کد خبر: ۳۹۱۹۲۹
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱

رسوایی در فدراسیون فوتبال قطر قبل از بازی با تیم ملی فوتبال ایران

فدراسیون فوتبال قطر قبل از بازی تیم ملی این کشور با تیم ملی فوتبال ایران با رسوایی و چالش بزرگی مواجه شده چرا که کمیته اخلاق فیفا نایب رئیس این فدراسیون را تعلیق و جریمه کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
فدراسیون جهانی فوتبال فیفا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که یکی از مسئولان بلندپایه فدراسیون فوتبال قطر به خاطر عدم همکاری در تحقیقات، علاوه بر تعلیق دو سال و نیمه از فعالیت‌های فوتبالی، ۲۰ هزار فرانک سوئیس هم جریمه نقدی شده است.

این بیانیه برای «سعود المهندی» نایب رئیس فدراسیون فوتبال قطر و یکی از رقبای علی کفاشیان برای عضویت در کمیته اجرایی فیفا صادر شده است. هیچ جزئیاتی از این حکم منتشر نشده و فیفا صرفا به این مطلب بسنده کرده است که «این تحقیقات ارتباطی به میزبانی قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ ندارد.» فیفا همچنین عنوان کرده است که این حکم به خاطر عدم همکاری المهندی در ارائه اطلاعات و همچنین گزارش‌های نادرست وی صادر شده است.

این در حالی است که تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر روز پنجشنبه این هفته باید در اولین دیدار خود در مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی روسیه به مصاف هم بروند که این بازی از اهمیت زیادی برای هر دو تیم برخوردار است.

بر همین اساس، فدراسیون فوتبال قطر امروز بیانیه‌ای در واکنش به این حکم فیفا منتشر کرد. فدراسیون قطر در اینباره نوشت: «فدراسیون فوتبال قطر تاسف خود را از حکم کمیته اخلاق فیفا خاصه برای سعود المهندی نایب رئیس فدراسیون ابراز می‌کند؛ المهندی در حال حاضر یکی از نامزدهای انتخابات کمیته اجرایی فیفا از قاره آسیا است که قرار است انتخابات آن ۲۷ سپتامبر در خلال مجمع عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا در هندوستان برگزار شود.»

به گزارش مهر، در ادامه این بیانیه آمده است: « جای تاسف دارد که چنین حکمی صادر شده چرا که تحقیقات کامل انجام شده است. از سوی دیگر سعود المهندی تاکید کرده که از حکم کمیته حقیقت یاب فیفا بی خبر است و برای همین تعلیق او از کار ممکن نیست بخصوص اینکه فدراسیون فوتبال قطر از همکاری کامل المهندی با کمیته اخلاق فیفا مطمئن است و هرگونه اتهامی به وی غیرقانونی و نادرست است.»


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین