کد خبر: ۳۹۱۹۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۳

معجزه‌های کاسیاس در تیم ملی فوتبال اسپانیا+تصاویر

دروازه‌بان پورتو عملکردهای فوق‌العاده‌ای در طول دوران حضورش در تیم ملی اسپانیا داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
یولن لوپتگی که به تازگی هدایت تیم ملی فوتبال اسپانیا را بدست گرفته است، نخستین فهرست دعوت شدگان به تیم‌ ‌ملی اسپانیا را جمعه اعلام کرد. غایب بزرگ این لیست ایکر کاسیاس بود. 

دروازه‌بان پورتو پس از مدت‌ها، جایی در تیم‌ ‌ملی ندارد. کاسیاس نقش کلیدی در موفقیت‌های به دست آمده اسپانیا در طول سال‌های اخیر داشته است. در ادامه به 6 عملکرد شگفت انگیز دروازه‌بان اسپانیایی اشاره  می‌شود.

معجزه‌های کاسیاس در تیم ملی فوتبال اسپانیا+تصاویر

یک هشتم نهایی جام جهانی 2002

کاسیاس به علت آسیب‌دیدگی‌ سانتیاگو کانیسارس، دروازه‌بان اصلی تیم‌ ‌ملی فوتبال اسپانیا در جام جهانی کره و ژاپن شد. در این بازی‌ها بود که نخستین عملکرد فوق‌العاده‌ کاسیاس به ثبت رسید. برابر ایرلند یک پنالتی‌ را در وقت‌های معمول دفع کرد و در ضربات پنالتی‌ نیز دنبال بار دیگر این کار را تکرار کرد. در این زمان نیز دو ضربه دیگر را مهار کرد تا اسپانیا به نیمه نهایی برسد.

یک چهارم نهایی یورو 2008

دروازه‌بان اسپانیایی برابر ایتالیا دو واکنش فوق العاده داشت و باعث شد بازی در ضربات پنالتی دنبال شود. در این زمان دو ضربه دیگر مهار کرد تا اسپانیا به نیمه نهایی برسد.

یک چهارم نهایی جام جهانی 2010

لاروخا مرحله یک چهارم نهایی زمانی که برابر پاراگوئه قرار گرفت در ابرها به سر می‌برد اما پنالتی‌ که دقیقه 58 به نفع پاراگوئه اعلام شد. رویای اسپانیایی‌ها را در معرض نابودی قرار گرفت. کاسیاس ضربه کاردسو را مهار کرد و سپس داوید و یا گلزنی کرد تا اسپانیا به نیمه نهایی صعود کند.

فینال جام جهانی 2010

کاسیاس برابر هلند یکی از به یادمادنی‌ترین سیدهای خود را به ثبت رساند. آرین روبن هلندی، تنها دروازه‌بان اسپانیا را پیش‌رو داشت و می‌توانست دروازه‌ را باز کند اما کاسیاس مانع از عبور توپ به دروازه شد تا بازی همچنان بدون گل در جریان باشد.

مرحله گروهی یورو 2012

در جریان دیدار تیم‌های کرواسی و اسپانیا مرحله گروهی یورو 2012 اوکراین و لهستان، لوکا مودریچ پاس فوق‌العاده‌ای به ایوان راکیتیچ داد. بازیکن کروات با سر بالا ضربه ای به سمت دروازه زد اما ایکر مقدس باز هم توپ را گرفت.

نیمه نهایی یورو 2012

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از مارکا، کاسیاس در دیدار برابر پرتغال، اولین ضربه پرتغال که توسط موتینیو زده شد را مهار کرد. این موضوع باعث شد در نهایت اسپانیا فینال این بازی‌ها صعود کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین