کد خبر: ۳۹۱۷۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
ابتکار خبر داد

اهتزاز پرچم‌های آبی در سواحل پاک گیلان

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از به اهتزاز درآمدن پرچم‌های آبی در سواحل فاقد آلودگی گیلان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر معصومه ابتکار از نصب پرچم های آبی در سواحل فاقد آلودگی پسماند و پساب خبر داد و گفت: بدین ترتیب مناطقی که دارای پرچم آبی بیشتری باشند گردشگران بیشتری را جذب خواهند کرد.

وی تاکید کرد: لازم است شهرداران و دهیاران و سایر مسئولین ذیربط برای جلوگیری از ورود آلودگی‌های پسماند به سواحل، همتی مضاعف داشته باشند تا سواحل مفتخر به دریافت این پرچم ها شوند.

ابتکار با بیان اینکه دولت یازدهم به مسائل اجتماعی، ورزشی و جوانان اهتمام ویژه‌ای دارد، ادامه داد: ورزش و هرگونه فعالیت اجتماعی باید در محیط زیست سالم باشد چرا که توجه دولت به حفظ محیط زیست مشخص است و باید برای حفظ محیط زیست تلاش کنیم.

وی افزود:حفظ محیط زیست به ویژه در استانی که از موضوع پسماند و پساب ها رنج می برد، مسئولیت عمومی و همگانی است.

وی با بیان اینکه ورزش در محیط زیست سالم امکان پذیر است و حتی نباید در هوای آلوده پیاده روی و آب ناسالم شنا کرد، گفت: دریای خزر اگر سالم باشد، امکان شنا در آن فراهم خواهد بود اما در صورت وجود زباله و آلودگی آن، طبیعت استان به مخاطره می افتد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه ورزش یکی از مکمل‌های زندگی سالم به ویژه در نقاط شهری است، تصریح کرد: ورزش یکی از راهکارهای جبرانی از برون رفت مشکلات اجتماعی از کودکی تا کهنسالی است.

 ابتکار افزود: با توجه به نقش محوری بانوان در خانواده، فرزندآوری و اهمیت سلامت بانوان دولت نیز توجه ویژه ای به ورزش بانوان و سرمایه گذاری در این بخش دارد. 

وی در ادامه با اشاره به حضور ورزشکاران ایرانی در المپیک ریو اظهار کرد: بانوان و مردان این سرزمین به دریافت نخستین مدال المپیک توسط کیمیا علیزاده افتخار می کنند. 

به گزارش ایسنا، معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: ما برای ورزش بانوان چه در سطح عمومی و چه قهرمانی، اهتمام داریم.

وی تصریح کرد: فدراسیون ها و کمیته جهانی المپیک، ورزش و محیط زیست را تنگاتنگ می بینند و به ورزشکاران نیز تاکید شده در زمینه محیط زیست اهتمام داشته باشند. 

ابتکار گفت: خوشحالم در این استان حضور دارم و فعالیت های خوبی در گیلان چه در بعد اجتماعی و چه در بعد ورزش شکل گرفته است.

وی ادامه داد: از انجمن های مردم نهاد و ورزشکارانی که به عنوان سفیران محیط زیست فعالیت دارند نیز تشکر می کنم.

همچنین تفاهم نامه مدیریت پایدار در ورزش و گردشگری با حفظ محیط زیست به ویژه در مناطق دارای اهمیت ویژه زیست محیطی نظیر تالاب انزلی و بوجاق به امضای رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار گیلان رسید. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
0
به امید به احتزاز در آمدن دیگر حذف دیگر آلوده گی ها

دست شما درد نکنه ، تحسین دارد همت شما
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین