کد خبر: ۳۹۱۶۸۹
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
خوش‌خبر:

لوزانو به مانند ولاسکو موفق نبود/صحبتی برای تمدید قرارداد با لوزانو نکرده‌ایم

سرپرست تیم ملی والیبال گفت: در بحث فنی والیبال لوزانو عملکرد خوبی را داشت اما در مباحث مربوط به مدیریتی او خیلی موفق نبود و به نظرم لوزانو نتوانست به مانند ولاسکو موفق باشد که اگر این‌گونه بود ما شرایط بهتری را داشتیم.
آفتاب‌‌نیوز :
 امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال ایران درباره علت اصلی موفقیت والیبال ایران در سال‌های اخیر گفت: نوع برنامه‌ریزی فدراسیون (آقای داورزنی) از همان ابتدا به شکلی بود که مطمئن بودیم این برنامه‌ها اجرایی می‌شود. در واقع تمامی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قابل اجرا بود و هیچ‌یک خیال‌پردازانه نبود. یکی دیگر از عوامل موفقیت وجود نسل بسیار خوب از بازیکنان بود که آن‌ها شرایط خوبی داشتند و با پتانسیل مناسبشان برنامه‌ریزی‌ها روی آن‌ها جواب داد و به موفقیت رسیدیم. سومین مورد هم پتانسیل بالای رشته والیبال در ایران است. همه ما می‌دانیم که والیبال در ایران جایگاه خوبی دارد و همین باعث شد که ما بتوانیم به موفقیت‌های سال‌های اخیر برسیم.

او با بیان این که برنامه‌ریزی‌ها به شکلی است که با تغییر اشخاص هیچ خللی در کار به وجود نمی‌آید گفت: در برنامه‌های فدراسیون شخص، حرفی نمی‌زند. مثلاً اگر خوش‌خبر در تیم ملی نباشد، برنامه‌ها جلو می‌رود و قائم‌ به شخص نیست. اگر من فردا در تیم ملی نباشم و شخص دیگری جایگزین من شود، هیچ‌چیز به هم نمی‌ریزد و این نقطه قوت فدراسیون است. حتی اگر آقای داورزنی هم نباشد، خود او به شکلی برنامه‌ریزی کرده که مدیران می‌توانند راه او را به خوبی ادامه بدهند.

سرپرست تیم ملی والیبال درباره این که تغییر نسل والیبال ضربه‌ای به نتایج تیم ملی می‌زند یا خیر؟ گفت: ما در رده‌های پایه بازیکنان خوبی داریم، اما از زمانی که بازیکنان فعلی تیم کنار بروند و بازیکنان جدید جایگزین شوند ما شاهد افت و خلل در تیم ملی هستیم که به نظرم فدراسیون باید این موضوع را جا بیندازد. بازیکنان فعلی تیم ملی ما کوهی از تجربه هستند و سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند. بازیکنان جوان باید مدت زمانی را سپری کنند و همین باعث افت موقتی تیم ما می‌شود.

خوش‌خبر درباره حاشیه به وجود آمده درباره رژه کاروان ایران در مراسم افتتاحیه المپیک گفت: سایز لباس من 54 است اما لباسی که کمیته ملی المپیک برای مراسم افتتاحیه برای من فرستاده بود، 44 بود. به همین دلیل من نمی‌توانستم در افتتاحیه حاضر باشم. زمانی که بازیکنان آماده رفتن به افتتاحیه شدند از من پیگیری کردند که چرا من همراه آن‌ها نمی‌آیم. در ابتدا به آن ها گفتم که به زودی به مراسم می‌آیم اما بعد برای آن‌ها توضیح دادم که لباس مناسب برای حضور من در افتتاحیه وجود ندارد.

وی ادامه داد: قبل از آغاز افتتاحیه نیز با مسوولان کمیته ملی المپیک صحبت کردم و گفتند هیچ اجباری برای حضور در مراسم وجود ندارد. اشتباهی که چند تن از بازیکنان والیبال انجام دادند این بود که عکس خودشان را در صفحه‌های مجازی گذاشتند و فکر می‌کنم همین موضوع شرایط را کمی به هم ریخت. من اصلاً صلاح نمی‌دانستم که آن‌ها در این موضوع دخالت کنند چرا که المپیک جای چنین بحث‌هایی نیست. حتی لوزانو در صحبت‌هایی که درباره لباس صورت گرفته بود گفت که ما مدل نیستیم و در برابر هدفی که پیش رو داریم این مسائل ناچیز است. از موضوع و حاشیه به وجود آمده من بسیار ناراحت شدم و مخالف دخالت بچه‌ها بودم و حتی با آن‌ها برخورد هم کردم.

سرپرست تیم ملی والیبال درباره ادامه همکاری با رائول لوزانو، سرمربی تیم ملی نیز گفت: قرارداد فدراسیون والیبال با لوزانو تا پایان المپیک بود و الان قرارداد به پایان رسیده است. من نمی‌دانم که سیاست فدراسیون چیست و بعد از المپیک برای اولین‌بار (شنبه) با آقای داورزنی صحبت می‌کنیم. لوزانو مربی با دانشی بود و در بحث مربوط به والیبال نقصی را در کار او ندیدم. اما در بحث مدیریت به دلیل زمان کمی که همراه بچه‌ها بود کمی مشکل داشت. البته این را باید بگویم که او مدرس روانشناسی است و نمی‌تواند ناپخته عمل کند ولی این مربی مدت زمان بسیار کمی را کنار بازیکنان بود و حتی قرارداد طولانی‌ای نیز نداشت که بتواند خیلی راحت تغییرات را در تیمش اجرا کند. اما در کل باید بگویم که لوزانو به مانند ولاسکو نبود که اگر این موضوع وجود داشت ما بهتر از این عمل می‌کردیم.

به گزارش ایسنا،او در ادامه درباره انتخاب سرمربی آینده تیم ملی والیبال گفت: نظر من این است که باید یک مربی نامی را برای تیم ملی انتخاب کنیم. اگر می‌خواهیم در المپیک 2020 توکیو موفق باشیم باید برنامه خوبی داشته باشیم. بازیکنان ما به دلیل این که بزرگ هستند و هرکدام‌شان ستاره‌ای محسوب می‌شوند، باید مربی‌ای بهتر و بزرگ‌تر از خودشان بالای سرشان باشد.

خوش‌خبر درباره این که آیا ایران پیشنهادی به لوزانو در خصوص تمدید قرارداد داده یا خیر؟ اظهار کرد: لوزانو از تیم‌های باشگاهی اروپا پیشنهاد داشته اما به خاطر قراردادی که در آن زمان با ایران داشت، دست نگه داشت و اعلام کرد که اولویت با ایران است. ما هنوز به صورت واضح با او صحبت نکرده‌ایم و باید فدراسیون عملکرد او را بررسی کند و بعد در این باره تصمیم بگیرد. در حال حاضر لوزانو با مربی دیگری برای ما فرق ندارد. چرا که ما هیچ قراردادی با او نداریم. اما باید آسیب‌شناسی لازم صورت بگیرد و بعد در این باره تصمیم بگیریم.

وی درباره این که قبل از آغاز المپیک برخی از بازیکنان تصمیم داشتند بعد از پایان بازی‌ها از تیم ملی خداحافظی کنند گفت: بازیکنانی که اعلام کرده بودند بعد از المپیک از تیم ملی خداحافظی می‌کنند اصلاً فرصت رسیدگی به این موضوع را نداشتند اما آن‌ها در زمان برگزاری بازی‌ها و قبل از آن با من مشورت کردند و اعلام کردند که می‌خواهیم از تیم ملی برویم. من به آن‌ها گفتم که بسیاری از شماها از نظر شرایط بدنی مشکلی ندارید اما اگر فکر می‌کنید انگیزه لازم برای ادامه کار را ندارید این موضوع بسیار خطرناکی است که بهتر است تصمیم خود را عملی کنید. اگر بازیکن از موفقیت‌های به دست آمده ارضا شود این بسیار خطرناک است و می‌تواند به نحوه بازی او صدمه بزند.

سرپرست تیم ملی درباره عملکرد تیم ملی در المپیک نیز گفت: اگر بخواهیم صرف نتیجه‌گیری را مدنظر قرار دهیم باید بگویم که نتیجه خوب بود و مطابق با پیش‌بینی‌های صورت گرفت بود. اما از نظر شکل بازی من فکر می‌کنم می‌توانستیم بهتر از این باشیم. ما دو تیمی را شکست دادیم که همه آن‌ها را مغلوب کرده بودند. بهترین بازی ما برابر لهستان بود که شروع بدی داشتیم. در برابر ایتالیا نیز اگر ست اول را پیروز می‌شدیم شاید شرایط تغییر می‌کرد. همه این‌ها نشان می‌دهد که ما توانایی بازی بهتر را داشتیم اما به دلایلی این موضوع صورت نگرفت. در کل باید بگویم که از نظر نتیجه خوب بودیم اما از نظر شکل بازی خیر.

او درباره این که چرا تیم ملی نتوانست بهتر از این بازی کند؟ گفت: من واقعاً نمی‌دانم که چرا این موضوع صورت گرفت چرا که بچه‌ها نهایت انگیزه را داشتند. اگر الان بخواهیم به برخی از مشکلات اشاره کنیم شاید توجیه به نظر بیاید اما انتقاداتی که در چند روز مانده با آغاز المپیک از تیم و بازیکنان صورت گرفت باعث برهم ریختن تمرکز آن‌ها شد. دو بار انتقاد شدیدی از ما انجام شد که برای من ناراحت‌کننده بود، یکی آن زمان که با کوآچ در رقابت‌های جهانی ژاپن بودیم و قبل از یک مسابقه بسیار حساس‌مان با مقاله‌ای تند از رسانه‌ها مواجه شدیم. موضوع دیگر هم همین انتقادی بود که قبل از آغاز المپیک ریو صورت گرفت. من خواهشم از رسانه‌ها این است که برای انتقاد کمی دست نگه دارند. انتقاد همیشه خوب است و برای من به شخصه همیشه تأثیرگذار بوده اما باید بدانیم که باید برای آرام کردن بچه‌ها و بازگرداندن تمرکز آن‌ها بعد از این انتقادها ما کار سختی داریم که اگر در حین انجام بازی‌ها باشد کار را دشوارتر می‌کند.

وی در پایان درباره بهترین اتفاقی که در زمان حضورش در تیم ملی والیبال رخ داده است گفت: زمانی که موفق شدیم سهمیه المپیک را بگیریم بهترین روز زندگی من بود که فکر می‌کنم دیگر تکرار نشود چرا که اگر برای دومین بار راهی این بازی‌ها شویم اتفاقی است که یک‌بار برای من افتاده است. صعود به المپیک بغضی بود که سال‌ها در گلوی ما گیر کرده بود اما باید بگویم که سقف آرزوهای والیبال ایران رسیدن به المپیک نیست.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین