیم ولی همزمان می‌بایست در حوزه اقتصاد به خصوص اقتصاد مقاومتی بنیان کشور را تقویت کرد.

به گزارش ایسنا، وی ایران را مامن و ملجایی برای کشورهای منطقه دانست و اظهار کرد: فرقه‌گرایی، تکفیر، پول‌های مرتجعین، سلاح‌های صهیونیستی و ... همه در منطقه علیه اسلام بوده و تنها مدافع ملت‌ها و حتی برخی دولت‌ها در این رابطه، کشور ایران است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
0
0
هم پیمانی همیشه به نفع مردم نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین