کد خبر: ۳۹۱۹۳۸
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴

دومین تولیدکننده فندق کشور

مدیر جهاد کشاورزی املش گفت:شهرستان املش با 1800 هکتار باغ فندق که 1700 هکتار آن در مناطق کوهستانی واقع شده و تولید 2250 تن فندق در سال دومین تولیدکننده فندق کشور است که تأمین آب کافی و به موقع برای آبیاری باغات فندق از جمله دغدغه فندق کاران ساکن مناطق کوهستانی این شهرستان است.
آفتاب‌‌نیوز :
«مسعود امیربنده ای» گفت: کار مطالعاتی و حتی بازنگری احداث استخر ذخیره آب کشاورزی به ظرفیت 5000 مترمکعب و احداث خط انتقال آن به طول 4.6 کیلومتر در منطقه کوهستانی سلس کوه واقع در بالادست روستاهای موسی کلایه و سیاه استخر از روستاهای دهستان سمام بخش رانکوه شهرستان املش با اعتباری معادل پنجاه میلیون تومان در سال 93 با انعقاد قراردادی توسط مشاور انجام شده است.

مدیر جهادکشاورزی املش افزود: برای تأمین اعتبار لازم به ارزش سه میلیارد تومان، توسط معاونت تولید گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان به معاونت تولید گیاهی وزارت جهاد کشاورزی انتقال داده شده است.

امیربنده‌ ای گفت:در صورت تأمین اعتبار لازم و اجرا و تکمیل استخر ذخیره آب کشاورزی سلس کوه و احداث خط انتقال آب آن،علاوه‌بر احداث 400 هکتار باغ فندق جدید در زمین‌های لم یزرع، آب کافی و مطمئن 400 هکتار از باغ‌های فندق موجود 300 خانوار بهره‌بردار ساکن در دو روستای فوق ذکر هم در زمان بحران و خشکسالی فراهم و میزان تولید محصول این باغ‌های فندق از 800 کیلوگرم  در هکتار به دو تن افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: با اجرایی شدن استخر ذخیره آب سلس کوه در ییلاقات بخش رانکوه شهرستان املش، علاوه‌بر این‌که زمینه‌ی آبیاری تحت فشار گروهی برای 800 هکتار از باغ‌های فندق فراهم می‌شود در افزایش کیفیت محصول فندق این باغ‌ها هم تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.

مدیر جهادکشاورزی املش افزود: شهرستان املش با 1800 هکتار باغ فندق که 1700 هکتار آن در مناطق کوهستانی واقع شده و تولید 2250 تن فندق در سال دومین تولیدکننده فندق کشور است که تأمین آب کافی و به موقع برای آبیاری باغ‌های فندق از جمله دغدغه فندق‌کاران ساکن مناطق کوهستانی این شهرستان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین