کد خبر: ۳۹۱۷۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

افزایش قیمت گوشت/ مرغ در مرز ۸۰۰۰ تومان+جدول

آخرین بررسی‌ها از بازار مواد پروتئینی نشان‌دهنده افزایش قیمت گوشت قرمز و همچنین عرضه گوشت‌مرغ در مرز کیلویی ۸۰۰۰ تومان است.
آفتاب‌‌نیوز :
بازار گوشت و مرغ در روزها و هفته اخیر دستخوش تحولات نسبتا زیادی شده است. بعد از نوسانات و به ویژه روند افزایشی نرخ گوشت مرغ در حدود یک ماه اخیر، نوبت به گوشت قرمز رسیده است که با افزایش قیمت مواجه شود و حتی به گفته رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی شوک تدریجی به بازار گوشت قرمز وارد شده و طی یک ماه و نیم گذشته شاهد افزایش ۴۰۰۰ تومانی قیمت گوشت قرمز بوده‌ایم.

بررسی‌ها از بازار گوشت و مرغ و محصولات پروتئینی نشان می دهد که انواع گوشت قرمز با با سیر صعودی قیمت همراه شده است. در میان انواع گوشت قرمز به طور متوسط هر کیلوگرم گوشت گوساله راسته ۳۸ هزار تومان، گوشت گوساله ران کیلویی ۳۶ هزار تومان، ‌گوشت گوساله فیله کیلویی ۴۸ هزار تومان، گوشت گوسفندی ماهیچه کیلویی ۴۱ هزار تومان  و گوشت استیکی کیلویی ۴۶ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت در بازار قیمت دارد.  

یکی از مهمترین عواملی که برای این افزایش قیمت عنوان می‌شود صادرات و خارج شدن بی رویه دام زنده به صورت مجاز و غیر مجاز به کشورهای عراق، امارت، قطر و کویت است و حتی برخی فعالان این صنعت هشدار داده‌اند که اگر این روند ادامه دار باشد روند افزایشی قیمت گوشت قرمز نیز در روزها و هفته‌های آینده تشدید می شود.

اما گوشت مرغ پس افزایش قیمتی که از حدود یک ماه پیش آغاز کرد، همچنان در مرز کیلویی ۸۰۰۰ تومان و حتی بالاتر به دست مصرف کنندگان می‌رسد؛ این در حالی است که وزارت جهاد کشاورزی در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده که قیمت منطقی گوشت مرغ در بازار نباید از کیلویی ۷۳۰۰ تومان بیشتر باشد و اگر بیش از این قیمت عرضه شود گران‌فروشی است که با توجه به این صحبت‌ها گران‌فروشی آشکار گوشت مرغ همچنان ادامه دارد و تا کنون برخورد جدی توسط دستگاه‌های نظارتی مربوطه با آن صورت نگرفته است.  

به گزارش ایسنا، به غیر از گوشت قرمز و گوشت مرغ، گوشت بوقلمون به عنوان یکی از گوشت‌های پر مصرف از ثبات نسبی قیمت برخوردار بوده است؛ به طوری که هر کیلوگرم گوشت بوقلمون ۱۳ هزار تومان و فیله بوقلمون نیز ۲۳ هزار تومان عرضه می‌شود.  

قیمت انواع گوشت قرمز و سفیدمتوسط قیمت
گوشت گوساله راسته۳۸ هزار تومان
گوشت گوساله ران۳۶ هزار تومان
گوشت گوساله فیله۴۸ هزار تومان
گوشت گوسفندی ماهیچه۴۱ هزار تومان
گوشت استیکی۴۶ هزار و ۵۰۰ تومان
شقه با گردن۳۳ هزار تومان
گوشت چرخ کرده۳۷ هزار تومان
گوشت مرغ۸۰۰۰ تومان
مرغ کامل بسته بندی شده۸۵۰۰ تومان
مغز ران گوسفندی۳۶ هزار تومان
فیله مرغ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان
سینه مرغ پاک کرده۱۲ هزار تومان
ران مرغ۱۲ هزار تومان
مرغ جوجه کبابی بدون استخوان۱۷ هزار تومان
بال مرغ۷۵۰۰ تومان
گردن مرغ۳۷۰۰ تومان
گوشت بوقلمون۱۳ هزار تومان
فیله بوقلون۲۳ هزار تومان
ساق بوقلمون۱۸ هزار تومان


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
0
بابا مرغ چند روزه 8200تومان شده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین