کد خبر: ۳۹۱۵۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹

صادرات لبنیات ایران به 30 کشور دنیا

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروزه ۶۰۰ هزار تن لبنیات به بیش از ۳۰ کشور جهان صادر می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین رکنی بعدازظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح یک طرح پرورش مرغ پیوند مادر بابیان اینکه در بحث تولید یکی از کشورهای بزرگ صادرکننده محصولات کشاورزی هستیم گفت: در بسیاری از زمینه‌ها امکان صادرات داریم.

وی اظهار داشت: در ابتدای شروع دولت یکی از مطالبات مقام معظم رهبری این بود که دز زمینه گندم‌ کار اساسی انجام شود و امروز با تولید بیش از ۱۱ هزار تن گندم، جشن خودکفایی را شاهد هستیم.

رکنی گفت: در زمینهٔ برنج و محصولات دیگر اتفاق خوبی افتادی است و در زمینهٔ لبنیات نیز بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول به بیش از ۳۰ کشور دنیا صادر می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: تا چند سال پیش که پنیرهای دانمارکی روی سفره ما قرار داشت امروز امکان صادرات محصولات راداریم، همچنین تا دو سال پیش واردکننده مرغ بودیم اما در چند سال گذشته میزان صادرات مرغ به بیش از ۲۰۰ هزار تن رسیده است.

رکنی اظهار داشت: دانش فنی محصولات کشاورزی و دامی به‌گونه‌ای رقم خورده است که امکان نیاز به دیگر کشورها نداریم و می‌توانیم این دانش را صادر کنیم.

وی یادآور شد: زیرساخت‌های ایجادشده در کشور می‌تواند امکان رقابت را بیشتر کند و سبب افزایش کیفیت محصولات شود.

مزرعه دوم مرغ پیوند مادر در نوشیروانکلای شهرستان بابل از سال ۹۳ شروع به ساخت کرد و شش سالن و هفت هزار قطعه مرغ مادر در حال فعالیت است.
منبع: مهر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
0
0
پس چرا کوزه گر از کوزه شکسته آب میخوره برادر؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین