کد خبر: ۳۹۱۹۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲

علم‌الهدی: باید از خادمان بااخلاص درون دولت تشکر کرد

امام‌جمعه‌مشهد گفت: باید از خادمان بااخلاص درون دولت تشکر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در جلسه شورای اداری خراسان رضوی ، با گرامیداشت یاد دولت‌ شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: با اینکه این دو بزرگوار در مدت کوتاهی مدیریت کشور را بر عهده داشتند که شاید چند ماهی نیز بیشتر طول نکشید، اما یک مدیریت فوق‌العاده‌ای را ارایه کردند که ارزش آن از جنبه روش اداری و نظام کارگزاری در مسیر انقلاب بود.

وی افزود: ما این دو بزرگوار را دو معلم در عرصه کارگزاری می‌دانیم که نکته ارزشمند آن‌ها، اخلاص در خدمت و عمل از سوی این دو شخصیت است. همچنین در مقام انگیزه نیز این دو چهره برجسته بودند و این اخلاص در این شهیدان سبب شد تا با رای بالایی از سوی مردم انتخاب شوند.

علم‌الهدی با بیان اینکه اولین رئیس جمهور در نظام ما برای مردم یک عبرت بود، تصریح کرد: در حالی که غلیان انقلاب در بین مردم شدت گرفت این انتخاب سبب شد که مردم بیاموزند که در انتخاب رییس جمهور به یک عنصر با آموزه‌های مدیریتی غرب تکیه نکنند.

امام جمعه مشهد افزود: مردم آموختند که اگر بخواهند با آموزه‌های غرب انتخاب کنند نتیجه انتخاب این گونه می‌شود و یک عنصر خائن و ناپاک در این عرصه خطیر قرار می‌گیرد. برای مردم تجربه خوبی شد و لذا پس از سقوط بنی‌صدر مردم با تکیه بر آموزه‌هایی که گرفته بودند فردی با اخلاص در عبودیت خدا را انتخاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اقامه حدود الهی و ارزش‌ها و در راس آن خدمت به مردم قرار نگیرد ممکن است یک عنصر خائن سرکار بیاید. این‌گونه افراد وقتی وارد عرصه عمل شوند با قدرت‌یابی دین را ابزار قرار می‌دهند تا بر گرده مردم مسلط شوند.

علم‌الهدی با تشکر از خدمات دولت افزود: وجود عناصر خدمت‌گزار در سال‌های گذشته دقیقا بارز و برجسته است، از خادمان بااخلاص در این دولت باید تشکر کرد و امیدوارم شما به عنوان خدمت‌گزاران میانی در عتبه مقدسه امام هشتم(ع) با عشق و ارادت و با توجه به وظیفه‌ای که بر عهده گرفتید خدمات خالصانه‌ای که مورد توجه و قبول امام هشتم(ع) است را انجام دهید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت یک شغل نیست و یک امانت است، اضافه کرد: فردی که به عنوان رئیس جمهور در این نظام انتخاب می‌شود فردی است که مردم به او اعتماد کردند او نیز به افرادی اعتماد و این امانت را توزیع می‌کند. افراد خدمت‌گزار در دولت‌ها باید یک امانت را بر دوش بگیرند و نه یک منصب را.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مایه خوشبختی ماست این است که در بین شما مدیرانی با این خصوصیات را مشاهده می‌کنیم. در میان شخصیت‌های برجسته دولت و در بین مدیران میانی نیز چهره‌هایی را می‌بینیم که وجود و کلام حضرت امیرالمومنین(ع) در آنها تبلور پیدا کرده است و در عمل و ادعای آنان مشهود و ملموس است.

علم‌الهدی با بیان این‌که افتخار ما خراسانی‌ها وجود آقای قاضی‌زاده هاشمی در دولت یازدهم است، گفت: زمانی که می‌خواست این مسئولیت را بپذیرد به وی گفتم ممکن است این مسئولیت زحمتی بر دوش شما و دست و پا گیرتان شود، اما آقای قاضی‌زاده هاشمی با انگیزه خدمت این مسئولیت را پذیرفت و وی در پاسخ به من گفت من با همسرم در این زمینه مشورت کردم، او نیز تاکید داشت که در این شرایط نیز به مردم خدمت خواهم کرد. در قاموس خانواده هاشمی این جوهره همواره وجود داشته است که در هر سمتی قرار گیرند خدمت را در کارنامه‌یشان مشاهده می‌کنید.

در رده‌های بالایی و میانی دولت افراد خدمت‌گزار وجود دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تقدیر از فعالیت‌های وزیر بهداشت در دولت یازدهم، اظهار کرد: وزیر بهداشت را از باب نمونه عرض کردم هم در رده‌های بالایی و هم در رده‌های میانی دولت افراد خدمت‌گزار وجود دارد البته این جلسه، برای دولت است که این سخنان را عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: اگر قانون ولو قانونی نامشروع در کشور اجرا شود عواطف مردم جریحه‌دار می‌شود و افرادی بر سر کار می‌آیند که مسئولیت را به تعبیر امیرالمومنین «طعمه» قرار می‌دهند.

علم‌الهدی تصریح کرد: در طول این سال‌ها در جلسه شورای اداری در هفته دولت شرکت نکردم و امسال اولین سالی است که پیشنهاد کردم که در جلسه حضور یابم.  با توجه به مسئولیت جدیدی که رهبر معظم انقلاب بر دوش من گذاشتند وظیفه داشتم از زحمات شما تشکر کنم. تشکری که رهبری از دولت داشتند تشکری عادی نبود و راهبردهایی که رهبری در عرصه‌های نظام ارایه می‌دهند به نیابت از وجود امام زمان(عج) است.

ما طلبه‌ایم و طلبه همین است

امام جمعه مشهد اضافه کرد: دنیایی که امروز به اسلام هجوم می‌آورد اقتدار و صلابت ما را در گروی خدمت‌گزاری خالصانه‌ای که شما انجام می‌دهید می‌داند. البته این را بدانید که من یک طلبه هستم و دارای خصوصیات طلبگی‌ام. طلبه در عرصه سخن و عمل از یک صبغه و فرهنگ آخوندی برخوردار است و به دنبال تهدید و توجیه سیاسی نیست.

وی یادآور شد: در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته که با حضور  وزیر بهداشت برگزار شد پس از خطبه‌ها فرماندار مشهد در گوش من گفت «فکر نمی‌کردم امروز که وزیر کشور حضور دارد باز هم از دولت انتقاد کنید» ولی ما طلبه‌ایم و طلبه همین است.

لازم نیست بینش سیاسی من را قبول کنید 

علم‌الهدی افزود: در کنار تقدیر از اقدامات دولت در عرصه کشاورزی و سلامت اشکالی که به نظرمان می‌رسد را بیان می‌کنیم و مشکل ما این است که کشور ما سیاست‌زده است. برخی از سخنان ما تحلیل سیاسی می‌سازند و نتیجه‌اش هم این سرو صداهایی می‌شود که راه می‌افتد. رسالت یک طلبه صراحت است و شاید 80 درصد سخنانی که می‌گویم از جنبه طلبگی مطرح شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در استان وظیفه تذکر، تشکر و نقد مسئولان را دارد، گفت: یک نماینده ولی فقیه باید در سطح مدیریت میانی کشور، راهبردهای ولی فقیه را مطالبه کند و اگر از  این اقدام پرهیز کرد و تذکر نداد، وظیفه خود را انجام نداده است. از عرایض بنده رنجیده خاطر نشوید من نیز بینش سیاسی خاص خود را دارم البته ممکن است شما بینش من را قبول نکنید و لازم نیست که قبول هم داشته باشید، اما هرکس ممکن است در اجرای وظیفه به جهات سیاسی نظر نداشته باشد که من ندارم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
سلام

کلام وحرفهای سنجیده یتان جای تشکردارد

پس متشکریم یک قدم به جلو برداشتید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین