کد خبر: ۳۹۱۵۷۹
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸

دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه ورزش از زبان وزیر

وزیر ورزش به مناسبت هفته دولت به بررسی دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه ورزش پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر ورزش به مناسبت هفته دولت در برنامه رادیو ورزش ضمن تشکر از کار ارزشمند و فرهنگی و علمی که رادیو ورزش در این زمینه انجام داده است و گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدای بزرگوار دولت، شهید رجایی و شهید باهنر و تمام شهدایی که خدمتگذار مردم بودند با تبریک هفته دولت اظهار کرد: به تمام همکاران خود در حوزه ورزش، رسانه، اجرا و برنامه‌ریزان، مدیران و ورزشکاران و کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، این هفته را تبریک می‌گویم.

وی گفت: من زمانی که کار خود را آغاز کردم حجم انبوهی از پروژه‌های نیمه‌تمام بزرگ‌ترین دغدغه وزارت ورزش و جوانان بود. من از اینک ه شما به این مساله خوب نگاه کردید، تشکر می کنم و معتقدم زمانی که مسئولیت این بخش را بر عهده گرفتم، بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ پروژه ناتمام در سراسر کشور وجود داشت که برای این‌ها بر اساس محاسبات سرانگشتی و تحقیقی که انجام می شد، بیش از ۵  هزار میلیارد تومان  پول نیاز داشتیم. در آن زمان اعتبارات عمرانی نداشتیم و در حوزه عمرانی و تاسیسات ورزشی نیاز به اعتبارات پیش‌بینی شده دولت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشتیم.

به گزارش ایسنا، گودرزی افزود: عددی که سالیان قبل به ما می دادند، به ۱۵۰ میلیارد تومان نیز نمی رسید و بیش از ۵۰ سال نیاز بود تا این پروژه ها به اتمام برسد. البته من به دنبال تخریب یا محکوم کردن کسی نیستم اما به نظر می رسد برای کلنگ‌زنی نگاه فنی، علمی، مطالعاتی و دقیقی صورت نگرفته بود. آمایش مدنظر نبود و حتی مطالعات آمایشی نیز انجام نشده بود؛ این که در کدام منطقه و در کدام نقطه کشور چه استعداد و علاقه‌مندی‌هایی وجود دارد و چه مقدار از جوانان گرایش به سمت ورزش دارند تا بر اساس آن سرمایه گذاری و ایجاد تاسیسات صورت بگیرد. به عنوان مثال، در منطقه خاصی از استان اصفهان ضرورت دارد که ما سالن وزنه برداری ایجاد کنیم. در آنجا کلنگ سایر سالن‌ها به زمین زدن نه مقرون به صرفه بود و نه استفاده بهینه‌ای داشت. در حقیقت توزیع اعتباراتی است که استفاده بهینه نمی‌توانستیم از آن داشته باشیم. حجم عظیمی از مطالبات مردم و پروژه‌هایی که ناتمام مانده بود، ۱۰ درصد تا بالای ۹۰ درصد بود. در اولین گام طبق سیاست‌هایی که به سازمان مدیریت پیشنهاد دادیم و مورد موافقت قرار گرفت، کارها را اولویت بندی کنیم. در سال ۹۳ عملا کار را شروع کردیم تا پروژه های ناتمام از ۱۰ درصد تا بالای ۹۰ درصد را به اتمام برسانیم؛ ۹۴ پروژه‌های بالای ۷۰ درصد و سپس به دنبال اتمام پروژه‌هایی با درصد پایین‌تر.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین