کد خبر: ۳۹۱۹۴۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
دولت روحانی راه را برای رفاه مجدد باز کرده است

آیت‌الله هاشمی: اگر تحریم‌ها ادامه داشت، مقدمه یک جنگ دیگر بود

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوشبختانه دولت آقای روحانی راه را برای رفاه مجدد باز کرده است./بازرگان شخصی شریف، متدین و کاردان بود و آن زمان مثل او کم داشتیم
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نشست دولتمردان دفاع مقدس با اشاره به اینکه امروز در کشوری امن زندگی می‌کنیم، اظهار کرد: درست است که هنوز مشکلاتی وجود دارد اما خوشبختانه این دولت راه را برای رفاه مجدد باز کرد چرا که اگر تحریم‌ها ادامه داشت، مقدمه یک جنگ دیگر بود که یقینا دشمنان می‌خواستند ما را از میان ببرند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی ادامه داد:‌ تحریم‌ها برداشته و بهانه‌ها گرفته شد و امروز راهمان برای همکاری جهانی باز است و در همه زمینه‌ها می‌توانیم حرکت کنیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تاکید کرد: دولت یک حرکت بسیار جدی برای رونق، اشتغال و شکستن رکود آغاز کرده و من روزی را می‌بینم که با این کاری که دولت کرده، نصرت خداوند در آن زمان جلوه خواهد کرد.

آیت‌الله هاشمی: اگر تحریم‌ها ادامه داشت، مقدمه یک جنگ دیگر بود

هاشمی در ادامه بیان کرد: باید از دولت جناب آقای روحانی تشکر کنیم که توجه کردند و برنامه ای را به عنوان بزرگداشت و تشکر از مجموعه نیروهای دولت که در جنگ کمک کردند و یا شهید شدند برپا کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این جنگ چرا و چگونه شروع شد. پشت تجاوز به ایران چه بود و چه هدفی را دنبال می کرد. شاید در سخنرانی های گذشته من و دیگران گفته باشیم، اما در چنین اجلاسی خوب است یادآوری کنیم.

وی افزود: ایران جزیره امنی برای متجاوزان معرفی شده بود و بنا بود که از آنجا فرماندهی منطقه را داشته باشند و بر همه چیز نظارت و کمک کنند با امکانات ایران دستشان به همه جا می رسید. ما به اطلاعاتی دست یافتیم که قبل از پیروزی انقلاب برنامه ای تنظیم کردند که اگر این جریان پیروز شد بعد از آن چه کار بکنند. یعنی کاملا با آمادگی کار خود را شروع کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین عنوان کرد: وقتی که پیروز شدیم دشمنان فکر می کردند آنهایی که پیروز شدند آخوندهایی هستند که کار دولتی بلد نیستند و طولی نمی کشد که از اداره کشور عاجز شده و می گفتند به زودی برمی گردیم و این مساله ای بود که در ذهن آنها بود. اما اتفاقی افتاد که فکرش را هم نمی کردند. امام شخصیت نادری در تاریخ اسلام بودند و به شدت در برنامه ریزی نه در برنامه اجرایی که در طراحی راه بسیار هوشمند عمل کردند و نظارت ایشان بسیار دقیق بود و نکات مهم حرکت ها را ارزیابی می کردند.

هاشمی ادامه داد: وقتی قرار شد از مردم بپرسیم چه حکومت و نظامی می خواهید در شورای انقلاب اختلاف بود. امام می گفتند باید از مردم بپرسید چه می خواهند. اگر جمهوری اسلامی خواستند آن می شود.

وی با اشاره به شکل گیری دولت موقت خاطرنشان کرد: در ابتدا هوشیاری امام بود که دولت موقت روی کار آمد. آقای بازرگان شخصی شریف، متدین و کاردان بود و آن زمان مثل او کم داشتیم. کابینه دولت موقت تشکیل شد و دوره ای را گذراندیم و پیش رفت و پس از کناره گیری دولت موقت اداره کشور به عهده شورای انقلاب گذاشته شد که باز از چند نفر از وزرای دولت بازرگان استفاده کردیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: زمانی که بنی صدر با رای بالایی از مردم رییس جمهور شد اینجا دشمنان نفس راحتی کشیدند. گروه های مسلح به خصوص منافقان هم که با بنی صدر اصلا سازشی نداشتند و با هم فاصله زیادی داشتند به هم پیوستند و مجموعه نیرومندی درست کردند که بقیه جاها از جمله مجلس را بگیرند که شکست خورد.

وی تاکید کرد: چیزی که به نام حزب در تاریخ خودمان می بینیم پیروز شد و وضع کشور را اصلاح کرد. حزب جمهوری اسلامی بود که نگذاشت بنی صدر مجلس را بگیرد. آن زمان توصیه امام (ره) هم این بود که شما در مجلس باشید و کار اجرایی نگیرید.

هاشمی اظهار کرد: جنگی که شروع شده بود معمولی نبود و با تمام جنگ ها در تاریخ تفاوت دارد. همه قدرت های جهانی یک طرف و ما تنهای تنها یک طرف بودیم.

وی در ادامه بیان کرد: در شرایطی که ارتش ما روحیه نداشت، ارتباط ما با مبادی اصلی قطع شده بود، امکانات لجستیک نداشتیم و فرماندهان با امکانات در انبارها آشنایی نداشتند و سپاه هم برای جنگ آماده نشده بود، امام دستور دادند بسیج 20میلیونی تشکیل شود که کار بسیار مهمی بود. کشوری با این شرایط و دشمنانی با آن شرایط در مقابل هم قرار می گیرند و یک دفعه قسمت عمده پنج استان ما را گرفتند.

وی اضافه کرد: آن موقع به «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم» تکیه کرده بودیم و نیروهای انقلاب جز رضایت خداوند و حفظ ایران و رفاه ایران و آینده دین و دنیای مردم دنبال نمی کردند و مردم به همین دلیل همراه بودند و از ته دل و زبان، ایران را دوست داشتند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما اصلا آماده جنگ نبودیم و نمی خواستیم بجنگیم. دفاع کامل بود و هیچ حالت تهاجمی در روح ما نبود، حقیقتا امام با این که در امور اجرایی فنی جنگ اصلا دخالت نمی کردند اما تفسیرشان در حفظ روحیه ها و آوردن به صحنه مهم بود که فوق العاده هم بود. با یک اشاره جبهه را مملو از مرد داوطلب می کرد.

هاشمی یادآور شد: صفحات درخشان و عظیم و آن نقطه اصلی که در جریان جنگ داشت که باید به آن تکیه کنیم، این که مردم به عنوان مسلمان حقیقی سرمایه گذاری کردند.

وی افزود: جنگ ما از نظر اتکا به مردم مانند زمان پیغمبر (ص) است. اگر مردم به جنگ می رفتند با عشق و فداکاری می رفتند. مردم در کارخانه ها کار می کردند، بمباران می شدند، با این وجود در آنجا می ماندند و دوباره کار می کردند.

هاشمی اظهار کرد: دبیرستان و دانشگاه ها و ادارات جدا از وظیفه اداری خود در جنگ حضور داشتند و داوطلبانه به میدان می رفتند. مردم از همه چیز در میدان بودند و «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم» از این بیشتر می شد که باشد؟ از این بهتر دیگر نمی شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: امروز هم صدام رفت و هم منافقان رفتند که بدتر از ارتش بعث جنایت کردند و ستون پنجم بودند. آنهایی که از صدام حمایت کردند هم به مشکل خوردند و آمریکا هم به همین دلیل مشکل دارد و ما سرفراز از جنگ برگشتیم و به گونه ای امام (ره) قطعنامه را پذیرفتند که خواسته های ما در آن تامین شد و آزادگان وقتی آمدند و خاطرات آن ها را می بینیم، می بینیم که خداخواهی در قلب آنها بوده و خداوند اجر ما را می دهد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
1
حرفهای بازرگان که یکی ازبهترین تفسیرهای قران را خلق کرد . و مهندس گذشت از کنکور سخت آن زمان
بود ، این بود ، مسایل عربی و ایرانی مثل فلسطین و مسایل سیاسی و دینی مثل آمریکا خلط نشود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
6
کاسبان تحریم و مخالفان برجام تلاش میکردند تا با راه اندازی جنگ خانمان سوز ، غارت و چپاول را تا نابودی کامل انقلاب و نظام ادامه دهند اما خدا نخواست . گرچه در دوران سیاه حکومت احمدی نژاد ، صدها میلیارد دلار به یغما برده شد اما به لطف خدا ، پرده ها کنار رفت و دست فاسدان برای مردم رو شد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
2
کاسبان تحریم و مخالفان برجام تلاش میکردند تا با راه اندازی جنگ خانمان سوز ، غارت و چپاول را تا نابودی کامل انقلاب و نظام ادامه دهند اما خدا نخواست . گرچه در دوران سیاه حکومت احمدی نژاد ، صدها میلیارد دلار به یغما برده شد اما به لطف خدا ، پرده ها کنار رفت و دست فاسدان برای مردم رو شد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
6
باید گفت کور است کور ؟!کسی این آرامش که بعد برجام برای ملت ایجاد شده نبیند (فقط همین آرامش بسه حالا بماند دهها منافع دیگرش )
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
4
سلام

تحریم ها مقدمه ای بود برای شکل گیری نفت در برابر غذا وبرپای جنگ خانمان سوز بااجماع جهانی باهمان روشی که با یار وغارشان صدام انجام دادنند
که دولت اقای روحانی همه این روشها را با برجام همچون طوفان از روی ایران برداشت
درود بررهبر فرزانه وروحانی وملت عزیز هم پایشان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین