کد خبر: ۳۹۱۵۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸

روایت سیدحسن‌خمینی از دیدار با مادر شهیدان شاه‌حسینی

نوه حضرت امام خمینی (ره) با مادر شهیدان حسن، حسین و سعید شاه‌حسینی دیدار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با انتشار عکسی از این دیدار در صفحه اینستاگرامش نوشت: «خدا رحمت کند مرحوم شاه حسینی را. پیرمرد پهلوان بود و یک لحظه آیین پهلوانی را رها نکرد. تا سالهای آخر هم به شوخی هر آشنایی را به کشتی و ضربه کردن تهدید می کرد اما همین قهرمان وقتی سخن از همسر صبور و کم نظیرش می رسید به رساترین زبان، تسلیم بودن خود را اعلام می کرد. این مادر و پدر سه پسر داشتند و هر سه جوان رشید خود را تقدیم انقلاب کردند. قبل از انقلاب هم در تمرین های جوانان برای مبارزه، یک دختر ایشان از کوه فرو افتاده بود و ناکام سفر خاک کرده بود. شب عاشورای سال قبل، مرحوم شاه حسینی که افتخار شمیران بود پس از دوره ای بیماری رخ در نقاب خاک کشید. البته خدا به پاس آن صبر و استقامت ، دختر و دامادی برجسته و سه نوه رشید_ که به نام های دایی های شهیدشان نامیده شده اند_به آنها ارزانی داشته است.

مرحوم شاه حسینی هرگز با خون شهیدانش معامله نکرد و با شجاعت بر آنچه حق می دانست پای فشرد. آزار ها دید و زخم زبان ها شنید ولی مرام و مسلک خود را حفظ کرد.

محبت وی و همسر ارزشمندش نسبت به بیت امام در روزهای سختی و ایام مختلف باقی مانده و بحمد الله این لطف برقرار است.

خدا او را و فرزندان شهیدش را با سالار شهیدان محشور نماید و به سرکار خانم شاه حسینی عمر طولانی همراه با صحت و عافیت عطا فرماید».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین