کد خبر: ۳۹۱۹۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵

هشدار انگلیس نسبت به اعزام افراطی‌های داعش با گذرنامه‌های جعلی به اروپا

انگلیس هشدار داد که گروه تروریستی داعش قصد اعزام موجی از افراطی‌های سوریه را دارد تا آنها در عملیاتی به اروپا حمله کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه اکسپرس، یکی از روسای یوروپل فاش کرد که افزایش شمار تروریست‌هایی که از اسناد جعلی برای نفوذ به مرزها استفاده می‌کنند به صورت چشمگیری افزایش یافته است. راب وین‌رایت گفت که داعش "تصمیم استراتژیک" گرفته است تا افراد متعصب برای حمله به اروپا بفرستد.

او همچنین تاکید کرد که تجارت سلاح‌هایی که در "شبکه سیاه" انجام می‌شود، اصلی‌ترین چالش امنیتی پیش روی اروپاست. به گفته این مقام، افراطیون داعش از گذرنامه‌های سوری استفاده می‌کنند و برخی از آنها خود را پناهجو معرفی می‌کنند تا آزادانه در اروپا تردد کنند.

وین‌رایت در مصاحبه با «ایوینینگ استاندارد» گفت: اکنون فشار زیادی روی داعش وجود دارد و من تردید دارم که روحیه آنها تضعیف شده باشد و این نگرانی وجود دارد که شماری از شبه‌نظامیان آنها قصد بازگشت داشته باشند. ما در سال‌های آتی مجبوریم تا به مساله بازگشت هزاران اروپایی رسیدگی کنیم که در معرض جو فوق رادیکالی بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، این مقام همچنین گفت که گروهی از افسران ضد تروریسم متشکل از 200 نیرو قرار است به زودی در جزایر یونان مستقر شوند تا افراطی‌هایی که قصد ورود به اروپا را دارند، شناسایی کنند. با توجه به اینکه 50 مورد تحقیقات در رابطه با مبارزه با تروریسم در اروپا جریان دارد، او پیش‌بینی کرد که حملات بیشتری به سبک حملات پاریس انجام شود.

به گفته این مقام یوروپل، داعش اخیرا موفقیت‌های کمتری در سوریه داشته است و به همین دلیل ممکن است که حملات بزرگتری در اروپا صورت بگیرد تا روحیه شبه‌نظامیان داعش ارتقا یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین