کد خبر: ۳۹۱۷۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

مرد خيانتكار به قصاص محكوم شد

مرد جنايتكاري كه پس از رابطه با زني، همسر او را به قتل رسانده بود، در دادگاه به قصاص محكوم شد.
آفتاب‌‌نیوز :
روز 21 مردادماه سال 93 بود كه مردي به اداره پليس پايتخت رفت و گفت برادرش شاهين گم شده است. شاكي گفت:  برادرم همراه زن و فرزند خردسالش در يكي از محله‌هاي جنوب تهران زندگي مي‌كند. چند روزي بود براي كاري به زنجان رفته بودم و وقتي به تهران برگشتم از شاهين خبري نبود و زنش هم مدعي شده كه شاهين به مسافرت رفته است. پس از اين با تلفن همراهش تماس گرفتم اما او جواب نداد به همين دليل نگرانش شدم و احتمال دادم براي او اتفاق بدي رخ داده باشد.  با طرح اين شكايت پرونده به دستور بازپرس جنايي براي رسيدگي در اختيار تيمي از كارآگاهان زبده پليس آگاهي قرار گرفت.

در حالي كه تحقيقات درباره اين حادثه ادامه داشت مأموران جسد شاهين را در بيابان‌هاي حوالي كهريزك كشف كردند. با كشف جسد شاهين، پرونده وارد مرحله تازه‌اي شد و تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي براي دستگيري و شناسايي قاتل يا قاتلان وارد عمل شدند. در حالي كه معاينات پزشكي قانوني نشان داد مقتول ابتدا با فشار بر عناصر حياتي گردن به قتل رسيده و بعد از انتقال جسد به محل حادثه سوزانده شده است، مأموران به همسر مقتول مظنون شدند و از وي تحقيق كردند.

متهم ابتدا از قتل شوهرش اظهار بي‌اطلاعي كرد اما وقتي با مدارك و دلايل روبه‌رو شد، اعتراف كرد كه يكي از بستگانش شوهرش را به قتل رسانده است.
 
وي گفت:  مدتي بود به شوهرم بدبين بودم و به همين خاطر با هم اختلاف داشتيم. ما باهم مشاجره لفظي داشتيم و شوهرم هيچ وقت به من توجهي نداشت. در آن زمان يكي از بستگانمان به نام پرويز به خانه ما رفت و آمد داشت و من كم كم به صورت پنهاني با او ارتباط برقرار كردم. در حالي كه هر روز اختلاف من و شوهرم بيشتر مي‌شد از سوي ديگر ارتباط ما دو نفر به هم بيشتر مي‌شد. روز حادثه شوهرم براي كار به مسافرت رفت و پرويز از من خواست تا به خانه‌اش بروم. هنوز لحظاتي از رفتن من به خانه پرويز نگذشته بود كه صداي زنگ خانه به صدا در آمد و وقتي پرويز در را باز كرد، شوهرم وارد خانه شد. آنها با هم درگير شدند كه پرويز شوهرم را خفه كرد.  با اعتراف متهم، مأموران پرويز را بازداشت كردند. قاتل در بازجويي‌ها اول سعي داشت با تناقض‌گويي مأموران پليس را فريب دهد اما در بازجويي‌هاي تخصصي به قتل اعتراف كرد.

پس از تحقيقات تكميلي، پرونده با صدور كيفرخواست براي صدور رأي به شعبه پنجم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد.
 
در نهايت آخرين جلسه دادگاهي دو متهم صبح روز چهارشنبه سوم شهريور ماه در شعبه پنجم دادگاه كيفري به رياست قاضي بابايي برگزار شد. در ابتداي جلسه نماينده دادستان كيفرخواست را خواند و اولياي دم براي متهم رديف اول درخواست قصاص كردند. 
 
به گزارش جوان، سپس پرويز در جايگاه حاضر شد و درباره حادثه گفت:  چند سالي بود كه به خانه شاهين رفت و آمد داشتم تا اينكه متوجه اختلاف او و همسرش شدم. مدتي بعد من به زن شاهين ابراز علاقه كردم و همين موضوع باعث ارتباط پنهاني ما شد. ارتباط ما بيشتر به صورت تلفني بود و هر از گاهي هم زن شاهين را به خانه‌ام دعوت مي‌كردم. روز حادثه وقتي متوجه شدم مقتول براي كار به شهرستان رفته است، زنش را به خانه‌ام دعوت كردم و او هم به خانه‌ام آمد. ساعتي گذشته بود كه زنگ خانه‌ام نواخته شد. وقتي در را باز كردم در كمال ناباوري شاهين را ديدم. من، همسرش را داخل كمد‌ديواري مخفي كردم، اما شاهين فهميده بود كه همسرش در خانه من است به همين دليل آن‌قدر جست‌وجو كرد تا همسرش را داخل كمد ديواري پيدا كرد. از آنجايي كه من و زنش از قبل نقشه قتل شاهين را طراحي كرده‌بوديم، دو نفري با او درگير شديم و من با روسري او را خفه كردم. پس از اين جسدش را داخل گوني گذاشتيم و با خودرو به بيابان‌هاي حوالي كهريزك برديم و آنجا آتش زديم.

در پايان هيئت قضايي پس از شنيدن دفاعيات متهمان و مدارك ارائه شده، پرويز متهم رديف اول را به جرم قتل عمد به قصاص و 99 ضربه شلاق و همسر مقتول را به جرم معاونت در قتل به 12 سال حبس و شلاق محكوم كردند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین