کد خبر: ۳۹۱۸۲۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹

واکنش قالیباف به رانت‌خواری در شهرداری: تحت تأثیر دروغ‌ها قرار نمی‌گیریم/واگذاری امتیازات براساس مقررات بود

شهردار تهران با بیان اینکه تحت تأثیر دروغ‌ها و جوسازی‌ها قرار نمی‌گیریم، گفت: با اطمینان می‌گویم واگذاری امتیازات زمین و مسکن براساس مقررات انجام شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر قالیباف در جشنواره شهید رجایی که به تجلیل از کارکنان شهرداری تهران اختصاص داشت و در برج میلاد برگزار شد، به هفته دولت اشاره کرد و گفت: دولت به معنی عام خود در نظام جمهوری اسلامی جزو یکی از متعلقات ارزشمند جامعه ما است.

وی افزود: البته در همه جوامع دولت یک نقش کلیدی و اساسی دارد اما در نظام اسلامی ما دولت ارزش بیشتری دارد چرا که از نوع اسلامی است. دولت اسلامی به معنای یک مقاومت قانونی و توانمندی ملت در مقابل نظام سلطه است.

واکنش قالیباف به رانت‌خواری در شهرداری: تحت تأثیر دروغ‌ها قرار نمی‌گیریم/واگذاری امتیازات براساس مقررات بود

شهردار تهران تصریح کرد: امروز دولت اسلامی از یک طرف مسئولیت خدمت و ساماندهی به نظام اسلامی و از طرف دیگر وظیفه مبارزه با نظام سلطه را بردوش دارد. جوامعی توانسته‌اند به پیشرفت دست یابند و توسعه خود را محقق کنند که دولت‌هایشان دولت‌های موفقی بوده که بدون شک موفقیت آنها نیز درسایه کار، تلاش، فعالیت، اقدام و عمل است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی کار و تلاش و پشتکار در جامعه‌ای و در رأس آن در دولت به عنوان یک فضیلت و یک ارزش اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد، آن دولت موفق است و می‌تواند از رفاه و رشد لازم در بعد مادی و معنوی برخوردار باشد.

قالیباف تصریح کرد: سالها پیش در همین جمع اشاره کردم که کار و تلاش جوهره حیات بشری است و نشاط یک جامعه و زندگی یک فرد به کار و تلاش آن بستگی دارد بنابراین گزاف نیست اگر بگوییم شخصیت افراد محصول جدیت آنها در کارشان است.

وی ادامه داد: شأن افراد به جایی نیست که در آن فعالیت می‌کنند بلکه به کار و تلاشی است که انجام می‌دهند. اگر ما به عنوان یک وظیفه انقلابی می‌گوییم آرمان‌های انقلاب را به واقعیت تبدیل کنیم باید این امر توسط کار و پشتکاری صورت گیرد که انجام می‌دهیم.

شهردار تهران گفت: مقام معظم رهبری در 14 خرداد چند سال پیش هنگام ترسیم دشمنان انقلاب فرمودند آمریکا دشمن اول ما است و راه مبارزه با آن چیز جز کار نیست. بنابراین اگر بگوییم انقلابی‌گری به معنای کار جهادی است گزافه نگفته‌ایم.

وی افزود: در کنار کار و تلاش تجربه به ما می‌آموزد که اصلاح اجرایی می‌تواند در موفقیت و بهتر کردن امور موثر واقع شود. اهمیت و نقش نیروی انسانی در کار خود را نشان می‌دهد و اگر یک سازمان بخواهد باعث شکوه و افتخار در جامعه شود باید بر منابع انسانی خود تکیه کند نه بر امکانات پول ابزار و غیره خود.

قالیباف خاطرنشان کرد: اگر نظام اداری و اجرایی ما دچار اشکال باشد همه منابع را از دست می‌دهیم و علاوه بر آن فرصت‌ها نیز از بین می‌روند و نیروهای خلاق نیز در نظام اجرایی غلط از کار درست باز می‌مانند. بنابراین اصلاح یک نظام اداری و اجرایی در گرو همت و تلاش و اخلاص کسانی است که در‌ آن مجموعه مشغول به کار و فعالیت هستند.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که به همه فراز و نشیب‌ها و نارسایی‌هایی که وجود دارد که البته اقرار می‌کنیم نتوانسته‌ایم سازمان قابل قبولی برای نظام اسلامی باشیم اما بین همه دستگاه‌ها کارنامه شهرداری درخشان است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه برخی از بی‌عدالتی‌ها باعث دلشکستگی همه ما می‌شود که موضوع حقوق‌های نجومی از‌آنهاست، گفت: خدا را شاکریم که در شهرداری یک مورد از فیش‌های نجومی وجود نداشت و همه دیدند که براساس یک منطق پرداخت حقوق‌ها انجام شده است اما اصل این کار در جامعه اثر سوئی داشت چه برای مردم و چه برای کسانی که در آن مجموعه‌ها کارو تلاش می‌کردند. 

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در حوزه مسائل رفاهی مکلفیم دو نکته را رعایت کنیم، گفت: آنهایی که در مقام تصمیم گیرنده هستند باید عدالت را رعایت کنند و کسانی که از این امکان بهره مند می‌شوند باید قناعت را سرلوحه کار خود قرار دهند. اگر قناعت و عدالت نباشد ممکن است به آسایش برسیم ولی به برخی نقاط به آرامش نخواهیم رسید. 

قالیباف تصریح کرد: همیشه تأکید ما بر قناعت و عدالت بوده است، البته نمی‌خواهم به خدماتی که در این یک دهه از سوی مدیریت شهری ارائه شده اشاره کنم چرا که هرچه بگویم چه خدماتی ارائه شده در شأن و جایگاه شما نیست ولی هرچه در توان داشتیم را در طبق اخلاص گذاشتیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: یکی از اشکالاتی که در شهرداری وجود دارد تعدد شرکت‌هایی است که کار منابع انسانی را در شهرداری و مدیریت شهری انجام می‌دهند در این راستا وقتی به حوزه نیروهای قراردادی می‌رسید درمی‌یابیم که کسانی که زیرمجموعه این شرکت‌ها قرار دارند در حوزه حوق و مزایا برایشان اتفاقی رخ نمی‌دهد و این موضوع یک ناامنی شغلی برایشان ایجاد می کند.

شهردار تهران افزود: بیش از 95 درصد کسانی که به بنده مراجعه می‌کنند مراجعین مطرح می‌کنند در رابطه با اشتغال است ممکن است برای کسانی که بیرون از مجموعه شهرداری هستند کاری از دستم برنیاید ولی برای افراد داخل مجموعه این امکان میسر است. بنابراین اولین دستورم به معاون منابع انسانی این است که نیروهای زیرمجموعه شرکت‌های شهرداری را یکپارچه کند چرا که این امر هیچ بار مالی برای شهرداری ندارد و به امنیت شغلی کارکنان می‌انجامد.

وی در ادامه به موضوع مسکن و درمان کارکنان شهرداری اشاره کرد و گفت: برخی اوقات مسکن و درمان صد درصد حقوق کارمندان را به خود اختصاص می‌دهد. شأن و انسانیت همکاران ما برای من اهمیت دارد از این رو باید مشکلات این دو حوزه برطرف شود.

قالیباف ادامه داد: متأسفانه هر فردی که فاقد مسکن است باید بخش قابل توجهی از درآمد خود را به این موضوع اختصاص دهد. اما در شهرداری توانسته‌ایم در طول دهه گذشته به حدود 30 هزار نفر امتیاز مسکن بدهیم. در واقع قریب به 30 هزار نفر در تعاونی‌های مسکن شهرداری ثبت نام کردند و براساس مصوباتی که در مجلس تصویب شده وهمچنین مصوباتی که شورای شهر تهران تصویب کرده توانسته‌اند مشکل مسکن خود را حل کنند. براین اساس بیش از 52 درصد از این افراد توانسته‌اند در مسکن خود مستقر شوند و 48 درصد باقیمانده در حال طی کردن مسیر هستند.

وی در ادامه گفت: متأسفانه برخی حرف‌ها و نقل قول‌هایی مطرح می‌شود که با اطمینان می‌گویم موضوع واگذاری امتیازات پروانه و زمین براساس مُرّ مقررات انجام شده و تخفیف‌هایی که داده شده بر همین اساس بوده است. برخی تعاونی‌های دیگر نیز بوده‌اند که مربوط به شهرداری نبودند ولی به دلیل موضوعاتی که داشتند شهرداری باید براساس مقررات مشکلات آنها را حل می‌کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه تحت تأثیر برخی دروغ‌ها قرار نمی‌گیریم، تصریح کرد: کمتر کسی را پیدا می‌کنید که به اندازه بنده برای کار وقت بگذارد و این درحالی است که بنده از هیچ مزایایی در شهرداری استفاده نکرده‌ام اما برای رفاه شما آبرویم را هم می‌گذارم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وعده خوشی به کارکنان شهرداری داد و گفت: افراد بسیاری در شهرداری وجود دارند که یا در شرف ازدواج هستند یا فرزندان آنها قصد ازدواج دارند و یا امکانات مناسبی در زندگی خود ندارند از این رو قصد داریم شرایطی را فراهم کنیم که 19 اقلام اساسی از بهترین برند به شکل اقساط و با ضمانت معاونت منابع انسانی به این افراد ارائه شود.

قالیباف با بیان اینکه این اقلام با15 درصد قیمت کمتر از مغازه‌های سطح شهر ارائه خواهد شد، گفت: اقساط آن36 ماهه و ضمانت آن را منابع انسانی برعهده خواهد گرفت.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: روزی من و شما از حقوق نیست بلکه روزی ما از جانب خداست و باید تلاش کنیم که در زندگی‌مان مال حرام وارد نکنیم زیرا آغاز هر انحرافی در زندگی فردی و جمعی از  زمانی آغاز می‌شود که مال حرام به زندگی‌مان وارد شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ابوطالب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
7
همه ما برای خدا کار میکنیم و تلاش میکنیم ولی نمیدانیم این همه سوئ استفاده در کجای کار ما قراردارد .
ناشناس
|
Oman
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
7
همین اقای قالیباف چند وقت چیش فرمودند بزرگترین هنر من اینست که بتوانم جلوی حرام خواری را در شهرداری بگیرم . خودش میداند در مجموعه اش چه میگذرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
1
حقوق های نجومی هم درچارچوب مقرراتی پرداخت شدند که خودشان تصویب کرده بودندوبه تعبیری غیرقانونی نبودندولی چون غیرمنطقی وغیرعادلانه بودند باآنهابرخوردشد.شهرداری وشورای شهرهم برای اهالی خودقانون ومقررات تصویب میکنندوبراساس آن رانت ها رابین خودتقسیم میکنند ومدعی هم هستند.البته مشخصا این ها هدایای شهرداربه اعضای شورابرای حمایت ازاوهستند؟؟؟
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
1
0
...اگرنیمی از کارهای خانواده گرامی آقای قالیباف را در کشورهای اروپای مسئولی انجام میداد ممطبوعات کبابش میکردند تا استعفاء دهد وعذرخواهی رسمی ولی خوب دیگه اینجا ایران است !تمام رانتخواریها از این دیگ تبعیض میجوشد،پس تا خط قرمز وجوددارد فسادورانتخواری آقا زاده هاهم هست !به امیدروزی بدون تبعیض
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
1
اقی قالیباف دیوار حاشا بلند فقط بدیش اینه که مردم رو ابله و کور فرض کردن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
1
خدا ... که هرچی میخورید سیری ندارید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین