کد خبر: ۳۹۲۱۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲

نوبخت: حداکثر حقوق مقامات کشوری ۱۰ میلیون تومان می‌شود / اصلاح نظام پرداخت‌های کشور

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به فیش‌های حقوقی نامتعارف گفت: نظام پرداخت هااصلاح می‌شود و دولت در این زمینه واردشده است.
آفتاب‌‌نیوز : محمدباقر نوبخت ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظام پرداختی بازنشستگان نیز نیاز به اصلاح دارد که آن نیز مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، نوبخت افزود: دولت بابت دریافت حقوق با رقم غیرعادلانه توسط چند نفر از مدیران بنگاه‌های اقتصادی وابسته به دولت از مردم عذرخواهی کرده است و بررسی این موضوع که چرا چنین فرصتی ایجادشده است که افرادی بتوانند فیش‌های حقوقی نامتعارف داشته باشند توسط دولت پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: اقدام دولت بر این شد که شورای حقوق و دستمزد موضوع را بررسی کرد و امکان استمرار خدمت برای آنان در پست‌های مدیریتی را سلب کرد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تاکنون 13 نفر از دریافت‌کنندگان حقوق نامتعارف از خدمات دولت برکنار شده است اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای حقوق و دستمزد مقرر شد نه‌ تنها سقف حقوق و مزایا مشخص شود بلکه سقف کل دریافتی همه کارکنان و مدیران محدود و مشخص باشد.

نوبخت گفت: اکنون هیچ‌یک از مقامات کشوری اعم از مقامات سیاسی و سران سه قوه نمی‌توانند بیش از 10 میلیون تومان حقوق داشته باشد و شرایط دریافت برای کسانی که در بنگاه‌های اقتصادی مشغول هستند نیز در این مصوبه مشخص‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه دولت دریافت حقوق نامتعارف را مغایر باسیاست‌های خود می‌داند افزود: بر این اساس دولت نسبت به برکناری این افراد اقدام کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار داشت: برای دولت پذیرفته نیست هیچ‌کس از دریافت‌کنندگان فیش‌های نامتعارف حتی اگر سابقه درست خدمت داشته باشد، در مجموعه مدیران کشور حضورداشته باشد.

نوبخت خاطرنشان کرد: امید می‌رود با این عکس‌العمل دولت و عزل این مدیران، دیگر شاهد این‌ مشکل در کشور نباشیم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در پاسخ به این سؤال که رویکرد دولت در واگذاری پروژه‌های ناتمام به بخش خصوصی چیست گفت: اکنون در سطح کشور بیش از 10 هزار پروژه به‌صورت ناتمام است که برای تکمیل آن دولت تلاش دارد اجرای آن را به بخش خصوصی واگذار کند تا زودتر به بهره‌برداری برسند.

وی تصریح کرد: در واگذاری‌ها، رویکرد دولت این نیست که پروژه را بفروشد بلکه تلاش داریم این پروژه زودتر به بهره‌برداری برسد.

نوبخت در پاسخ به گلایه مطرح‌شده از کوتاه بودن سخنرانی وی در میان مردم اسفراین که کوتاه بودن سخنرانی را بی‌احترامی به مردم این شهرستان عنوان کرده‌اند گفت: ادب و تواضع در مقابل مردم وظیفه خادمان است و حضورم در میان مردم اسفراین نیز در راستای احترام به آنان بوده است.

وی افزود: اما قرار نبوده در آن جمع سخنرانی داشته باشم و البته با سخنرانی مفصل مسئولان استانی، احساس بر این بود که حاضران خسته شده‌اند و به نظرم مسئولان برگزاری این مراسم باید از من تشکر داشته باشند که سخنرانی کوتاه بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با تأکید بر اینکه قول‌های مساعد برای تخصیص 100 درصدی اعتبارات عمرانی خراسان شمالی گفت: آمادگی داریم تا در چهار ماه آینده میزان اختصاص این اعتبار را بررسی کنیم.

نوبخت درباره تخصیص اعتبار به پروژه راه‌سازی محور بجنورد به جنگل گلستان اظهار داشت: بخشی از این مسیر در هفته دولت امسال به‌صورت چهار خطه زیر بار ترافیک رفته است و اطمینان می‌دهیم تا اعتبارات این پروژه راه‌سازی به‌صورت 100 درصد اختصاص پیدا کند و بهره‌برداری از آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز شود.

وی از نگاه ویژه سازمان بودجه و برنامه‌ریزی به موضوع به‌کارگیری نیرو در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: خراسان شمالی استانی نوبنیاد است و ما نیز عقیده داریم نمی‌توان محدودیت اعمال‌شده در زمینه استخدام نیروی انسانی در سایر استان‌ها را در خراسان شمالی اعمال کرد و در این زمینه اعلام می‌کنم تلاش داریم تا هر آنچه از به‌کارگیری نیروی انسانی در این استان نیاز باشد تأمین شود زیرا این استان با استان‌های دیگر تفاوت دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره ضعف توان مالی بانک‌های استانی برای حمایت از تولید گفت: در صورتی‌که بانک‌های در این استان نتوانند برای کمک به واحدهای تولیدی بسیج شوند ما حتماً از منابع تکمیلی برای اینکه برنامه‌ریزی استانداری برای فعال کردن واحدهای تولیدی نیمه فعال محقق شود، نیاز به منابع مالی را از مرکز تأمین کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
1
هدف بیشترکسانی که واردسیاست ومقام های حکومتی میشوند رسیدن به مال ومنال است اگر این قانون اجرا شود حرص وولع عده ای برای رسیدن به مناصب دولتی فروکش میکند وانشاالله کسانی که دنبال خدمت به مردم هستند واردگود میشوند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین