کد خبر: ۳۹۲۰۱۴
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

تعداد کشته های زلزله ایتالیا به 291 نفر رسید

با گذشت 4 روز از زلزله 6 ریشتری در مرکز ایتالیا، نیروهای امداد همچنان در تلاش هستند تا شاید اجساد دیگری را از زیر آوار بیرون بیاورند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شهر کوچک اماتریچه با 291 قربانی بیشترین تلفات زلزله را متحمل شده است.در این شهر همچنان  15 نفر مفقود هستند.

هم اکنون درمناطق زلزله زده حدود 2100 نفر در چادرها اسکان موقت داده شده اند.

یکی از نیروهای امداد گفت: زلزله زدگان از آن بیم دارند که برای بازسازی منازل خود مثل موارد مشابه گذشته باید چند سال در انتظار بمانند.

در همین حال فرو ریختن برخی ساختمان های عمومی در زلزله اخیر ایتالیا مانند مدرسه بزرگ شهر اماتریچه با وجود صرف 700 هزار یورو بودجه برای مقاوم سازی ان در برابر زمین لرزه، به موضوع جنجالی روز ایتالیا تبدیل شده است.

انجلینو الفانو، وزیر کشور ایتالیا در واکنش به این مسئله گفت: ما یک کشور زلزله خیز هستیم و در نبرد بین انسان و طبیعت همواره طبیعت پیروز می شود. اما در عین حال هر گونه مسئولیتی در ارتباط با فاجعه تخریب اماکن بر اثر زلزله باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد.

بر اساس گزارش دیوان محاسبات ایتالیا بازسازی اضطراری مناطق زلزله زده در این کشور که از دیرباز درگیر مبارزه با مافیا و تبهکاری سازمان یافته است مانع از اعمال کنترل دقیق بر چگونگی صرف بودجه برای بازسازی و همچنین ممانعت از شفافیت در شناسایی عوامل درگیر آن می شود.

شبکه های مافیایی در ایتالیا در نیم قرن گذشته همواره با نفوذ در مناقصه های عمومی مانند بازسازی مناطق زلزله زده، علاوه بر پولشویی، مانع از اجرای کارشناسی طرح های عمرانی شده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین