کد خبر: ۳۹۱۷۵۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

احمد مسجدجامعی در خانه داود رشیدی چه گفت؟

احمد مسجدجامعی از داود رشیدی به عنوان هنرمندی یاد کرد که به لحاظ فنی، دانش و مردمی بودن، هنرمندی کامل بود.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای شهر تهران که روز جمعه 5 شهریور ماه ساعتی پس از درگذشت داود رشیدی برای ابراز هم‌دردی به خانه این هنرمند آمده بود در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آقای رشیدی یک هنرمند کاملا مردمی بود؛ او جوشش، کوشش و پویش هنری داشت و نمونه کامل ویژگی‌های یک هنرمند مردمی را داشت.

مسجد جامعی در ادامه درباره نام‌گذاری مکان‌ها و سالن‌های هنری به نام هنرمندان و شخصیت‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: پیش از این نام‌گذاری قیصر امین‌پور و حسن حسینی را داشتیم و باب این قضیه باز شد. امیدواریم این روند ادامه پیدا کند، البته مراکز خصوصی هم که عموما توسط هنرمندان ساخته می‌شوند نیز می‌توانند به این موضوع توجه داشته باشند و سالن‌های خود را به نام هنرمندان بزرگی که جز چهره‌های ملی به حساب می‌آیند، نام گذاری کنند.

او در باره پُر شدن قطعه هنرمندان بهشت زهرا و محدودیتی که برای دفن هنرمندان در این قطعه وجود دارد، گفت: "قطعه نام‌آوران" که بعدا اضافه شد، این نقش را بازی می‌کند که هنرمندان و روزنامه‌نگاران که بعدا فوت می‌کنند در این قطعه به خاک سپرده شوند؛ البته در شورای شهر درباره قطعه هنرمندان تذکر داده‌ام اما ای کاش وزارت ارشاد هم این موضوع را پیگیر کند.

او یاداور شد: در دولت پیشین اجازه دفن بعضی هنرمندان و روزنامه‌نگاران را در قطعه هنرمندان ندادن و این چنین بود که ما قطعه نام‌اوران را ایجاد کردیم تا چهره‌هایی مانند زنده‌یاد احمد بورقانی و امسال ایشان در این قطعه به خاک سپرده شوند.

احمد مسجد جامعی با همراهی تعدادی از اعضای شورای شهر تهران عصر روز 5 شهریور ما در خانه داود رشیدی حاضر شد تا به خانواده این هنرمند تسلیت بگوید.

او همچنین خاطره‌ای از آخرین دیدارش با داود رشیدی بیان کرد و افزود: آقای رشیدی انسان بزرگی بود و واقعا باعث افتخار ایران و خانواده‌اش بود.

مسجد جامعی افزود: وقتی به این خانه می‌آمدیم، خستگی‌هایمان می‌رفت چون همه اعضای این خانواده خیلی خوب و گرم برخورد می‌کردند. خیلی جالب است که دفعه پیش نیز در برنامه تهران‌گردی که جمعه‌ها برگزار می‌کنیم به اینجا آمدیم و امروز هم در برنامه تهران‌گردی بودم که آن‌ را متوقف کردم و به اینجا آمدم.

او افزود: ما خاطرات بسیار خوبی در این خانه داریم و یاد آقای رشیدی همیشه جاودان است.

احترام برومند همسر داود رشیدی نیز گفت: خداوند "داود" را دوست داشت، هرچند که او بیماری داشت اما سختی نمی‌کشید و با اطرافیانش خوش بود اما در یکی دو ماه گذشته به سختی افتاده بود و خداوند دوست نداشت او در سختی بماند.

به گزارش ایسنا، الهام کردا، فرهاد توحیدی، مجید مظفری، مانی نوری، حسن معجونی، محمود بصیری، هنگامه مفید، صابر ابر، کاوه سمندریان، نوید محمدزاده، رویا تیموریان،مسعود رایگان، منیژه حکمت، حبیب رضایی، ضیاء الدین دری، مصطفی تاج‌زاده و  ... عصر روز جمعه به خانه داود رشیدی رفتند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین