کد خبر: ۳۹۲۱۲۵
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

کره‌شمالی محکومیت شورای امنیت را رد کرد

کره‌شمالی تصمیم اخیر شورای امنیت سازمان ملل را که آزمایش موشکی بالستیکی زیردریایی این کشور را محکوم کرده بود، رد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ۱۵عضو  شورای امنیت روز جمعه تصمیم‌ گرفتند که "اقدام‌های قابل‌توجه بیشتری" را علیه کره شمالی و پس از گذشت چند روز از آزمایش‌های موشکی اخیرش انجام دهند.

بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل، کره‌شمالی از هرگونه استفاده از تکنولوژی موشک‌های بالستیک منع شده است اما این کشور چندین آزمایش موشکی بالستیکی را در پی چهارمین آزمایش هسته‌ای خود در ماه ژانویه، انجام داده است.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به بیانیه سازمان ملل متحد آن را "نتیجه حرکات راهزنانه آمریکا" نامید و اظهار کرد که واشنگتن هشدار کره شمالی مبنی بر "جریحه‌دار نکردن شأن و مقام" این کشور را نادیده گرفته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این اقدامات اخیر آمریکا که کرامت و حق موجودیت کره شمالی را تهدید و هشدار جدی کشور را نقض کرده است منجر به یک سلسله اقدامات خطرناک می‌شود.

این سخنگو اظهار کرد، در حال حاضر کشورش قادر است که تهاجم سربازان آمریکایی را چه در خاک خودش و چه در "صحنه نمایشی که در اقیانوس آرام رقم زده" است در یک لحظه به خاکستر تبدیل کند.
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، طی اظهاراتش در روز پنج‌شنبه، پرتاب موشکی اخیر در کشورش را "بزرگترین موفقیت" توصیف و اظهار کرد که خاک آمریکا و منطقه عملیات در اقیانوس آرام اکنون در برد موشکی ارتش کره‌شمالی قرار دارند.

کره شمالی موشکی را از یک زیردریایی در شمال شرق این کشور و در بندر "سینپو" شلیک کرد و ۵۰۰ کیلومتر را به سمت ژاپن و بسیار بیشتر از برد موشک‌های قبلی این کشور طی کرد.

سیستم موشکی جدید کره شمالی، تهدیدات هسته‌ای این کشور را در سطح جدیدی قرار داده و موجب می‌شود که کره شمالی دامنه فعالیت‌هایش را در نقاطی بسیار دورتر از شبه‌جزیره کره گسترش داده و همچنین این کشور را قادر به انجام ضد حمله‌های هسته‌ای در پاسخ به هر گونه حمله‌ای از طریق پایگاه‌های نظامی‌اش می‌سازد.

تحلیلگران معتقدند با وجود این که کره شمالی در ساخت این سیستم موشکی سریع‌تر از زمان مورد انتظار عمل کرده‌ است اما همچنان سال‌ها برای گسترش آن زمان مورد نیاز است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین