کد خبر: ۳۹۱۶۲۰
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

بزودی، رونمایی از سامانه ملی خدمات ازدواج

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده از برنامه ریزی برای راه اندازی سامانه ملی خدمات ازدواج خبر داد و گفت: این سامانه کلیه خدمات ازدواج را با تخفیف به جوانان ارائه می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
 ناصر صبحی با اشاره به مذاکرات و مطالعات انجام شده با دستگاه های مسئول و همچنین اصناف افزود: سامانه ملی خدمات ازدواج جوانان به زودی راه اندازی می شود و جوانان می توانند با ثبت نام در این سامانه در زمینه های گوناگون مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: شورای اصناف کشور اعلام آمادگی کرده است تا مراکز داوطلب برای ارائه خدمات و کالاهای مورد نیاز ازدواج جوانان را با تخفیف به آنها ارائه دهد.



به گزارش مهر،مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده ارائه خدمات جهیزیه، برگزاری جشن عروسی و رهن و اجاره و خرید مسکن را از دیگر امکانات سامانه ملی خدمات ازدواج دانست و تاکید کرد: در این سامانه موارد دیگری همچون اشتغال و کارآفرینی و خدمات ازدواج آسان به جوانان ارائه می شود.

صبحی در مورد زمان رونمایی از این سامانه گفت: هفته آینده نتیجه مذاکرات مشخص می شود و این سامانه در همه استان ها فعال خواهد شد و امیدواریم در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) این سامانه رونمایی شود.

وی از برگزاری جشنواره ملی ازدواج و خانواده در هفته ازدواج خبر داد و خاطرنشان کرد: هفته ازدواج از ششم تا سیزدهم شهریور در کشور برپا می شود و جشنواره ملی ازدواج در پنج محور هنری، ادبی، اجتماعی، رسانه ای و دستگاه های فعال در حوزه ازدواج برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده اظهار کرد: بخش های کتاب، مقاله، پایان نامه و طرح های پژوهشی از دیگر موضوعات جشنواره ملی ازدواج است که مکاتبات آن از ابتدای سال آغاز شده و دریافت آثار به مرحله نهایی خود رسیده است.

صبحی همچنین افزود: در قالب جشنواره ملی ازدواج، از هر دستگاه دو نفر به عنوان فعالان حوزه ازدواج برگزیده می شوند. همچنین در بخش مقالات علمی و پژوهشی و کتاب و پایان نامه، نفرات برتر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: تا اسفند ماه دو همایش ملی در حوزه توانمندسازی ثمن ها برگزار خواهد شد که یکی از آنها در اواخر آبان با عنوان همایش ملی ازدواج موقت و تحکیم خانواده با رویکرد اقتصاد مقاومتی است و محورهای آن در زمینه ازدواج، خانواده، روانشناسی، جامعه شناسی، اقتصاد، مدیریت و فقه و حقوق خواهد بود.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده با بیان اینکه این جشنواره در سال های بعد تکرار می شود، افزود: امیدواریم در دوره های بعدی با مشارکت کشورهای مسلمان، جشنواره ازدواج به صورت بین المللی برگزار شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین